Toon posts:

Windows2003 SBE VPN Server icm mstsc

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een windows 2003 Server met RAS geactiveerd. Ik kan prima een vpn verbinding tot stand brengen vanaf een werkstation naar deze server over het www. ik kan vervolgens ook het complete netwerk pingen achter deze win2003 server.
Nu het probleem. Ik wil een netwerk printer installeren op de win2003 server die zich in het werkstation netwerk bevindt. Zo kan ik dmv terminal service bv een word document afdrukken op een printer thuis. Het lukt wel met een gedeelde printer dat direct op het werkstation thuis geinstalleerd is maar niet een netwerkprinter. Ik kan dus ook niet overige pc's pingen of benaderen in het netwerk waar het werkstation zich in bevindt.

Enig idee? Het lijkt me dat de vpn client dit niet doorlaat maar het zou toch mooi zijn dat dit wel mogelijk is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
terminalserver client printing.. daar moet je op zoeken

leesvoer: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;818758

komt er op neer dat jouw manier niet helemaal de juiste is ;) je kan gewoon op de ts aangeven dat je lokale printer 'mee wilt mappen' met de sessie, dan krijgt de gebruiker in zijn ts sessie netjes zijn lokale printers

mits de mappings kloppen (zie ook document)

btw.. je kan maar een beperkt aantal gebruikers kwijt op zon 2003 sbs server (3) 1x console, 2x remote)

[ Voor 59% gewijzigd door Zwelgje op 01-11-2005 16:06 ]

A wise man's life is based around fuck you

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:02:
Ik wil een netwerk printer installeren op de win2003 server die zich in het werkstation netwerk bevindt.
Wat jij wil kan niet, behalve met een lan2lan VPN.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
je kan de netwerkprinter toch gewoon laten meeverbinden als redirected printer.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• StevenK
Flyduck schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:16:
je kan de netwerkprinter toch gewoon laten meeverbinden als redirected printer.
Mits de driver voor die printer dat ondersteunt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

mutsje

Certified Prutser

StevenK schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:24:
[...]

Mits de driver voor die printer dat ondersteunt.
Moet denk ik zijn mits de terminal server de printer ondersteund :) anders moet je PCL6 driver op de server installeren (meestal werken deze wel) en dan grote kans dat het wel werkt. Maar als het een USB printer is kon topic starter nog wel eens in de problemen geraken.

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 02-11-2005 15:59 ]

• StevenK
mutsje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:58:
[...]

Moet denk ik zijn mits de terminal server de printer ondersteundt
Nee, het moet zijn wat ik schreef.
anders moet je PCL6 driver op de server installeren (meestal werken deze wel) en dan grote kans dat het wel werkt. Maar als het een USB printer is kon topic starter nog wel eens in de problemen geraken.
En hoe gaat die server dan snappen dat die driver bij die printer hoort ? Niet.

Het hele punt is nu juist dat de driver voor die printer op de server geïnstalleerd moet worden, maar dat lang niet alle drivers het ondersteunen om naar een redirected printer te printen.

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 02-11-2005 16:25 ]

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
eigenlijk werkt het altijd wel (ook netwerk en USB printers).
enige waar je op moet letten is dat all-in-one apparaten wel problemen geven, dus drivers waar bv ook fax en scan functie inzit. Ook met brother printers heb ik niet zo goeie ervaringen

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Move PNS > WOS
Pagina: 1