Toon posts:

[XP] start steeds opnieuw op bij booten, ook in safe mode *

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ook hierbij een bericht dat het opstarten van Windows XP niet meer werkt. Het is dus ook mijn pc niet. Het probleem is dat er bij de startup geknoeid is. Alleen kan ik niet direct te weten komen wat eraan gewijzigd is.
Wanneer ik de pc opstart dan start hij steeds opnieuw op. Ik kan wel op F8 duwen en ik krijg dat het keuzescherm maar wanneer ik een modus kies start de pc gewoon opnieuw op. De hardware is volledig getest en in orde maar ik geraak er niet meer aan uit.
Graag had ik dit opgelost zonder format gezien de gegevens die erop staan.

Iemand enige tips of oplossingen? I would be very _/-\o_ _/-\o_

Greetz

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
wat doet je pc niet?
ja booten

maar wat voor foutmelding/probleem eznv?

Verwijderd

info plz........

Verwijderd

Je kan proberen een recovery te doen door je WinXP cd erin te steken. Als dat niet lukt, kan je je gegevens naar een andere schijf verplaatsen door de HD even in een andere computer te hangen.

Heb je geen andere pc, maar wel een andere schijf, of ruimte op diezelfde schijf, dan kan je Partition Magic gebruiken om een tweede partitie aan te maken en daar dan even WinXP op te installeren. Als je geen Partition Magic hebt, kan je een linux bootcd gebruiken en met de ntfstools aan de slag gaan. Die zijn iets minder stabiel, dus zie dat als je laatste redmiddel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik geloof dat de mensen hierboven al veel zeggen (in soms wat weinig woorden :+ ): zonder info over bijv. hardware en enige gegevens rondom het vermoeden van aanpassen van de startup sequence is het wat te veel gokken :P

Kan je trouwens op de recovery console komen? Dit bijv. om niet-standaard services uit te schakelen. En wat doet / deed systeemherstel?

Daarnaast: er staan wat tips over zomaar opnieuw opstarten in de Windows Operating Systems - FAQ en eventueel Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ook betekent formatteren niet dat je je data kwijt bent: schroef de harde schijf er even uit en zet de data over op een andere PC. (Denk ook aan wachtwoorden etc).
edit:
Ik ben spuit11, zie hierboven.

En maak voortaan regelmatig een backup van alles dat niet kwijt mag, als formatteren geen optie is, loopt het backuppen acher.

Ten slotte pas ik je topictitel even aan, zoals je aan alle andere topictitels in WOS ziet, is het de bedoeling om het OS even in de titel te zetten. Dat houdt het overzichtelijk. Zie ook tzt. de "sticky" topics bovenaan WOS. Welkom op GoT trouwens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Mischien moet je APIC of APCI enablen in de bios...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Voor je alles gaat formateren is er nog een dingetje dat je kunt proberen.

haal je hd eruit en plaats deze in een andere computer (bij voorkeur XP pc ivm NTFS)

zorg dat je alle bestanden kunt zien dus ook de verborgen systeembestanden

verwijder nu op jou hd (voorheen jou c: schijf) pagefile.sys

hang de hd weer in je pc en start deze op. Als het goed is start Windows gewoon weer op.

dit kan leiden tot verlies van data. bijv. settings van Office

Natuurlijk geheel op eigen risico. Maar heb het probleem al eerder gehad bij andere pc's
en daar werkte dit prima.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de sobere info ladies & gentlemen, het is mijn allereerste post op het forum dus nog ff wennen. Ik wil jullie zeker en vast meer info geven maar het probleem is dat ik geen foutmelding krijg. Hij boot, ik druk F8, kies een optie en hij start opnieuw op.
Ik weet dat het echt gokken is om er zomaar iets op te zeggen maar jammer genoeg zit ik ook zonder veel info, het is echt vervelend dat degene waarvan de pc is ook niet meer weet wat hij gedaan heeft... :(

Alleszins al héél veel dank aan de snelle repliers ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de recovery geprobeerd, daar moet ik dus het admin pw inbrengen. Volgens mij staat er geen admin pw in en als ik niets invul en op ENTER duw krijg ik c:/Windows en dan moet ik blijkbaar iets invullen. Hier heb ik dus weinig ervaring in... :| :'(

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
md tmp
copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak
copy C:\windows\system32\config\software C:\windows\tmp\software.bak
copy C:\windows\system32\config\sam C:\windows\tmp\sam.bak
copy C:\windows\system32\config\security C:\windows\tmp\security.bak
copy C:\windows\system32\config\default C:\windows\tmp\default.bak 
delete C:\windows\system32\config\system
delete C:\windows\system32\config\software
delete C:\windows\system32\config\Sam
delete C:\windows\system32\config\security
delete C:\windows\system32\config\default 
copy C:\windows\repair\system C:\windows\system32\config\system
copy C:\windows\repair\software C:\windows\system32\config\software
copy C:\windows\repair\sam C:\windows\system32\config\sam
copy C:\windows\repair\security C:\windows\system32\config\security
copy C:\windows\repair\default C:\windows\system32\config\default

En dan nog eens proberen te rebooten, let wel je hebt nu weer je standaard teletubbies desktop en je bent waarschijnlijk een hele zooi settings kwijt, maar je zult nu iig weer bij je data kunnen.. :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Cool Hans.solo!!! :o

Dus als ik daar c:/windows heb dan voer ik gewoon die commando's in en zou het probleem moeten opgelost zijn (normaal gezien).

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus willen doen wat Hans.solo had gegeven. Eerst wou ik dus een back-up maken van de gegevens, ik sluit de schijf aan op mijn pc, en alles gaat goed. Aangezien ik niet aan zijn gegevens kan wil ik dus een back-up (eigenschappen op schijf - extra) via windows nemen. ik was dus een 15-tal min bezig en ineens loopt mijn PC volledig vast (zelfs de muis werkt niet meer) |:( Reset dus.
Schijfcontrole op de schijf gedaan vanuit mijn windowssessie (want ik geraak er totaal niet in in Windows zelf). Tijdens die controle begon hij heel wat dingen in de registry te verwijderen maar het resultaat blijft hetzelfde. 8)7
Opstarten via CD -> recovery gevraagd en wanneer ik het admin pw invul start hij gewoon opnieuw op (gekende liedje dus).
Wat denken jullie, windows FUBAR? Formattering had ik gedacht maar hoe kan ik dan een back-up nemen?
Ik had gedacht windows opnieuw te installeren op die schijf op een andere partitie. En dan van de ene partitie naar de andere overbrengen? Of is dit geen goed idee? :?

Verwijderd

Zet gewoon alles wat hij wil bewaren op jouw schijf in een tijdelijke map. Format -> WinXP installeren -> uurtje later klaar. Lijkt me nu de snelste oplossing.

Je kan na het formatteren op bad sectors controleren. Dan weet je meteen of de harde schijf misschien kapot is.
Pagina: 1