Toon posts:

Temperatuur 6600 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik laatst eens speedfan bekeek na het spelen van F.E.A.R. sloeg de schrik me even om het hart. De temperatuur van mijn asus 6600 GT was namelijk opgelopen tot een slordige 90 graden celsius! Kort na het afsluiten van het spel leek de temperatuur-grafiek wel een skischans zo hard ging 'ie weer omlaag...(tot een graadje of 40)
Mijn vraag: heeft speedfan het bij het juiste eind en loopt de temperatuur echt zo ontzettend hoog op (ja ik weet dat het een zwaar spel is)? Het lijkt me namelijk dat je kaart er bij zulke temperaturen wel uitklapt (helemaal aangezien de core dan waarschijnlijk nog een beetje warmer is).
Ik ga sowieso maar eens achter een actieve koeling aan voor die kaart, want ik weet dat die kaarten warm kunnen worden maar het lijkt me toch raar dat een volledige standaard-kaart zo ontzettend heet wordt....
Ik heb in mijn computer, naast een Athlon64 3000+ Venice en een vijftal HD's twee dikke 120mm-fans zitten, dus aan een gebrek aan airflow zal het ook niet liggen (behuizing=Antec Sonata).
Ik neig speedfan uiteraard wel te geloven, maar 90 graden???

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is wel een vrij groot verschil maar het kan wel. Je videokaart gaat overigens pas terugclocken bij zo'n 120-130 graden, dus ze kunnen er wel tegen. Alhoewel hoe koeler, hoe beter natuurlijk wel geldt. :)

Verwijderd

Tsja, het kan wel. Ik heb ook een 6600GT, en met de standaard fan werd ie te warm en reboote m'n PC steeds. Ik heb er toen maar een Zalman VF700 opgezet, en kan nu uren knallen in BF2 >:)

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36
Je videokaart kan best heel wat hebben, net als Metal zegt, tot 125 graden is meestal geen probleem. Maar dan slijt je GPU wel harder. Wat er gaat optreden bij hogere stromen en temperaturen wordt door de wetenschappers 'electromigration' genoemd. Plaatje. Best leuk om wat over te lezen trouwens. Wat er gebeurt is dat door de elektrische velden die ontstaan op de chip de atomen letterlijk van de baantjes worden getrokken. Normaal gesproken loopt dit proces heel langzaam, maar als je je chips te heet draait, gaat het sneller (verrassing :Y)). Dus: beetje beter koeling mag wel, 60 graden is wel een redelijke temperatuur voor de chip. Zelf hou ik altijd aan: als je het kunt aanraken zonder je vingers te branden, is het wel oke, dus <60 graden.

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:54
Hey ik heb ook een 6600GT van Aopen
uber goed ding aleen in begin was temp ook tegen de 90 graden aan.
heb de normale stock cooler vervangen door een van zalman zo'n 770Al-cu(als goed heb)
en op mobo ook een 7700CU
Temp 6600GT word niet hoger met full Load dan 56 dus kopen die zalman!!!! :P

Greets Amdboy 8)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Topicstarter
Zalman it is dan! Het verbaast me behoorlijk dat je GPU zo'n temp kan hebben, aangezien de rode lijn voor een CPU toch aanmerkelijk lager ligt (althans als ik de FAQ van PMG mag geloven). Bedankt voor de reacties, ik zal het geposte linkje donderdag eens bekijken, morgen om 05.45 op, dus smoke gaat maar eens :z .

Verwijderd

Interpreteer ik het nu correct dat je momenteel passieve koeling hebt (je zegt dat je op zoek gaat naar actieve koeling...) ?? Dit is idd eigenlijk veel te zwakjes voor een 6600GT, verbaast mij dan niks dat hij 90° haalt. Heb op de mijne (Aopen Aeolus 6600GT) ook de VF700-Cu gezet en de temps zijn op 5V idle iets van een kleine 40° en stressed iets van een kleine 50° en dit dan muisstil ;)

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-08 14:52
Lekker dan, denk je het te redden met een passieve kaart. Alsnog een andere koeler kopen.

Was vorige week ook nog in een computerzaak, zag ik ook passief gekoelde videokaarten staan. Wat je zag was vrijwel alleen koelblok, ik lag echt even krom. Grote koelers ken ik wel, maar dat dit dan ook nog 90 graden wordt..

Je kunt trouwens ook nog de Zalman ZM80D-HP proberen.
Jammer dat die passieve koeling van Zalman niet gaat werken, wellicht die van Thermaltake wel? Of anders die van Coolermaster?

[ Voor 30% gewijzigd door Freaky Maus op 02-11-2005 00:08 ]

Specs

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02
Gebruik de search eens, er zijn al diverse topics hier over geweest!
http://gathering.tweakers...gt.&data%5BxDB%5D=default

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, normaal gesproken U ik de FS ook wel, maar nu zat ik wat krap in de tijd...
Ik zal het niet meer doen O-) O-) .

Verwijderd

Hey,ik heb een Club3d 6600GT 128mb en ik moet zeggen als ik World Of Warcraft speel trekt ie het na een tijdje niet meer me kaart wordt echt ongelooflijk warm(verbrand me vingers erop) en het scherm laat veel artifacts zien,ook reboot ie na een tijdje en geeft windows aan de Nvidia stuurprogramma de oorzaak is van de crash.

nu ga ik voor nieuwe voeding(me ouwe is 350watt) heeft iemand ervaring met voedingen (of 400watt al genoeg is of dat er meer nodig is).

hmmz,ben niet helemaal gewent om hier te posten duz als ik het fout aanpak,zeg het me,en dan edit ik deze post zo snel mogelijk

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:26:
je hebt gelijk, normaal gesproken U ik de FS ook wel, maar nu zat ik wat krap in de tijd...
Ik zal het niet meer doen O-) O-) .
Graag voortaan WEL eerst searchen 8)7 :+

Serieus:
Als de meer ervaren users al de hoekjes eraf lopen, hoe krijgen we de nieuwelingen ooit op het rechte pad? :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.