Toon posts:

[XP] Wijzigen cd-key

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal wel een dikke aap zijn dat ik dit vraag, maar via de search was er niks te vinden over dit specifieke probleem, dus voordat hij op slot gaat, gelieve eerst mijn vraag even volledig lezen.

Ik heb een Acer Aspire laptop waar bij aankoop windows XP pro keurig netjes op geïnstalleerd stond. Onlangs wilde ik een recovery draaien omdat hij vol met rommel zat, maar die recovery werkte niet (lang verhaal, doet er nu even niet toe). Dit heb ik opgelost door gewoon te booten met een xp pro cd van een vriend van me en op die manier de hele HD te formateren en opnieuw windows te installeren.

Het punt is nu dus dat de cd-key die op die xp pro cd stond momenteel geactiveerd is. Ik wil mijn eigen serial (die netjes onderop mn laptop staat) gebruiken (windowsupdate werkt momenteel ook niet namelijk vanwege de huidige key).
In een ander topic vond ik een manier om windows te deactiveren en vervolgens een nieuwe activatieprocedure te starten, alleen de code die ik hier in moet voeren is anders dan die onderop mijn laptop staat. Ik mag namelijk alleen cijfers invoeren en mijn key bevat toch aardig wat letters.

Kan iemand mij vertellen waar ik de key van onderop mn laptop in moet voeren of hoe ik deze omzet in eentje met alleen maar cijfers voor de activatieprocedure (zonder mij te flamen aub O-) )

Dank u

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
key van je laptop (oem) kan je niet gebruiken op een corp cdrom.(welke geinstalleerd is). *helaas* voor je

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 01-11-2005 16:46 ]

A wise man's life is based around fuck you

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Die cijfers is de activatie code die je krijgt wanneer je ms belt als ik het goed hebt.
Wanneer je xp geinstalleerd hebt heb je toch tijdens de install de code moeten inkloppen?
Dan kan je toch je orginele code voor gebruiken?

Verwijderd

Inderdaad, je zult toch de windows versie moeten installeren die bij je laptop zat. Je kunt na installatie de key wel wijzigen, zoek op diverse warez-sites (ugh ugh) maar eens op xp key changer. Echter, ik vermoed dat dit weinig succes zal hebben.
Modbreak:Kuch terug. Laten we maar niet verder hinten naar warez :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 01-11-2005 17:44 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je had het waarschijnlijk al verwacht, maar voor dit probleem moet je toch echt bij de fabrikant/leverancier van de notebook zijn. Zijn als OEM immers ook verantwoordelijk voor support van het meegeleverde operating system.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

OEM keys zijn anders als RETAIL keys. Dus zal je windows moeten her installeren met bijvoorbeeld de Recovery CD van ACER zelf.

There is no place like ::1

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet niet of dit: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q328874 iets voor je is, maar misschien heb je er wat aan.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:49:
Inderdaad, je zult toch de windows versie moeten installeren die bij je laptop zat. Je kunt na installatie de key wel wijzigen, zoek op diverse warez-sites (ugh ugh) maar eens op xp key changer. Echter, ik vermoed dat dit weinig succes zal hebben.
Daar hoef je niet voor op warezz sites te zijn. MS biedt zelf in zijn knowledge base een VB-script aan om je volume license key te wijzigen. Geen idee of dat werkt met jouw OEM key, maargoed, je kan het eens proberen.

Verwijderd

mae-t.net schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:52:
[...]

Daar hoef je niet voor op warezz sites te zijn. MS biedt zelf in zijn knowledge base een VB-script aan om je volume license key te wijzigen. Geen idee of dat werkt met jouw OEM key, maargoed, je kan het eens proberen.
Ooh, nou zo deed ik het iig altijd :) Naja, is not done hier, dus zal er niet verder over praten :+.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat er geen windows bij mijn laptop zat. Alles stond op een recovery partitie, maar die is dus op één of andere manier beschadigd, want het recovery-proces liep steeds vast (ook andere cd's geprobeerd van iemand met dezelfde laptop, niks werkte).

Dáárom heb ik dus windows opnieuw geïnstalleerd met andermans cd, alleen tijdens installatie wordt niet gevraagd om een cd-key ofzo en dat ding was automatisch geactiveerd met een andere cd-key.

