Toon posts:

[CD/DVD] Drives worden niet herkend in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dvd speler brander en dvd rom kan ikn iet meer openen, Ze staan in de bios en staan daar ook herkend, ik kan geen ander stuurprogramma installeren. Ze staan niet meer in Deze computer
En nog wel in apparaten beheer ik heb ze al in-uitgeschakeld maar dat wertk niet zie
Apparatenbeheer
Ze hebben het jarem gedaan maar nu niet :| :|
help _/-\o_

Verwijderd

Er staan uitroeptekens voor... :/ Wat staat er als je daarop dubbelklikt?

Verwijderd

Topicstarter
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je ze daar verwijderd wat gebeurd er dan?

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik niet kan dat geen kwaad??

Verwijderd

Van google:
Code 41
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Aanbevolen oplossing

Er is een stuurprogramma geladen, maar het apparaat kan niet worden gevonden. Deze fout doet zich voor wanneer er een niet-Plug and Play-apparaat is gedetecteerd.

Als het apparaat is verwijderd, moet u het stuurprogramma verwijderen en het apparaat installeren. Klik vervolgens op Zoeken naar gewijzigde apparaten om het stuurprogramma opnieuw te installeren. Als de hardware niet is verwijderd, moet u een nieuw of bijgewerkt stuurprogramma voor het apparaat installeren.

Als het apparaat niet Plug and Play is, hebt u misschien een nieuwere versie van het stuurprogramma nodig. Als u apparaten wilt installeren die niet Plug and Play zijn, gebruikt u de wizardHardware toevoegen. Klik op Prestaties en onderhoud in het Configuratiescherm, klik op Systeem, open het tabblad Hardware en klik op Wizard Hardware toevoegen.

Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten.
Ik zou ze even verwijderen ipv uitschakelen.
Nee hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ze opnieuw installeer krijg ik weer het uitroeptekentje

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:58:
Als ik ze opnieuw installeer krijg ik weer het uitroeptekentje
Je hebt ze beide verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze verwijdert, de computer uitgezet, geboot en toen terug in windows herkende die ze weer. Die heeft ze geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde....

Verwijderd

In je bios worden ze wel herkend als master & slave? D.w.z. je jumpers staan ook goed? Lijkt me wel, aangezien ze het altijd gedaan hebben, maar ik kan niets anders bedenken... Probeer als dit goed is anders 1 van de 2 los te koppelen. Of probeer beide drivers in een andere pc indien mogelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:03:
Ik heb ze verwijdert, de computer uitgezet, geboot en toen terug in windows herkende die ze weer. Die heeft ze geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde....
Kijk eens of de IDE controllers wel goed staan geinstalleerd? Mogelijk zit daar iets fout waardoor de opticals die eraan hangen niet goed herkend worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zit zo

Primary IDE
HDD master CD-ROM slave
Secondary IDE
HDD master DVD ROM/Brander Slave

Zo heeft het ook altijd gezeten.
Maar meot ik die IDE controller verwijderen? of hoe bedoel je precies?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:09:
Nee het zit zo

Primary IDE
HDD master CD-ROM slave
Secondary IDE
HDD master DVD ROM/Brander Slave

Zo heeft het ook altijd gezeten.
Maar meot ik die IDE controller verwijderen? of hoe bedoel je precies?
Controleer of dat ding goed geinstalleerd staat en installeer hem desnoods eens opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd.
In Apparatenbeheer staat onder het kopje IDE ATA/ATAPI Controllers 3 dingen devolgende
-Primair IDE-Kanaal
-Secundair IDE-Kanaal
-VIA Bus Master IDE Controller

Die staan er ik heb net de onderste opnieuw geinstalleer, ik heb daarvoor ook nog eens de bios batterij eruit gedaan maar niets heeft geholpen

Mijn mobo is een Albatron KX400-8XV PRO
met ik geloof 4.43 iig de nieuwste

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb ik geprobeerd de stroom van de 2 opticals los te koppelen. Toen heb ik de pc opgestart. Toen ging die pc IDE drives detecten. En dan blijft hij daar hangen. Ook als ik bios dan laadt op dat moment doet hij niets. :/ ik kan de pc dus ook niet booten zonder de 2 opticals.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik wel een nieuwe foutmelding:

Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Verwijderd

Ligt dan volgens mij aan je IDE-controllers (we hebben trouwens ook een edit-knop he :))

Verwijderd

Topicstarter
Jah wat valt daaraan te doen. Ik heb de 2 harde schijven en de 2 opticals nu apart gezet. Dan start hij gewoon normaal ik kan nu ook de optical loskoppelen dan start hij ook gewoon door. Ik zal hem nog wel opnieuw instaleren die controller

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer de nieuwste VIA hyperion drivers eens, wellicht dat je gewoon brakke drivers hebt.
Pagina: 1