Toon posts:

HD "ready" XBOX360

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal gelijk maar duidelijk zijn, als ik me xbox360 wil ik graag genieten van 720p zoals zovele dat willen. :)
Nu komt het probleem, na alles wat ik heb gezien van de LCD schermen (ook upscale dvd spelers en digitale uitzendingen) vindt ik de lcd techniek nog steeds niet CRT verslaan. De bekende dump zaken (expert/van gent, geef t beestje een naam), hebben het continu over "haarscherp beeld" en hoe mooi het wel niet is.

Ik zal eens de antwoorden opsommen die ik krijg, als ik het niet eens ben met "haarscherp beeld":

Ik zie ruis! - je moet stuk verder weg staan
Ik vindt zwarte overgangen vaag - nee joh, dit is top!
Het beeld is korrelig - beter vindt je het niet!

Ik heb pas 1 winkel gehad die eerlijker was, en die gaf dus ook als mening dat het nog steeds niet denderend is LCD.

Allemaal leuk en aardig maar nu komt het punt waar het mij om gaat, ik wil dalijk met de xbox 360 naar 720p! En dan niet alleen maar hogere resolutie, nee het moet gewoon net zo goed zijn als mijn crt pc monitor! En dus niet ruis/ghosting/blokjes of wat voor vertraging dan ook.
Ik ben bereidt om 1000euro uit geven voor 720p, maar dan moet het wel gewoon top zijn, en dus niet "redelijk, maar beter is er nu niet".

- Is de BOX 360 op de bekende samsung lcd in de praktijk gewoon net zo mooi als me pc in dezelfde reso op me crt?

- Of is LCD hét gewoon nog steeds niet als we eerlijk zijn?

- Zijn er nu echt geen échte HD CRT tv's te koop in nl (lb dat ze groot lomp en zwaar zijn)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 21:21 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:50:
- Is de BOX 360 op de bekende samsung lcd in de praktijk gewoon, net zo mooi als me pc in dezelfde reso op me crt?

- Of is LCD hét gewoon nog steeds niet als we eerlijk zijn?
Ik denk dat we pas kunnen gaan beoordelen hoe goed een Xbox360 het op een HDTV LCD monitor doet, op het moment dat die Xbox360 arriveert, nietwaar? ;)

Verder, om je vraag betreffende een goede HDTV optie van rond de 1000 Euro te beantwoorden:
Kijk eens naar de Dell 2405FPW 24" Widescreen monitor. Deze ondersteunt 1080i...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:42

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
uhm.. hij ondersteund toch zelfs 1080p :P de reso is immers 1920x1080? of is dat alleen bij pc invoer?

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
edit werkte eindelijk :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 21:22 ]

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je bij de xbox360 de resolutie kan instellen zodat je op de native resolutie speelt van je lcd scherm dan gaat dat heel scherp eruit zien zonder ruis of korrelige beelden. de 32" lcd scherm die ik gebruik heeft een reso van 1368x768, dus wel wat anders dan 1280x720. Of je ver van de scherm afzit of op 0,5 meter zit het blijft scherp en mooi. Ik vind het dan wel veel mooier en scherper uitzien dan op de crt. Maar alle reso's lager dan 720p zien er wel beter uit op de crt.
Moet je maar gewoon pc games op een lcd scherm spelen dat ziet er echt wel :9~ uit, wel digitaal aansluiten dmv dvi en spellen spelen die 16:9 ondersteunen. Maar nadeel bij fable bijv. is dat de map en je hud enz dan klein zijn.

Enige nadeel van mijn lcd is dat zwart nog niet helemaal zwart is en je hebt nog altijd een klein beetje ghosting.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.C4 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:27:
Enige nadeel van mijn lcd is dat zwart nog niet helemaal zwart is en je hebt nog altijd een klein beetje ghosting.
En dit zijn nou juist net die dingen (noem me maar zeikerd :P ), die ik bedoel. Het gaat niet alleen om hogere resolutie, maar om heel de techniek achter de lcd's.

Dit stukje ben ik ook zojuist tegen gekomen, mischien wel interessant;

Bron : IGN

Itagaki Speaks

....With the inclusion of HD cables as standard, Itagaki hopes that people will end up making the move to HDTV. He suggests standard CRT over other types, devoting a lengthy rant to his displeasure with LCD televisions. Itagaki states that Team Ninja has "flagship class" LCD televisions throughout its offices, and he's not impressed with any of them. The problem, he states, isn't so much with response time, but with inaccurate color. Combine that with the high prices, and he comes to the conclusion: "buying a CRT is, as a gamer, a wise choice."

Ik zelf ben op dit moment dus ook nog steeds niet overtuigd van lcd, maar ik wil wel 720p. Dit blijft dus het probleem voor mij. (was dit maar hét wereld probleem ;) )
Ik heb overigens aan me pc de iiyama pro 455 hangen, maar de d-sub zit vast aan me monitor. Hoe moet ik hier dan eventueel de 360 aansluiten?

Verwijderd

Al aan een plasma gedacht ? Miljarden kleuren, zwart is goed, responsetijd ligt hoger dan LCD, nadeeltje: prijziger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:40:
Al aan een plasma gedacht ? Miljarden kleuren, zwart is goed, responsetijd ligt hoger dan LCD, nadeeltje: prijziger.
tjah, meeste plasma's kunnen niet eens 720p weergeven, (ahoewel ze het soms wel netjes kunnen downscalen hoor), maar als je plasma wilt met hogere resolutie die 720p wel ondersteund ben je al veel meer geld kwijt

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

de goedkope plasma's hebben over het algemeen een resolutie van 800x480, voor gewone TV is dit toereikend, maar voor HD spul niet, de plasma's welke een voldoende resolutie hebben zijn duur, en vaak 50" of groter.

HD-ready betekent gewoon dat de TV 720p en 1080i ondersteunt, meestal wordt het gedownscaled.
Soms zelfs naar een resolutie lager dan pal, in het geval van 800x480 bijv. (pal is 720x576)

Verwijderd

PROT, je bent heus niet de enige die dit ervaart ;).
Tegen een goede en goed afgestelde CRT-weergever
kan geen enkele LCD- of PLASMA-weergever tegenop.
Er zijn wel nieuwe technieken (op komst) waaronder LCOS
waarvan ook Sony zich bedient in zijn top-projectoren maar
onder de naam SXRD. De Qualia 004 projector was zo eentje
dacht ik en die komt zeer aardig mee met CRT en verslaat
het zelfs op verschillende punten. Die Qualia heeft een
native 1080p resolutie maar aan al dit moois hangt ook een
mooi prijskaartje: $30000 IIRC.

Maar misschien moet je maar tweedehands eens kijken naar
een retroprojectie-TV zoals een Barco Retrographics of als het
ook een projector mag zijn de Barco 80x serie of nog hogere
series als je het geld hebt.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:47

Bob

Die ruis komt er dacht ik doordat vele verkopers zo stom zijn om het paneel een analoog signaal te geven, digitaal valt dit normaal gezien weg.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is al echt HEEL vaak besproken en heeft niets met de X-box te maken. Er loopt zelfs een centraal topic over high-defenition TV's: [rml][ HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic[/rml]

Over de kwaliteit van LCD lopen ook al een hele hoop topics, zoek daar even naar.

De kwaliteit van LCD schermen heeft niets met XBOX te maken verder

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.