USB on Ethernet

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Is er een mogelijkheid, waarschijnlijk software matig.

dat ik bijv. op mijn server een usb apparaat aansluit
en een soort virtueele usb poort aanmaak op een andere pc en via het netwerk het usb apparaat op me server zo beheer?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Pshyto schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:39:
Is er een mogelijkheid, waarschijnlijk software matig.

dat ik bijv. op mijn server een usb apparaat aansluit
en een soort virtueele usb poort aanmaak op een andere pc en via het netwerk het usb apparaat op me server zo beheer?
:? Ik snap niet echt waar je heen wilt, maar goed,
Kan je het USB-apparaat niet gewoon delen?

edit:
Ik zie net dat hij in PNS staat :? foutje??

[ Voor 9% gewijzigd door TheovdS op 01-11-2005 21:42 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hij bedoelt waarschijnlijk een USB-printer of eerder nog een scanner.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42
Hier bestaan in ieder geval hardware kastjes+software voor.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 22:48
Ja, maar dat is dus niet wat de TS wil.

Ik heb hier zeer zeker oren naar als het bestaat. Dat wanneer ik mijn telefoon op mijn laptop aansluit, dat die dan op een andere computer herkend kan worden.

Vooral handig als je een thuisservertje heb met 4 computers en 1 usb apparaat terwijl deze vier computers toch normaal dit apparaat willen gebruiken, alszijnde bijvoorbeeld een usb bluetooth stick ofzo (slecht voorbeeld, maar ach)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me gewoon een kwestie van voor de desbetrefende nieuwe "disk" (telefoon, usb stick of whatever) aangeven dat de drive gedeeld moet worden. Of denk ik nu te simpel :?
Voor printers bestaan er iig speciale kastjes, maar ook USB printers moet je makkelijk als netwerkprinter in kunnen stellen :) Je PC moet dan natuurlijk wel aan staan (fungeert als printserver namelijk ;) )

Edit: Een scanner delen via het netwerk KAN wel, maar dan heb je hele dure scanners. In de consumentenmarkt zie je die iig niet, laat staan via USB.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 01-11-2005 22:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42
beetje erg offtopic.. maar wij hebben hier een HP Officejet 7410 alles-in-1 apparaat staan..
Deze kan in kleur printen/scannen/faxen/kopieren via het netwerk (hij heeft wifi en ethernet ingebouwd).
Voor scannen kan je de bijgeleverde software gebruiken (je legt een vel papier onder de printer en geeft vervolgens op de printer zelf aan naar welke pc hij het moet zenden), of je gaat naar de webinterface van de printer en scant via de webinterface het plaatje, welke in de browser verschijnt en je vervolgens op kunt slaan.
Verder heeft ie automatische documentinvoer, dubbelzijdig printen en heel veel andere leuke geintjes.
Echt een fantastisch handig apparaat voor 'slechts' €400,-. Als je dus een netwerkscanner zoekt... dit ding is daar prima voor.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Pshyto
ja ik bedoel eigenlijk wat three2five zegt.
een opslagmedium of printer delen is idd gewoon makkelijk via windows zelf te doen.

maar als ik bijv. mijn pda op mijn server aansluit om een backup te draaien, en het juist op me server wil omdat deze via een raid array niet zo crash gevoelig is om de backup te verliezen.

maar via mijn server is het dan niet handig om software erop te gaan zetten, eerst inloggen op de server dan daar het bestand uitvoeren, wat ik dan bijv op een werk pc heb gedownload.
dus dan is het makkelijk om het usb apparaat bijv. de pda te delen tussen de pc's.

er zijn nog genoeg andere apparaten te bedenken waarbij dit voordelen zou kunnen hebben, dus ik denk dat er wel een markt is die vraag heeft bij dit soort software(?).

Verwijderd

of gewoon een drive mappen naar een share op je server en je backup daarop plaatsen ...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OH

Tijd voor een nieuwe sig..

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
The_Eagle schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:15:Edit: Een scanner delen via het netwerk KAN wel, maar dan heb je hele dure scanners. In de consumentenmarkt zie je die iig niet, laat staan via USB.
Het is misschien wel offtopic maar je kunt bij veel scanners aangeven in de software dat ze zodra je op het knopje scannen duwt niet moeten vragen maar gewoon een scan maken naar een bepaalde map waar ze dan ook nog eens logische bestandsnamen voor gebruiken. Share deze map en iedereen kan zijn scans ophalen.

Zo heb ik het zelf iig opgelost met de scanner van mijn HP PSC 1215.

Edit:
Google eens naar USB@nywhere

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 02-11-2005 14:30 ]

• Pshyto
ja zoiets is wel een programma wat ik bedoel.
maar als je bij deze iets shared op de server dan is die niet meer te gebruiken op de server zegmaar.
Pagina: 1