[OC] AMD 64 3000+ wil niet ver!

Pagina: 1
Acties:

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01
Ik probeer nu al een tijdje m'n AMD 64 3000+ redelijk te OC'n, maar het wil niet echt lukken.

Ik heb er wat vraagjes over. Mijn systeem:
AMD 64 3000+ (boxed - S745)
MSI K8MM-ILSR
1024mb geheugen (merkloos)
MSI RX800XT-VTD 256MB

Wat ik al heb geprobeerd:
Het enigste wat ik eigenlijk heb gedaan is de FSB een beetje opgevoerd. Als ik verder ga dan 2250mhz krijg ik allemaal vage strepen in beeld. Ik weet niet wat hier de oorzaak van is. Op 2250mhz blijft de temperatuur onder de 35 graden op de boxed cooler.
Ik overweeg een nieuwe koeler te kopen, maar ik weet niet of dit wel het probleem is. Het zou namelijk ook kunnen dat het aan het (merkloze) geheugen ligt.

Ik heb er verder niet zo'n verstand van, dus misschien weten jullie er meer over? :+

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:53
Gewoon wat meer voltage erin en hij gaat zo naar de 2400mhz, en 35 graden is nog een best nette temp maar als je de voltage gaat opvoeren kun je beter een betere koeler kopen.

[ Voor 50% gewijzigd door gyjo op 01-11-2005 19:22 ]

• maxvdh
Daar heb ik ook al aangedacht, maar mijn mobo staat het niet toe die te veranderen! Ik heb al rondgekeken, maar heb niet echt kunnen vinden hoe dat nou moet.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik denk dat je je vraag het best hier kan zetten: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 15[/rml] :)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Als je er geen verstand van hebt, begin je er maar beter niet aan vind je ook niet ;)

Wil je ermee verder gaan, ga dan eerst maar is wat topics doorspitten in DOC... kijk naar je Moederbord, en naar je geheugen... kom je sowieso niet al te hoog mee lijkt mij. Waarschijnlijk heb jij nu het probleem dat je geen AGP/PCI lock hebt zodat de Bussnelheid ook voor je AGP ( Videokaart ) omhoog gaat en dan vind hij niet lekker.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
bij mij lukt het ook niet om een 3000+ te oc'en :P
als ik verder ga dan 1.9 GHZ dan freezed mijn pc tijdens het gamen en soms freezed hij waarop een BSOD volgt die beweert dat graka drivers beschadigt zijn of ongeldig
bij1.9 ghz kan ik gwn gamen zonder die verschijnselen ...
raar

Verwijderd

ik denk dat dit meer een geheugen beperking is, die (merkloos/goedkope) reepjes willen doorgaans niet (veel) hoger dan de standaard FSB/geheugen snelheid. (dit aannemende dat je FSB gekoppeld zit aan je geheugensnelheid.)

• maxvdh
NLuna schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:22:
Als je er geen verstand van hebt, begin je er maar beter niet aan vind je ook niet ;)

Wil je ermee verder gaan, ga dan eerst maar is wat topics doorspitten in DOC... kijk naar je Moederbord, en naar je geheugen... kom je sowieso niet al te hoog mee lijkt mij. Waarschijnlijk heb jij nu het probleem dat je geen AGP/PCI lock hebt zodat de Bussnelheid ook voor je AGP ( Videokaart ) omhoog gaat en dan vind hij niet lekker.
Ik heb al een beetje rondlopen snuffelen, maar niet kunnen vinden hoe je, je voltage nou omhoog kunt gooien als dat (nog) niet mogelijk is in je bios!

• Ubernerd
  • Laatst online: 05-01 21:19
Je hebt de Pci & Agp (Of pci-e ) Locks wel aanstaan in je bios mag ik hopen?

En uiteraard is dat wel mogelijk :9

Even doorzoeken, staat wel ergens iets over het voltage, dan met kleine stapjes het voltage op je processor verhogen tot hij stabiel is :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

andyy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:22:
bij mij lukt het ook niet om een 3000+ te oc'en :P
als ik verder ga dan 1.9 GHZ dan freezed mijn pc tijdens het gamen en soms freezed hij waarop een BSOD volgt die beweert dat graka drivers beschadigt zijn of ongeldig
bij1.9 ghz kan ik gwn gamen zonder die verschijnselen ...
raar
Mijn s754 3000+ draait anders op 2.0 GHz standaard :?
Neem ik aan dat jij een S939 heb (sowieso is 100 Mhz leuk en gratis cpusnelheid).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• maxvdh
hellolo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:31:
Je hebt de Pci & Agp (Of pci-e ) Locks wel aanstaan in je bios mag ik hopen?
Ik kan daar helemaal niets van vinden in m'n bios!

