Toon posts:

Linux backup CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk willen we windows systemen backupppen naar een FTP server. Dit willen we doen door een opstart CD te gebruiken die vervolgens een image maakt van de HD en op de FTP server zet. Als we het systeem willen restore dan zouden we een andere opstart CD willen gebruiken om de image van de FTP server terug te zetten. Linux leek mij het meest logisch om als opstart CD te gebruiken. Weet iemand of zoiets bestaat?? Ik heb google en Got helemaal afgezocht, maar wat ik wil heb ik nog niet kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen??

Verwijderd

Wat je wilt is wellicht een Live CD
Compleet werkende Linux systemen zonder dat je iets hoeft te installeren.

Let er wel op dat je een distributie wilt met NTFS support in de kernel. En bedenk je ook dat met Linux eigenlijk niet in een NTFS partitie kunt schrijven. Images terugzetten op NTFS partities is dus niet handig. Je kunt natuurlijk wel een low-level kopie maken van het hele bestandssysteem.

Zie trouwens ook: http://www.ubcd4win.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 18:46 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BartPE

waarom een andere cd gebruiken om te restoren als waar je mee backuped :?
* Zwelgje zal wel te zwakzinnig zijn om de achterliggende genialiteit te snappen

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
On the fly een image maken kan niet altijd. Dat is misschien een reden om een aparte cd te gaan gebruiken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
djluc schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:50:
On the fly een image maken kan niet altijd. Dat is misschien een reden om een aparte cd te gaan gebruiken.
image maken is geen probleem volgens de topicstarten (via die aparte boot cdrom)

dan moet terugzetten ook geen probleem zijn lijkt me :?

iig ik gebruik altijd bartPE (=gratis) om te dumpen en te restoren :)

* Zwelgje realiseerd zich dat hij in NOS windows loopt te promoten :X

A wise man's life is based around fuck you

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Waarom gebruik je geen Norton Ghost? Dat is er prima geschikt voor en kan zowel Windows als Linux aan :)

Je zet je images op het netwerk en zet ze terug als het nodig is. Daarnaast laat je wel gewoon je normale backup doordraaien.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:47:
BartPE

waarom een andere cd gebruiken om te restoren als waar je mee backuped :?
* Zwelgje zal wel te zwakzinnig zijn om de achterliggende genialiteit te snappen
Wij willen het backuppen en restore door de lacale Technische diensten laten doen. Aangezien wij de laatst tijd erg veel IP conflicten hebben door het geknutsel van TD medewerkers. Een Backup CD en een Restore CD is dus makkelijk. Je stopt hem er in en hij doet wat hij moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:05:
Waarom gebruik je geen Norton Ghost? Dat is er prima geschikt voor en kan zowel Windows als Linux aan :)

Je zet je images op het netwerk en zet ze terug als het nodig is. Daarnaast laat je wel gewoon je normale backup doordraaien.
Voor elke backup dat we maken met Norton Ghost moet een licentie aangeschaft worden. Dit zou een duur geintje gaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:46:
Wat je wilt is wellicht een Live CD
Compleet werkende Linux systemen zonder dat je iets hoeft te installeren.

Let er wel op dat je een distributie wilt met NTFS support in de kernel. En bedenk je ook dat met Linux eigenlijk niet in een NTFS partitie kunt schrijven. Images terugzetten op NTFS partities is dus niet handig. Je kunt natuurlijk wel een low-level kopie maken van het hele bestandssysteem.

Zie trouwens ook: http://www.ubcd4win.com/
Het zijn voornamelijk windows 98 en NT systemen. Het zijn systemen die in machines aanwezig zijn. De partities zijn FAT32.

Die link is volgens mij het gene wat ik zoek ;)
Pagina: 1