Maargoed, omdat ik geen windows cd bij mn laptop heb gekregen en de recovery-partitie verrot is, is er dus geen manier voor mij om windows te activeren met de volledig legale code waar ik zelf voor heb betaald?

Verwijderd

Dan kom je uit op het recoveren van je recoverypartitie :) Als je nog garantie hebt, kun je je laptop laten repareren. Probeer eerst even zelf je hdd te recoveren, genoeg informatie hier te vinden. Succes!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nope, althans niet met de install zoals je hem nu hebt (=corporate edition)

oplossing: oem cdrom van iemand anders regelen en die gebruiken (met uiteraard jouw key)

A wise man's life is based around fuck you

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan het XP serial veranderen met dit programmatje gemaakt door Ryan Lederman, en het is ook nog geheel freeware :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:58:
Maargoed, omdat ik geen windows cd bij mn laptop heb gekregen en de recovery-partitie verrot is, is er dus geen manier voor mij om windows te activeren met de volledig legale code waar ik zelf voor heb betaald?
Je leverancier (Acer meen ik) bellen voor een setje recovery cd's. Kost een een paar € 's.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Je zult dezelfde versie (OEM, Pro, Home, etc) moeten installeren als waar de serial van is. Dus zorg voor de juiste CD en het beste/netste kan dat door je leverancier aan te schrijven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe recovery cd's aanvragen heeft geen nut. Het probleem zat hem niet in de cd's, ik heb namelijk ook de recovery cd's van een vriend van me (die precies dezelfde laptop heeft) geprobeerd en ook toen werkte de recovery niet (terwijl ze bij hem wel werkten).

Probleem zat dus waarschijnlijk op die recovery partitie, maar die heb ik weggedonderd toen ik xp pro gewoon van de cd af installeerde (door te booten met de win xp cd).
Het probleem is dus dat ik nu gewoon de versie van windows geïnstalleerd heb, waar ik ook een geldige licentie voor heb, maar waarvan hij de cd-key niet wil accepteren..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nogmaals: als je een XP Pro OEM NL licentie/key hebt, moet je ook een XP Pro OEM NL CD gebruiken voor de installatie. Als je bijv. een XP Pro NL of XP Pro NL "Corporate" gebruikt kom je er niet.

Weet je zeker dat key en CD matchen? Zo niet: format en opnieuw beginnen met het juiste CD type :)

Zo wel: er is iets anders aan de hand. Bel even met MS en Acer :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:55:

Het probleem is dus dat ik nu gewoon de versie van windows geïnstalleerd heb, waar ik ook een geldige licentie voor heb, maar waarvan hij de cd-key niet wil accepteren..
Nee, want dat is geen OEM Licentie geweest als jij geen key hoefde in te voeren :P

maar ja, nu heb je ook al geen recovery partitie meer en ook geen i386 dir (die Acer standaard naar de C: kopieert tijdens hun installprep) waarmee je zelf een CD had kunnen maken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Gebruik gewoon dit programma: RockXP (en ja het is legaal)

http://www.snapfiles.com/viewapp.php?id=107701&a=7121817

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:28
Die recovery cd's hebben natuurlijk niks met de recovery partitie te maken, dus ik snap je conclusie niet helemaal. :?
Is je harde schijf niet gewoon een beetje verrrot?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

Duinkonijn

Huh?

kleine correctie.

sommige oems hebben de installaties al voorzien van een key

voorbeelden die ik hier van ken:
HP / Siemen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 15:05
FnF schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:18:
Je kan het XP serial veranderen met dit programmatje gemaakt door Ryan Lederman, en het is ook nog geheel freeware :)
TNX, deze werkt, eindelijk mijn legale licentie in gebruik. (1*XP prof via hogeschool, XPprof en 2000 prof op laptop, leuk om legaal te zijn).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:46

r0b

Duinkonijn schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:33:
[...]

kleine correctie.

sommige oems hebben de installaties al voorzien van een key

voorbeelden die ik hier van ken:
HP / Siemen
Juist, bij Acer ook, inderdaad. Gewoon even een setje recovery CD's regelen dus (of zorgen dat jouw cd's wél gaan werken.)
Pagina: 1