[ Voor 3% gewijzigd door maxvdh op 01-11-2005 19:38 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
gangstermax schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:37:
[...]

Ik kan ook geen PCI Lock vinden in mijn bios (A8N-E). Tenzij dat dit het is:

Init Display First [PCI Slot] -andere optie- [PCIex]

Ik heb 'm op ex staan nu, slot is wel lock op zijn nederlands, maar het is een engelse bios, dus volgens mij heb ik het ook niet. Er staat tenminste nergens _letterlijk_ PCI Lock [Enable/Disable] of iets dergelijks.

• maxvdh
WingsOfFury schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:52:
[...]

Ik heb 'm op ex staan nu, slot is wel lock op zijn nederlands, maar het is een engelse bios, dus volgens mij heb ik het ook niet. Er staat tenminste nergens _letterlijk_ PCI Lock [Enable/Disable] of iets dergelijks.
Dat heb ik dus ook! Engelse bios, maar er staat nergens een combinatie van AGP lock of PCI(e) lock oid!!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Je moet een geheugendivider instellen, veel nieuwe overclockes vergeten dit. Nu loopt je HTT:Dram op 200:200, als je dit nu instelt op 200:166 kan je al een stuk verder, je geheugen is nu de beperkende factor maar door de divider kan je cpu nog een stuk verder voordat je het eind van je geheugen bereikt.
Je kan het voltage nog wat verhogen van je geheugen maar bij dit goedkope spul heeft dat vaak vrij weinig nut....
Succes

• maxvdh
thumblex. schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:08:
Je moet een geheugendivider instellen, veel nieuwe overclockes vergeten dit. Nu loopt je HTT:Dram op 200:200, als je dit nu instelt op 200:166 kan je al een stuk verder, je geheugen is nu de beperkende factor maar door de divider kan je cpu nog een stuk verder voordat je het eind van je geheugen bereikt.
Je kan het voltage nog wat verhogen van je geheugen maar bij dit goedkope spul heeft dat vaak vrij weinig nut....
Succes
Zou je misschien een beetje uit kunnen leggen waar je dat doet in je bios?

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 12:58
Op mijn MSI K8T kan ik het voltage ook niet veranderen hoor!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• WingsOfFury
Je geheugen kun je verlagen in je DRAM Configuration

Daar staat Max Memclock (Mhz) [Auto] denk ik. Auto moet je [DDR###] van maken, mijn laagste is 200 (volgens asus boekje, ligt voor me :D ) dus 166 kan ik nooit halen :S

Edit: ik heb het nu over mijn mobo, maar bij een maat van mij is het precies hetzelfde en hij heeft een ander mobo, dus ik hoop dat het bij jou ook zo is, anders -> PAK OOK JE BOEKJE :D

[ Voor 30% gewijzigd door WingsOfFury op 01-11-2005 20:15 ]

• Ubernerd
gangstermax schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:37:
[...]

Beter zoeken, zonder pci & agp (of pci-e) kan je beter niet gaan overclocken als je videokaart je lief is :9

Het staat er vast wel ergens, mischien weet iemand die hetzelfde mobo heeft als jou waar het staat?
WingsOfFury schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:52:
[...]

Beter zoeken, ik heb een asus a8n sli deluxe en we hebben hetzelfde bios dacht ik zo (ziet er hetzelfde uit in ieder geval :+ )

Beter zoeken het staat er wel tussen :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• WingsOfFury
hellolo, als je dan ff kunt zeggen waar het bij jou staat ;) Dat zoekt wat makkelijker :D

Bedankt!

