[IE] CSS-hover-blink bug weg in IE7?

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je een background van, bijvoorbeeld, een <a> aanpast door middel van CSS (:hover) in IE6 en je hebt je cache ingesteld op "verversen bij ieder bezoek aan een pagina" dan krijg je zo'n vreemd blink effect: je background wordt niet of niet geheel geladen waardoor je met een leeg vlak komt te zitten. Duidelijk voor menig developer lijkt me ;)

Voorbeeldje: http://www.htmldog.com/articles/suckerfish/example/

Is dit opgelost in IE7? Ik heb helaas geen IE7 tot mijn beschikking dus ik kan het helaas niet testen ;( En ja, ik heb gezocht. Maar dan kom je alleen <blink> gedoe tegen waar ik niks mee kan :)

Ook ben ik niet bekend met een oplossing (of zelfs een duidlijke(re) naam) voor dit fenomeen. Kan iemand me vertellen of er oplossingen zijn hiervoor?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten is/wordt dat opgelost in IE7 (final). Kan me zo snel geen bron herinneren helaas.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

crisp

Devver

Pixelated

Sowieso zal IE bij een background-swap altijd de background-image opnieuw inladen - ongeacht je cache-instellingen. Ik heb zelf niets gelezen over deze specifieke bug ism IE7. Ik reken er zelf echter niet op dat echt alle bugs gefixed zullen zijn ;) (memory-leaks is ook zoiets dat ik graag gefixed zou zien).

En daarbij; IE7 is er niet voor windows 2000 of ouder en gezien de hardnekkigheid van het marktaandeel van IE5.x ben ik bang dat je toch nog jaren en jaren rekening zal moeten houden met IE < 7... (tenzij de rest overstapt op Firefox oid).

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 01-11-2005 15:49 ]

Intentionally left blank

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

De oplossing is best simpel eigenlijk :)

Je maakt dan een soort van animatie van 2 frames die je laat verspringen door alleen de background-position aan te passen.

Je hebt bijv. een button van 20 px hoog, dan wordt je background-image 40 px hoog, en bij de hover doe je background-position 0px -20px; :)

Stop uploading passwords to Github!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SchizoDuckie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:54:

Je maakt dan een soort van animatie van 2 frames die je laat verspringen door alleen de background-position aan te passen.

Je hebt bijv. een button van 20 px hoog, dan wordt je background-image 40 px hoog, en bij de hover doe je background-position 0px -20px; :)
Ook dat heeft wel eens "flitsen" opgeleverd bij mij (maar dan heb ik het wel over CSS-only menu's i.c.m. een :hover IE-only fix op <li>'s )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

crisp

Devver

Pixelated

SchizoDuckie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:54:

Ook dan treed de bug op (zoals RobIII ook al aangeeft)... Ik heb hier ook mee zitten worstelen met DHTML Lemmings maar heb er nooit een oplossing of workaround voor kunnen vinden behalve dan om van echte images gebruik te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 01-11-2005 16:00 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1