Het heeft even geduurd, maar ik dacht tot voor kort dat ik er zonder hulp in zou slagen mijn Audigy 2 ZS werkend te krijgen in Ubuntu 5.10 met behulp van dit.
Zodra ik echter bij de laatste stap kom en '(sudo) ./configure --with-cards=emu10k1 --with-sequencer=yes;make;make install' invoer krijg ik de volgende foutmelding:
Voor zover ik weet is dat wat in 'config.log' staat behoorlijk irrelevant.
De PATH's lijken geldig, dus zou ik misschien een C compiler oid. missen?
Is deze guide misschien niet bedoeld voor GNOME-achtige OSen?
Hier staat bijvoorbeeld dat er wat problemen zijn met ALSA i.c.m. kernel 2.6.2x.
Overigens zie ik in Device Manager bij 'SB Audigy' sowieso al wat alsa.* keys.
Verder had ik deze software gevonden, en naast het feit dat het sterk lijkt op het bovenstaande (ALSA) is het ook verouderd.
Helaas kwam ik niet uit de README notes (opnieuw 'make install'-geblaat).
Hier staat hier (een inmiddels verouderde bron) dat er geen ./configure nodig is maar
Ik heb ook enkele andere geluids-HOWTO's doorgelezen en uitgevoerd echter leken allen sterk verouderd en/of ze hadden geen betrekking tot mijn geluidskaart.
Ondanks mijn progressie ben ik er niet heel erg blij mee dat dit mijn 2e topic in twee dagen is.
Ik hoop echter dat jullie me dit kunnen vergeven en dat het duidelijk is dat ik mijn best heb gedaan.
Zodra ik echter bij de laatste stap kom en '(sudo) ./configure --with-cards=emu10k1 --with-sequencer=yes;make;make install' invoer krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure:error: no acceptable C compiler found in $PATH See 'config.log' for more details. bash: make: command not found bash: make: command not found |
Voor zover ik weet is dat wat in 'config.log' staat behoorlijk irrelevant.
De PATH's lijken geldig, dus zou ik misschien een C compiler oid. missen?
Is deze guide misschien niet bedoeld voor GNOME-achtige OSen?
Hier staat bijvoorbeeld dat er wat problemen zijn met ALSA i.c.m. kernel 2.6.2x.
Overigens zie ik in Device Manager bij 'SB Audigy' sowieso al wat alsa.* keys.
Verder had ik deze software gevonden, en naast het feit dat het sterk lijkt op het bovenstaande (ALSA) is het ook verouderd.
Helaas kwam ik niet uit de README notes (opnieuw 'make install'-geblaat).
Hier staat hier (een inmiddels verouderde bron) dat er geen ./configure nodig is maar
Geen van deze commands werkt echter, hoewel dat natuurlijk kan liggen aan verschillende versies en dergelijke.Gewoon make, make install, make tools, make install-tools
Ik heb ook enkele andere geluids-HOWTO's doorgelezen en uitgevoerd echter leken allen sterk verouderd en/of ze hadden geen betrekking tot mijn geluidskaart.
Ondanks mijn progressie ben ik er niet heel erg blij mee dat dit mijn 2e topic in twee dagen is.
Ik hoop echter dat jullie me dit kunnen vergeven en dat het duidelijk is dat ik mijn best heb gedaan.