Toon posts:

Exchange Server 2003 probleem met mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb het volgende probleem:

We hebben sinds maandag een MX-Record aan laten maken bij de provider. En onze server was al ingericht. Het probleem is dat ik wel mail kan versturen, maar geen mail kan ontvangen, tenminste het komt wel binnen op de queued. Alles wordt aan de postmaster gestuurd. Het externe adres krijgt dan een bericht van de postmaster dat het mailtje niet kan worden verzonden met de volgende melding in het details.txt bijlage:

Reporting-MTA: dns;exchange01.domeintje.local
Received-From-MTA: dns;ns1.powerserver10.nl
Arrival-Date: Tue, 1 Nov 2005 11:48:06 +0100

Final-Recipient: rfc822;tim@domeintje.com
Action: failed
Status: 5.0.0
X-Display-Name: Tim

Maar het gekke is, dat alle gebruikers wel het e-mailadres @domeintje.com hebben.

Intern mail versturen komt trouwens ook niet aan. Maar waar het heen gaat? :/

HELP HELP HELP! Nog suggesties. Ik vertrouw op jullie :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Heb je je recipient policy (kut woord :P) wel goed ingesteld staan ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wel. Ik heb daar staan:

SMTP = @domeintje.com
SMTP = @domeintje.local

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staan er nog dingen in de eventlog van je server :? exchange related services al even herstart :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen in het eventlog deze melding vinden:

A non-delivery report with a status code of 5.0.0 was generated for recipient <recipient> (Message-ID <message ID>).
Cause: This indicates a permanent failure. Possible causes :
1)No route is defined for a given address space. For example an SMTP connector is configured but this recipient address does not match the address spaces for which it routes mail.
2)Domain Name Server (DNS) returned an authoritative host not found for the domain.
3)The routing group does not have a connector defined û mail from one server in the routing group has no way to get to another routing group.
Solution: Verify that this error is not caused by a DNS lookup problem and then check the address spaces configured on your STMP connectors. If you are delivering Internet mail through an SMTP connector consider adding an address space of type SMTP with value ô*ö (an asterisk) to one of the SMTP connectors to make routing possible. Verify all routing groups are connected to each other through a routing group connector or another connector.

Kunnen jullie daar iets mee?

• Zwelgje
wat heb je zelf al uitgezocht eigenlijk :? tis niet helemaal de policy om hier iets te dumpen met 'kunnen jullie hier iets mee'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld met de provider, van hun kant is alles goed,

Ik heb al nieuwe accounts aangemaakt om het ff te testen. Ik heb het hele internet afgezocht naar een antwoord. Maar er staat niets op. Dus vandaar. Mijn ideeën raken een beetje op en dat is behoorlijk frustrerend als je al een hele dag aan het zoeken bent. Dus dacht ik (na 8 uur) dingen uitzoeken. Ik vraag het eens op dit forum. Misschien dat ze daar nog iets weten.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 10:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Heb je wel een MX record in je eigen domein?
en wat is de preferentie er dan van?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 09:09
SMTP connector staat verder ook goed? (bijv address space *, server als bridgehead en routing via DNS)
Recepient policy lijkt idd in orde

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
stuur je mx record misschien naar een IP address ipv een host?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:30:
Hey tweakers,

Ik heb het volgende probleem:
Maar je hebt natuurlijk al ff een telnet naar je eigen server gedaan om te kijken of 'ie wel mail accepteert voor jouw domein voordat je je DNS aan liet passen ?

En wat kreeg je toen te zien ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je kan van buitenaf wel bij je port 25 van je server komen :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Turkish schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:58:
Je kan van buitenaf wel bij je port 25 van je server komen :?
ofcourse, anders komt de mail niet bij z'n smtp connector te recht.

Ben jij wel authoritive voor dat domein :?
Struin eens goed de properties van je SMTP na, en check je recipient policy's

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Je hebt ook wel bij een user ingesteld dat deze de mail moet ontvangen? Je hebt het adres dus toegevoegd aan de user?

Verwijderd

inderdaad, heb je wel bij alle users in het domein een mailbox aangemaakt nadat je de Exchange server had ingericht? Die komt er namelijk niet spontaan.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:55:
inderdaad, heb je wel bij alle users in het domein een mailbox aangemaakt nadat je de Exchange server had ingericht? Die komt er namelijk niet spontaan.
mja hij kan wel vesturen, maw hij kan met outlook in zijn mailbox komen

Verwijderd

Probeer eens de internet wizard te starten?? Ik heb die gebruikt met exchange i.c.m. SBS2003. Ik denk dat een andere exchange versie deze wizard ook heeft.

Ik heb ook een soort gelijk probleem gehad en dat was opgelost toen ik de internet wizard startte van mijn exchange server.

Ik weet ff niet meer precies waar je dat kan vinden, maar een search op google zal het gewenste antwoord wel geven.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 11:23

Masselink

Voor de dorst

Volgens KB284204
Troubleshooting:

1. Correct the address space, or add an address space of type SMTP with asterisk (*) value to one or more SMTP connectors.
2. Verify that DNS is working correctly.
3. Make sure that the routing groups have connectors that connect them.
4. If you are running Exchange 2000 without Service Pack 1, apply Service Pack 1 to help determine the actual issue.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1