• maxvdh
WingsOfFury schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:15:
Je geheugen kun je verlagen in je DRAM Configuration

Daar staat Max Memclock (Mhz) [Auto] denk ik. Auto moet je [DDR###] van maken, mijn laagste is 200 (volgens asus boekje, ligt voor me :D ) dus 166 kan ik nooit halen :S

Edit: ik heb het nu over mijn mobo, maar bij een maat van mij is het precies hetzelfde en hij heeft een ander mobo, dus ik hoop dat het bij jou ook zo is, anders -> PAK OOK JE BOEKJE :D
Ik heb het gevonden! Nu alleen de agp lock nog... Dat kan ik echt niet vinden!

• Ubernerd
WingsOfFury schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:16:
hellolo, als je dan ff kunt zeggen waar het bij jou staat ;) Dat zoekt wat makkelijker :D

Bedankt!
Advanced->Jumperfree configuration :)

• maxvdh
gangstermax schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:20:
[...]

Ik heb het gevonden! Nu alleen de agp lock nog... Dat kan ik echt niet vinden!
Dat memlock gebeuren staat er op deze manier:
Eerst kan je kiezen uit Memlock mode (auto of limit) bij limit kan je kiezen uit waarden vanaf DDR200, moet ik hem daarop zetten?

• WingsOfFury
hellolo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:22:
[...]

Advanced->Jumperfree configuration :)
PCI Express Clock bedoel je? Die staat op 100 Mhz en blijft daar op als ik de CPU verhoog.

LOCK staat er bij mij echt niet :(

Overclock Profile [Auto]
- Overclock Options Disable
- N.O.S. Options Disable
- CPU Frequency 200.0 (staat nu dus op 220)
- PCI Express Clock 100Mhz
- DDR Voltage Auto
- CPU Multiplier Auto
- CPU Voltage Auto

Uit het boekje over getypt, lock staat er nergens :'(

• Ubernerd
Oke dacht dat daar ook een lock voor was :+

Laat maar mooi op 100Mhz staan dan :)

• WingsOfFury
hellolo, weet je ook hoe het geheugen moet staan?

iemand zei dus 166, maar die heb ik dus niet, 200 is het laagste, daar dan maar op zetten? (ook gelijk voor gangstermax, maar ik denk dat hij dan ook op 200 moet)

• maxvdh
WingsOfFury schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:43:

iemand zei dus 166, maar die heb ik dus niet, 200 is het laagste, daar dan maar op zetten? (ook gelijk voor gangstermax, maar ik denk dat hij dan ook op 200 moet)
Ik denk het ook, verder heb ik nog niets over de Vcore of AGP lock gevonden :'(

• Ubernerd
WingsOfFury schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:43:

Ja die heb je wel :P

Ga naar advanced->DRam configuration (kan ook ergens anders staan)

Daar kan je de fsb van je geheugen op 166 Mhz zetten i.p.v 200 Mhz :)

• WingsOfFury
Klopt, boekje klopt gewoon niet.

Ik heb ook:

PCI Clocl Synchronization Mode [Auto / To CPU / 33.33Mhz]

Dat is denk ik de lock? Die moet op auto blijven, neem ik aan? Of die 33.33?

Bios flash werkt trouwens niet, krijg ERROR 0nogwat :'(

[ Voor 14% gewijzigd door WingsOfFury op 01-11-2005 22:17 ]

• Ubernerd
Die moet op 33.33Mhz staan en niet op auto :)

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Je moet je verdeling anders instellen van je mem. was je nu al uit. 200 zou wel kunnen als hij dan dual channel 200 mhz doet doet hij per module namelijk 100 mhz, is het echter single channel 200 moet ie lager kunnen. Verder, htt bus moet lager, ergnes staat 5x200=1000 mhz, deze moet omlaag, naar 3 x bijvoorbeeld, als je dan zorgt dat de htt bus onder de 1050 blijft, het geheugen onder de 205 mhz per reepje, en er genoeg voltage op de processor komt. Kan je hem als het goed is steeds verder drukken. Wordt hij instabiel of extreem heet? Probeer bij gewoon instabiel met goede tems je Vcore te verhogen, word hij op een gegeven moment instabiel met een redelijke temp (load onder de 55 graden is koud genoeg imho, 60 zou moeten kunnen maar 55 ervaren de meesten toch wel beetje als grens) en zit hij dan op deze temp met een goeie stabiliteit is je overclock geslaagd wat processor betreft

Geheugen kan je dan ook nog zo hoog mogelijk gaan dividen, dus in plaats van 200 mhz proberen het op 210 te laten draaien enz. totdat hij niet meer verder wil, dan weer Vdimm verhogen, dan nog even verder proberen, totdat hij wat je ook doet niet stabiel wil worden.

