Toon posts:

[SUN] Vraag over SUN algemeen en de Netra 1125

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is voor de SUN guru's. Ik heb een SUN Netra T 1125 gekregen zonder geheugen en videokaart van een vriend (die ze ook weer heeft gekregen)

specs: http://www.sun.qassociate...e-servers-1120-ps1125.htm

Aan het geheugen kan ik misschien ook wel komen... alleen dan ben ik er nog niet.

Er zit geen videokaart in, en een i386 videokaart werkt niet. Zijn er ook videokaarten van
SUN die geen hi res video aansluiting hebben maar gewoon van die normale analoge??

Er zit ook helemaal geen toetsenbord aansluiting op en geen OS .. dus heeft iemand enig idee
hoe je zo'n server moet installeren ENZ..

Ik heb helemaal geen verstand van SUN dus misschien kan iemand wat tips geven.

Verwijderd

Over die videokaart moet ik je het antwoord schuldig blijven. Wanneer je echter een hi-res kaart op de kop weet te tikken, die Sun hi res monitoren zijn tweedehands goed betaalbaar.

Qua OS kan je Debian Sparc erop draaien. Dit is een Linux distributie. Bij het booten van je Sun kom je in openboot terecht, stop + a geeft je de mogelijkheid om de bootparameters aan te passen.

code:
1
setenv bootdevice=cd-rom

should do the trick!

Raar trouwens dat er geen tobo aansluiting op zit, weet je dat zeker?

http://www.ultralinux.org/faq.html

Hier staat meer over het installen van Debian (Ultralinux) op een Netra! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie :) hier heb ik zeker wat aan..
Ik hoop snel aan geheugen en de videokaart te komen

Er zit echt geen toetsenbord aansluiting op.. misschien moet ik hem wel benaderen via
een null modem kabel??

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Een SUN machine heeft geen videokaart nodig :)
Je kunt het ook gewoon via een console cable doen, hoef je geen videokaart en scherm eraan te hangen. Eenmaal draaiend kun je dan alles via SSH remote managen.
Een leuk alternatief als je wel geheugen hebt maar nog geen videokaart, kun je in ieder geval nog knutselen met de SUN machine.

Owja, neem de moeite om de basis van openboot door te nemen, het is een heel simpel systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 02-11-2005 21:39 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Idd gewoon een console aan hangen. Je kunt zelfs je laptop via de consolepoort aan dat ding hangen en d.m.v. een tooltje deze als console laten fungeren zodat je alles met die Sun kunt doen. Wat OBP kennis is idd wel érg makkelijk ja :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
SuPeR!! :Y)
Ik ga het meteen proberen als ik mijn geheugen binnen heb!!
Ik zal de basis van het boote doornemen...

Heb helemaal geen verstand van SUN maar ik vindt het allemaal wel interessant.
Moet nog even een null modem kabel zoeken/kopen/maken om hem aan te sluiten.

via hyperterminal ofzo...zal het wel moeten lukken om wat te krijgen?

Bedankt voor de info!!!! :)
Pagina: 1