Toon posts:

Asus NCCH-DR Voeding Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een NCCH-DR bord gekocht met 2x XEON 3Ghz. Nu zit ik met een ATX en ATX 2.0 voeding die 4 of 6 pins zijn. Echter kon het niet anders volgens de winkelier om een speciale XEON voeding te kopen met dus 24 en 8 pins. Kan het niet met een verloopje van 4 naar 8 ? Ik heb ze wel eens gezien, maar kan ze zo snel niet vinden in NL.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
afaik moet je een eps voeding hebben, dat moest ik iig hebben voor mijn nnch-dl.
ik heb het niet geprobeerd met een normale voeding

Verwijderd

Topicstarter
IRCfreAk schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:03:
afaik moet je een eps voeding hebben, dat moest ik iig hebben voor mijn nnch-dl.
ik heb het niet geprobeerd met een normale voeding
Het draaid goed met een normale voeding. Echter wel met een Cooler Master RS550 ( Gehaald bij MyCom net ). Alles loopt goed en hij gebruikt nog geen 200watt. Alleen krijg ik wel een foutmelding bij het opstarten dat er CPU settings veranderd zijn en dit gesaved moet worden. Echter saven van BIOS kan niet want deze blijft hangen bij "Save settings and quit?Y"

Eerst BIOS update doen zo....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja het moet kunnen met zo'n verloopje, (wat ik gedaan heb voor mijn dual bak is een tagan genomen, die hebben een opsplitsbaar 4-8 blokje)

Wel moet je goed letten op hoeveel ampere er in totaal gevraagd wordt van de 12 volt lijn, daarom zegt een "550 watt" voeding ook niet zo veel, want 90 % van de stroom wordt tegenwoordig van de 12 volt lijn getrokken, terwijl de andere lijnen niks doen. Let er ook op dat veel nieuwe voedingen meerdere 12 volt rails hebben, die soms een beetje aan de krappe kant kunnen zijn voor een xeon.

specs