[HDD]Hoorbaar wanneer pc "standby" is

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Sinds kort ben ik overgestapt van een Maxtor ATA 80GB naar een Maxtor SATA 120GB. Wanneer ik op internet iets opzoek of zit te msn'en is hij nauwelijks hoor baar. Alleen wanneer ik ga gamen of bestanden kopieren gaat hij ratelen, wat erg logisch is.

Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik m'n pc een tijdje aanlaat en er niets mee doe (geen toetsen indrukken en muis niet bewegen) begint m'n hardeschijf hetzelfde geluid te maken als wanneer ik een 4GB dvd van partitie 1 naar partitie 2 kopieer. Dit had ik met m'n vorige ATA hdd niet. Mijn windows installatie is clean, dus geen spyware of andere rommel erop, ook draaien er zo min mogelijk programma's (op de achtergrond).

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
Ja, gewoon negeren.

Windows is namelijk op de achtergrond diverse schijfprocessen uit aan het voeren. O.a. de opstartvolgorde van programma/Windows defragmenteren e.d. Volledig normaal dus.

Wat je nog wel zou kunnen doen is de schijf in quiet-mode zetten. Maxtor heeft daar ook een tooltje van. Je zult iets mindere prestaties hebben, maar wel heel wat minder geluid dan in de actieve mode. :)

-

• Me_Again
Bedankt voor je reactie

Normaal is zoiets niet zo erg, maar wel als je naast die hdd slaapt :Z Weet je misschien ook waar ik dat tooltje kan downloaden..?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SysRq schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:39:
Ja, gewoon negeren.

Windows is namelijk op de achtergrond diverse schijfprocessen uit aan het voeren. O.a. de opstartvolgorde van programma/Windows defragmenteren e.d. Volledig normaal dus.

Wat je nog wel zou kunnen doen is de schijf in quiet-mode zetten. Maxtor heeft daar ook een tooltje van. Je zult iets mindere prestaties hebben, maar wel heel wat minder geluid dan in de actieve mode. :)
Niks negeren!

Processen die spontaan starten kun je ook spontaan NIET laten starten. Kijk eens welke processen op dat moment worden uitgevoerd en zet de instellingen daarvan anders.

ARME AOW’er

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
Processen die spontaan starten kun je ook spontaan NIET laten starten. Kijk eens welke processen op dat moment worden uitgevoerd en zet de instellingen daarvan anders.
Mja, het kan in ieder geval geen kwaad, tenzij het natuurlijk geen standaard Windows programma's zijn, maar een handig virus o.i.d. In dat geval kan het geen kwaad om eens te scannen met een virusscanner.

Maar als je zelf de controle wilt houden over het defragmenteren bijvoorbeeld kan het natuurlijk ook. Ik zou zo uit mijn hoofd niet weten om welke processen het gaat, maar dat is vast wel op internet te vinden. :)

-

Verwijderd

De indexingservice zorgt ervoor (althans dat wordt beweerd) dat je indien je op de schijf naar bestanden zoekt dat die rapper gevonden worden. Waarschijnlijk zal dat de reden zijn waarom je de HD hoort. Geen idee hoe je dat weer uitzet, maar google is hierbij je beste vriend.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Indexingservice inderderdaad uitschakelen (is het makkelijkst als je naar 'Zoeken' gaat en daar een beetje met dat hondje gaat spelen ;)). Verder kun je het defragmenteren op de achtergrond eventueel uitzetten, maar dat staat standaard al niet aan dus denk dat dit voldoende. BTW indexingservice wordt nog wel steeds geladen, ook al staat ie uit. Je kan dit voorkomen door dit te doen:
Start -> Uitvoeren -> services.msc en daar zoek je Indexing Service op, ga je naar de eigenschappen en selecteer je Uitschakelen.

• Me_Again
thnx!
Pagina: 1