Toon posts:

[versatel] DMZ-->Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sindskort een versatelverbinding (20mbit)

ik had voorheen @home en daarbij had ik een router/4p-switch draaien om het geheel te delen binnen mijn thuisnetwerk...

ik wil mijn router blijven gebruiken omdat deze veel meer mogelijkheden heeft wat betreft portforwarding ed.

ik heb in mijn versatel multipcmodem een dmz ingesteld op het ip van mijn router, die aan de lan poort van het versatelmodem hangt en dan in de wan poort van mijn router...

als ik met telnet een verbinding op zet naar een van die poorten (bijvoorbeeld poort 81) waar mijn webserver op draait dan krijg ik nog wel de titel van de pagina te zin in de internet explorer maar verder gebeurt er niets.. het lijkt alsof er wel een verbinding word gemaakt maar er verder geen data doorgestuurd kan worden...

ik heb zitten rommelen met de MTU volgens verschillende forums kon dat een probleem zijn... versatel heeft een PPPoA protokol en dan zou de MTU dus op 1492 moeten staan.. ik heb hem zelfs op 1400 gezet maar zonder verschil...

heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen..

hieronder een schematische weergave van de aansluiting
----kpn-versatelmultipcmodem-lan------wan-hardwarerouter-lan----thuisnetwerk

hoop dat iemand mij verder kan helpen want de versatel helpdesk zegt na bijna een half uur in de wacht gehangen te hebben dat ze niet verantwoordelijk zijn voor dit soort problemen en me niet willen helpen... (fijne service dus)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er inmiddels achter dat het probleem in mijn router zit...

daarin staat ingesteld een static ip wat binnen de reeks van mijn versatelmodem ligt (heb via deze router wel gewoon een internetverbinding)

heb een router (netgear WGT624) daarop staat verder alles standaard... (portmapping natuurlijk ingesteld)

er is dus een DMZ naar het wan ip van mijn router (static ip) en in mijn router is geen DMZ ingesteld maar een aantal portmaps (zoals poort 80, 21 ed.)

ik heb bijvoorbeeld het 100mb.bin bestand op mijn ftp geplaatst (ftp://home.huizinga.nl/100mb.bin) intern is dat gewoon binnen te halen maar van buiten niet...

wel lukt het me van buiten om zonder problemen het controlpannel van mijn router in te stellen dus de DMZ werkt wel goed...

iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik heb hetzelfde probleem met m'n Linksys WRT54G router en het Versatel modem. Ik krijg het ook niet werkend :(. Geen idee waarom 't niet wil ...

LAN1 Versatel-modem --> WAN Linksys-router --> PC's

Linksys krijgt netjes een "WAN"-IP van het Versatel-modem, maar vervolgens kan ik op de PC's niet internetten. DMZ staat aan richting het WAN-IP van de router en ik heb ook nog geprobeerd om de DNS-servers handmatig in te stellen in de router ... werkt allemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
het is een feit dat op lan1 en lan2 van het versatel modem internet niet werkt... deze zijn voor de decoder bedoeld(voetbal)

je moet lan3 en lan4 gebruiken voor internet dan zal dat wel werken... daar was ik al wel achter (de decoder werkt ook niet op lan3 en lan4)

blijft het zelfde probleem bestaan... misschienkan iemand die het wel gelukt is een router achter het versatel modem te plaatsen even posten wat zijn instellingen zijn

DMZ-adres
MTU size

Hoop dat iemand kan helpen..

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Jouw 100mb.bin is hier gewoon te bereiken. Maar ik heb ook versatel. Dat is het vage.

Ik heb een website hier gehost, die kan ik vanuit het lan bereiken en vanuit vrienden met versatel (20mb) maar NIET vanaf de rest van de wereld. Héél irritant.
Ik heb een router (monowall) achter het versatel ding zitten op de versatelmodem DMZ, en die ziet de requests op poort 80 binnenkomen. Hij laat ze ook gewoon door, maar vervolgens gebeurd er helemaal niets :(

[EDIT]
Is http://algra.mine.nu bij jou (met versatel 20mb) te zien??

[ Voor 8% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 02-11-2005 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:32:
Jouw 100mb.bin is hier gewoon te bereiken. Maar ik heb ook versatel. Dat is het vage.

Ik heb een website hier gehost, die kan ik vanuit het lan bereiken en vanuit vrienden met versatel (20mb) maar NIET vanaf de rest van de wereld. Héél irritant.
Ik heb een router (monowall) achter het versatel ding zitten op de versatelmodem DMZ, en die ziet de requests op poort 80 binnenkomen. Hij laat ze ook gewoon door, maar vervolgens gebeurd er helemaal niets :(

[EDIT]
Is http://algra.mine.nu bij jou (met versatel 20mb) te zien??
Ja hij is hier gewoon te bereiken..

iid dat zie ik ook de request komt binnen (dat verklaart ook waarom ik er met telnet wel een verbinding naar kan maken) maar verder gebeurt er niets...

meer mensen met dit probleem? Nog beter: zijn er mensen die dit al hebben kunnen oplossen...
Pagina: 1