MSI 875P NEO F2R WOL functie

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:27
beste tweakers

volgens de website van MSI moet mijn moederbordje WOL ondersteunen, maar nergens kan ik in de bios die functie vinden, ben alles echt 6 x langs gelopen. de software ed heb ik er al wel voor. en zodra ik vanaf mijn server mijn pc wil opstarten, gaat die niet aan, terwijl als ik mijn pc aanzet, geeft die de melding dat mijn pc aanstaat. dus het ip adres en mac adres zijn wel goed. ik denk puur dat het aan de bios ligt. iemand een idee?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wake on RING, Wake On LAN enz. Daar zal ie echt tussenstaan. Maar wake-on-LAN kan alleen een pc uit standby/slaaptstand halen. Dus je kan een pc niet met WOL aanzetten. Aan de ene kant jammer (ik was ook zeer teleurgesteld toen ik dat later hoorde), maar stel je voor dat je computer rechtstreeks aan het internet is verbonden. In principe kan dan iedereen je computer aanzetten :X.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30
@The virus
WOL kan zeker wel een pc booten terwijl hij helemaal uit staat de lampjes van lan branden niet voor niks aan de achterkant.
Mijn PC's (Asus MX400, Asus P3B-F, CompaqHP EVO SSF P3-1000mhz, Asus A8N SLI Prememium) doen dat prima als ik de magic packet zend.
Ik heb ook één pc die gebasseerd is op de MSI 875P NEO (De versie zonder gbit lan en firewire) waarbij het ook werkt.
Ik heb een oude P2 systeem met een abit bord waarbij het NIET werkt maar dat kan ook liggen aan de voeding aangezien die systeem ook niet kan booten met druk op het toetsenbord (terwijl dit volgens het bios wel kan).

Edit
Ik ben het nog even gaan testen ik kan al mijn PC's booten behalve de P2.
Dus ik denk toch dat het aan TS bios instellingen ligt.

Probeer het eens met deze tool
http://www.matcode.com/wol.htm
Vanuit mijn sitecomprut router werkt het namelijk ook niet. (Na een firmware upgrade wel)

[ Voor 37% gewijzigd door leonbong op 02-11-2005 12:23 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Je computer aanzetten op afstanden kan zeker met wake-on-lan tenzij je stekkerkabel uit de voeding is. De voeding zorgt namelijk altijd (zelfs als de comp uitstaat) voor stroom van 5V. Die stroom wordt dan gebruikt om een bepaald elementje een stroomstoot te geven, die dan je computer aansteekt.

[ Voor 45% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 02-11-2005 12:05 ]

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
leonbong schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:21:
Mijn PC's (Asus MX400, Asus P3B-F, CompaqHP EVO SSF P3-1000mhz, Asus A8N SLI Prememium) doen dat prima als ik de magic packet zend.
*kick*
Ik heb een Asus A8N-SLI moederbord en wil ook graag Wake on Lan gebruiken. In de bios heb ik de opties "Power on by PCI devices" en "Power on by External Modems" ge-enabled. Wanneer ik mijn PC uit zet kan ik hem daarna opstarten met een Magic Packet. Echter wanneer mijn PC wat langer uit heeft gestaan (zeg meer dan 2 uur). Dan werkt WOL niet meer. Ik neem aan dat het bij jou wel werkt en ik ben dan ook benieuwd of jij gebruik maakt van je onboard NIC en wat je instellingen van je NIC zijn.

Ik zit achter een router (192.168.0.1) en heb mijn PC een vast IP-adres gegeven (192.168.0.2). Ik heb poort 9 (udp) gemapt.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30
Ik heb nooit wat in mijn bios hoeven aanpassen voor WOL en het werkt bij de Nvidia en de marvell controller.
Ik heb alleen de power on bij pci-devices aan staan.

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb het al opgelost :). Het was router functie van de server die zijn arp regelmatig leeg gooide.
Pagina: 1