Dan je HTT bus zo hoog mogelijk, normaalgesproken moet hij niet over de 1100 heen komen. dus bijvoorbeeld 270x4 is de max. 1080 komt ie dan op. (hier kan je dan hierna niet echt verder meer, in mijn woordenboek dan) Ik ga het zelf over 2-3 weken ook proberen met een a8n-e en een 3200+ venice dan post ik mijn bevindingen nog wel ergens hier.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• maxvdh
Ik heb vanochten (aangezien ik toch ziek ben :p) nog ff gekeken in mijn Bios en rondgezocht op internet. Vcore gevonden, maar kan er niet bij komen in de bios. Mem. kan ik alleen locken op DDR200 en op mijn mobo zit geen AGP Lock!

Iemand nog suggesties om bij de Vcore te kunnen komen, of over wat anders?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Voltmodden, maar dat gaat wel ver hoor....

[edit]
oh Via K8T800, die heeft geen PCI/AGP lock, en volgens mij wil dit bord ook niet zo gek hard...ik kan iig nix er over vnden behalve dat a64 mobiles er ook in kunnen....

[ Voor 69% gewijzigd door Rey Nemaattori op 02-11-2005 13:18 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• maxvdh
Rey Nemaattori schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:09:
Voltmodden, maar dat gaat wel ver hoor....

[edit]
oh Via K8T800, die heeft geen PCI/AGP lock, en volgens mij wil dit bord ook niet zo gek hard...ik kan iig nix er over vnden behalve dat a64 mobiles er ook in kunnen....
Voltmodden gaat mij iets te ver ja :p! Er zit dus ook geen hoop meer in om het voltage te verhogen, of wel?

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57
Heb ook een amd64 3000+ s939, gigabye k8ns ultra mobo.

Als ik hem overclock tot 2ghz isse al onstabiel. Tot hoever zou deze moeten kunnen? En tot hoever moet ik de vcore dan opschroeven?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

mem divider, beter mem, voltmod, genoeg trefwoorden? :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
ik zou eerst een de nieuwste reviesie van je bios er in zien te flashen... d'r stond wel iets over vcore op google, maar heb inmiddel alle vensters al weer dicht... ik kan je dus geen garantie geven... de manual zegt ook he-le-maal niks over vcore :/

(spread spectrum moet je trouwens op Disabled zetten)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• WingsOfFury
Dankzij DualDevil zijn info heb ik nu mijn CPU behoorlijk overgeclockt :D

Hij staat nu op 2,56 gig, terwijl hij standaard 2,0 heeft! En de temps zijn: idle: 30-31 graden en load: 36 graden :D Ik ga dus nog even verder, misschien haalt hij wel de 3 gig? :D

Als je zijn stappen volgt (als je BIOS alles heeft) dan moet je een stuk verder komen. Mijn eindresultaat zal ik wel in [OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 15 posten :)

• maxvdh
Rey Nemaattori schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:47:
ik zou eerst een de nieuwste reviesie van je bios er in zien te flashen... d'r stond wel iets over vcore op google, maar heb inmiddel alle vensters al weer dicht... ik kan je dus geen garantie geven... de manual zegt ook he-le-maal niks over vcore :/

(spread spectrum moet je trouwens op Disabled zetten)
Over de VCore staat idd niets in de manual nee. En de nieuwste revisie is toch 3.7 meen ik?
Spread Spectrum staat overigens al op Disabled.

@WingsofFury
Mijn bios heeft vrij weinig van wat DualDevil zegt :(

[ Voor 7% gewijzigd door maxvdh op 02-11-2005 13:57 ]

• WingsOfFury
Hoe flash je de bios? Kan dat met flashrom? Het lijkt me sterk dat het ook met atiflash zou kunnen :S Of moet ik dan weer een nieuw progje downen?

In de manual staat namelijk dat mijn mobo 1.650 volt moet kunnen geven, hij geeft er echter maar 1.550, waardoor mijn CPU @ 2,7 gig onstabiel is en soms zelfs 1.6 volt door geperst krijgt :S Misschien dat de nieuwe bios wel 1.650 geeft :D
Pagina: 1