Toon posts:

1 laptop draadloos op 2 locaties zonder 'gedoe'

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb even geen idee hoe je dit lekker voor elkaar maakt: ik wil de laptop thuis en op mijn bedrijf draadloos gebruiken. Heb op beide locaties hetzelfde access-point en ip-addressering alleen nog geen beveiliging [wep e.d.] ingesteld.
Zit nu met 2 netwerken waar ik om-en-om uit moet kiezen; dat moet er dan maar 1 worden.
Kan dit eigenlijk wel?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je noemt geen OS, maar deze hoort doorgaans altijd wel meerdere configuraties te kunnen onthouden. Allebei instellen gaat ook goed, hij pakt toch alleen degene die bereikbaar is. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
os=xp pro.
en dan moet ik op de verschillende access-points dezelfde keys gebruiken bij het instellen van wpa/wep encryptie?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 14:26
windows onthoud ide gewoon in xp?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
meerdere netwerken moet geen probleem zijn. Je stelt voor beide voorkeursnetwerken hun instellingen in (zoals wep of wpa) en windows zal je automatisch aanmelden bij 1 van beide netwerken zonder dat je hier iets voor aan hoeft te klikken!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
XP (zeker met SP2) pakt automatisch de voorkeursnetwerken, daarvoor hoef je zeker geen instellingen op beide locaties identiek te hebben.

Overigens, wat is er PNS aan deze vraag ? Lijkt me meer iets voor NT ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:44:
os=xp pro.
en dan moet ik op de verschillende access-points dezelfde keys gebruiken bij het instellen van wpa/wep encryptie?
Probeer het anders eerst eens. ;)

Overigens is een van de problemen van wep dat het niet aan echte authenticatie/authorisatie doet, omdat de wep-key voor elke gebruiker hetzelfde is, dus op 2 WLANs dezelfde wep-key gebruiken is al helemaal fout.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ik meende geen NT omdat het geen T is.
Dat je niets hoeft in te stellen lijkt mij beetje vreemd: ik moet toch minstens de sleutels tussen de laptop en ap's hebben ingesteld? Als dat niet hoeft zou dat dan niet betekenen dat je ook op wpa beveiligde netwerken waar je geen keys van hebt toegang kunt krijgen?

• Voutloos
  • Niet online
Uiteraard moet je keys ooit invoeren, maar deze worden gewoon onthouden als parameter voor dat specifiek wlan.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
begrijp 't.
even verder met wpa sleutels sleutelen. dank.

Verwijderd

Ik denk dat je zeker met WPA verder moet gezien het zakelijk is en er dus gevoelige data is.

Verder had je dit verhaal met 2 klikken op google al kunnen ontdekken ;)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb gewoon een Intel card onboard zitten op me laptop, en de meegeleverd app hiervoor stel je 1 malig een profiel in en dan zodra je op lokatie bent connect hij je met dat profiel.

Lekker zonder zorgen of iets instellen op me werk of thuis wireless met compleet andere setups/profielen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit is echt geen PNS maar gewoon NT
Probeer eest zelf eens het e.e.a. want dit staat toch echt allemaal gewoon in de handleiding.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.