Bij welke HP serie is deze cordless optical desktop geleverd

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Onlangs heb ik deze cordless optical desktop van mijn werk gekregen. Ik heb het nu werkend, en het toetsenbord met de ronde volumeknop werkt super. Alleen de muis werkt nogal 'vaag' nu hoop ik dit probleem op te kunnen lossen aan de hand van drivers (ik heb veel, zo niet alle instellingen voor de muis al geprobeerd, maar hij wil maar niet lekker soepel werken).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jumpmannampmuj/hp_cordless_optical_desktop.jpg

Dus mijn vraag is wie weet bij welke PC's uit de HP serie deze cordless optical desktop van HP standaard geleverd is? (op deze manier kan ik de drivers achterhalen, als die er zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 01-11-2005 20:29 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Wat is 'vaag'? Werkt de muis schokkerig of af en toe helemaal niet? Verder zou je eens kunnen zoeken op serienummers die waarschijnlijk onder op de muis staan.

Als je verder de laatste drivers gebruikt zou het moeten werken. Overigens zou de muis ook zonder speciale drivers goed moeten werken. Test het eens op een ander systeem. Zijn de batterijen van de muis niet gewoon leeg?

-

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb deze combo laatst gezien bij een HP Pavillion 630
De drivers zijn hier te vinden:

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 23:46
idd bij pavillions..

• Jumpman
Ik heb gezocht op serie nummer en part nummer etc. maar tevergeefs. De optical cordless desktop heeft niet bij de HP Pavillion T630 gezeten, want die heeft alweer een andere systeemkast (wat meer glimmend).

Ik heb de optical cordless desktop al zeker anderhalf jaar geleden gekregen. Volgens mij hoorde het bij een HP Pavillion serie met een AMD Athlon XP 1800+/AMD Athlon XP 2000+ processor erin.

Het probleem is dat ik precies wil weten, bij welke serie. Ik had gehoopt (weinig kans natuurlijk tweakers bouwen over het algemeen hun eigen systeem) dat hier wel iemand was met deze PC en dus deze desktop.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Misschien kun je toch wat meer info geven, zodat wij eventueel mee kunnen zoeken. Dus wat is het serienummer e.d.

Wat werkt er nu eigenlijk wel/niet? Dat heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt. :)

-

• Jumpman
De muis werkt gewoon niet soepel. Hij haperd min of meer een beetje over het bureaublad, niet super hinderlijk, maar mijn Logitech Optical Mouse van 4 jaar geleden werkt gewoon veel beter. En ik heb alle instellingen in Windows al uitgeprobeerd, dus ik hoop dat de drivers uitkomst kunnen bieden.

Specifiekere gegevens:

HP Draadloos toetstenbord

P/N: 5187-0382
S/N: BY24908533
Rev: 1.2+

HP draardloze optische muis:

P/N: 5187-1051
S/N: BR24813459
Rev: 1.3

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb je de batterijen vervangen :D een ideetje

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Sommige optische muizen werken niet goed op bepaalde laklagen, in mijn geval werken microsoft muizen (zoals de explorer) gewoon probleemloos, terwijl Logitec's het niet doen en vaak nauwelijks bewegen en dan weer wegspringen. Volgens mij maakt hp gebruik van Logitec muizen zoook Dell.

Ik zeg dus niet dat logitec slecht is, zeker niet. Alleen heb ik het idee dat Microsoft muizen wat minder kritisch qua ondergrond zijn. Verder kan je ook deze problemen hebben met minder volle batterijen.

ff testen: pak eens een stuk papier/muismat of iets dergelijks doet je muis het daar wel goed? dan is het dus het verhaal over laklaag, en anders zou ik batt. vervangen/opladen

www.casarodriguillo.com

• Jumpman
Getest met verschillende ondergronden, maar hij werkt overal hetzelfde op. Zal toch wel aan de muis zelf liggen. :(

Maar het verhaal van Logitech en Microsoft gaat niet helemaal op. Ik gebruik nu naast het toetsenbord één van de eerste Optical Logitech muizen (Optical Wheel Mouse, aan een lijntje), en deze is zo fijn en super snel in games.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Jumpman schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:36:
Getest met verschillende ondergronden, maar hij werkt overal hetzelfde op. Zal toch wel aan de muis zelf liggen. :(

Maar het verhaal van Logitech en Microsoft gaat niet helemaal op. Ik gebruik nu naast het toetsenbord één van de eerste Optical Logitech muizen (Optical Wheel Mouse, aan een lijntje), en deze is zo fijn en super snel in games.
Tuurlijk is het verhaal van microsoft en logitec niet waterdicht, logitec is een goede fabrikant. Vaak heb je dat de eerste serie van een bepaald product beter is dan de opvolgers. Dit komt doordat alle onderdelen van een wat betere kwal zijn. (neem bijv. laser, weerstanden) Later als een product aanslaat gaan de kosten enorm om laag omdat een goedkoop taiwanees bedrijf onderdelen die veel goedkoper zijn.

Een voorbeeld: de eerste cd-spelers van sony/philips uit 1983/1984 doen het vaak nog probleemloos. Koop je nu een goedkope cd speler dan gaan die heel vak niet langer dan een jaar of twee mee, je krijgt bijv. de melding "load cd"

andere kant van dit verhaal: er zijn weer andere kinderziektes zoals energie verbruik enz.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1