Ik heb een Asus A7V8X-MX en ik heb daar wel een wat crashes mee gehad, dus ik dacht laat ik de geheugenmodules eens opnieuw erin zetten. Dit deed ik echter zonder het netsnoer uit de voeding te halen(foutje). Nu zet ik de compu aan en ik krijg niets anders dan een oneindige reeks lange piepjes, wat volgens het boekje aangeeft dat het moederbord het geheugen niet kan vinden. Nogmaals de modules erin en eruit e.d. maar geen resultaat. Wat is er nu kapot?
Het kan zowel het geheugen als het moederbord zijn. Probeer eens de modules apart, of steek ze in een andere computer.
Andersom zou het een idee zijn om ander geheugen in je moederbord te stoppen.
Wijsheid achteraf....:
Altijd verstandig om de netspanning van je systeem te halen en anti-statisch te werken in dit soort gevallen
Ik hoop dat de schade meevalt.
Edit: typo
Andersom zou het een idee zijn om ander geheugen in je moederbord te stoppen.
Wijsheid achteraf....:
Altijd verstandig om de netspanning van je systeem te halen en anti-statisch te werken in dit soort gevallen
Ik hoop dat de schade meevalt.
Edit: typo
[ Voor 3% gewijzigd door JvW op 01-11-2005 19:50 ]
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Heb je rekening gehouden met ESD?
Het kan vanalles zijn, het beste is om gewoon even ander geheugen in je systeem te testen en je geheugen op een ander mobo te prikken en kijken of het werkt.
Het kan vanalles zijn, het beste is om gewoon even ander geheugen in je systeem te testen en je geheugen op een ander mobo te prikken en kijken of het werkt.
Echt een beetje jammer dat ik dat vergeten was. Ik leen iig een geheugenmodule van iemand en daar ga ik dan even mee aan de slag. bedankt!