ReactOS als bootable op USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hello mensen, zat vandaag beetje op tweakers rond te hangen en in de meuktracker kwam ReactOS 0.2.8 voorbij! Lijkt opzich wel een leuk OS en aangezien ik sinds vandaag ook een USB stick heb (Dane-Elec zMate Pen 512Mb) lijkt het me wel grappig om dit OS aan de praat te krijgen op deze stick.

Dus wat heb ik gedaan, ik download de iso, zet 'm op cd en reboot de bak (P4-2.8Ghz op een Gigabyte 8S651MP-RZ bordje (normaliter heb ik een Asus P4C800E-deluxe, maar die is weg voor reparatie)).
In de bios voor de zekerheid m'n HD uitgeschakeld (geen zin dat ie daar mee vervelend gaat doen) en USB Legacy support op enabled gezet. Voor zover ik dingen kon vinden over bootable usb-sticks bleek iig dat dit laatste hoe dan ook essentieel is.

Bios afgesloten en de cd start netjes :)
Mooi blauw scherm met witte balk waarin staat wat er wordt geladen (waar kennen we dat toch van :P) en dan komt de melding
Setup could not find a harddisk
Wat valt hier aan te doen? Heb ik dingen over het hoofd gezien, moet ik het op een andere manier op de stick krijgen? what to do?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23

Zym0tiC

^_^

Ik weet absoluut niets van reactos maar zou het niet kunnen zijn dat je een usb module moet laden tijdens de setup. Waarschijnlijk dat er standaard alleen maar ide/scsi support is.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
had het hier ook ff gevraagd, en usb ondersteuning zit blijkbaar nog niet in het OS (t'is niet voor niks 0.2.8 heh :P), dus dan gaat het erom hoe ik het in mijn bios voor elkaar ga krijgen dat deze mijn usb als hd ziet...
hoe doe ik dat op een Gigabyte 8S651MP-RZ bordje of een Asus P4C800E-deluxe ?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je niet iets met VMWare doen? De setup vanuit vmware starten, met je USB drive gekoppeld aan een schijfletter?

Hier stond een dode link.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20
Sja, wat verwacht je van ReactOS, heb het zelf ook wel eens gedraait maar je hebt dus ook geen netwerk en dergelijke. Het voelt zelfs een beetje aan als een combinatie van windows 3.1 met windows 95.

Maar is het uberhaubt mogelijk om een usb stick als harddisk te laten herkennen door je bios? Misschien zou je kunnen proberen om usb drivers toe te kennen net als je dat bij raid drivers zou doen?