Keuze speakers met mijn geluidskaarten in bezit

Pagina: 1
Acties:

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Vraagje:

Ik weet dat er al tig dingen zijn besproken over de keuzes betreft de aanschaf van boxen, maar effe om het voor mijzelf(en misschien ook anderen) duidelijk te krijgen probeer ik toch een nieuw topic.
Het betreft de aanschaf van een 5.1 setje.

Ik heb in mijn bezit:
SB Audigy 2 ZS OEM (MET onboard DD/DTS decoder?)
SB live! 5.1 Digital (Zonder decoder?)
Een Us Blaster 5.1 set (zonder digital in: alleen tulp-pluggies)
http://www.delton.hu/kep/9066.gif

De audigy 2 zs zit in mn nieuwe pc. AMD64 3500 2gig Ram MET onboard 7.1 sound. Namelijk de Asus a8v Deluxe, maar deze gebruik ik dit en heb ik in de bios uitgeschakeld. Dit is gewoon mijn pc voor alledaags gebruik inclusief spelletjes spelen. Oa battlefield2 enz waar EAX4 5.1 geluid belangrijk is en dit wil ik ook zo behouden. Op deze pc zit de Usblaster 5.1 set aangesloten.

De Live! 5.1 zit in mijn oude pc. Een p4 2gig bakkie die nu in de huiskamer dienst doet als windows mediacenter 2005. Ik gebruik nu gewoon de speakers in de LCD tv als boxen. Daarnaast heb ik hem doorgekoppeld naar mn stereo met 4 boxen. Dus feitelijk 6 boxen allen stereo die op een rijtje staan naast de tv. Instellingen van mn Live! is gewoon 2.1..

Nu wil ik voor het afspelen van dvd-films gewoon echt goed geluid hebben. 5.1 Surround wel te verstaan. Hiervoor wil ik een goed 5.1 setje kopen. Topnotch van of Logitech of Creative.

Wat kan ik het beste doen: Er zijn tig mogelijkheden. Een paar:

1. Ik koop een setje met een DD/DTS decoder en houd mijn Live! in de mediacenter aangezien de Live! een digital-out pluggie heeft.

2. Ik koop een setjes zonder decoder en switch de geluidskaarten zodat ik een decoder heb in de mediacenter. Dan verlies ik het mooie geluid met spelletje spelen. Hierbij kan ik ook denken aan dan maar gewoon de onboard sound te nemen.

3. Ik koop NOG een Audigy 2 zs voor de decoder en koop een 5.1 setje zonder decoder. Hierdoor behoud ik mooi geluid bij spelletjes.

4. Ik sluit mijn huidige 5.1 set aan op de mediacenter in de huiskamer. Dan zou ik dus een decoder moeten hebben en zou ik de audigy over moeten zetten of er eentje bijkopen.
Hiet nieuw te kopen setje wordt dan het setje voor mijn nieuwe pc voor gamen enz.

Verder heb ik nog een boel vragen nog zoals, software decoding. Als ik een DVD hebt met DTS of een AVI-divx heb met AC3-geluid, kan ik die dan softdecoden en dan dus mijn 5.1 Live! in mn mediacenter laten zitten met een boxenset zonder decoder en toch DTS horen?

Waar het op neerkomt is dat de audiofielen onder jullie misschien kunnen vertellen wat de beste koop zou zijn rekening houdend met mijn situatie. Qua speakers ben ik op zoek naar een 5.1 set. Niet 7.1. Die kan ik niet kwijt in mn huiskamer.
Ik weet al dat de megaworks 5.1 geen decoder heeft en de logitech heeft dat wel.

Het is nog een heel verhaal geworden! :O

Alvast hartelijk bedankt voor je reactie!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Topic mag weg