Toon posts:

computer op TV, geen geluid, wel beeld via svideo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
help wanted, make me a happy chappy!

misschien is het al een aantal keer besproken, maar kon het niet zo snel vinden.

ik heb een Geforce FX5200 PCI gekocht om gedownloade films te kunnen bekijken op mijn TV, na wat rommelen heb ik het juiste beeld op mijn TV via een svideo kabel, maar geen geluid.

tussen mijn computer en mijn TV zit een kabel met aan de ene kant een scartaansluiting en aan de andere kant een svideo en een tulpstekker. Op de tulpstekker krijg ik geen beeld en geen geluid en op de svideo wel beeld maar geen geluid.

wie kan mij tips geven

bij voorbaat dank

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 19:44
Zoals de naam al zegt, is svideo alleen voor video, dus het klopt dat je alleen beeld over die kabel krijgt.
Voor het geluid zal je een aparte kabel aan moeten schaffen.

Zelf gebruik ik een svideo kabel met een svideo --> scart blok waar ook dmv tulp stekkers het geluid in kan. Ik heb dus twee kabels naar mijn tv lopen, een voor het beeld en een voor het geluid.
Zoek eens wat rond op internet of ga langs bij de betere audio- computerzaak, die kunnen je zeker verder helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door hans_lenze op 01-11-2005 15:32 ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
hallo Hans, dank voor je snelle reactie!

Van wat jij net zei had ik al een donkerbruin vermoeden.

Heb jij enig idee hoe het komt dat ik op de "tulp aansluiting" naast de svideo geen beeld en geen geluid krijg, hierover loopt als het goed is ook geluid... zou ik ergens in de instellingen dan iets moeten veranderen?

groet
Patrick

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:08
Die tulp is waarschijnlijk geel gekleurd, en die geeft beeld in composiet formaat. Werkt je svideo/svhs prima, dan wil je niets met die gele tulp doen ( is mindere kwaliteit).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm, d'r komt toch echt geen geluid uit je videokaart hoor :+ Ik ken er iig geen die dat doen, laat staan dat een FX5200 dat doet ;)

Je geluid moet van je geluidskaart komen - die zal nu nog wel op je speakers aangesloten staan, daar moet je dan ff een speakertje tussen zetten :)

Oh en btw, groeten hoeft niet, wordt zelfs al irritant ervaren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 19:44
Ik neem aan dat het een kabel is met aan de ene kant een scart-blok voor in je tv/video en aan de andere kant een svideo aansluiting en een enkele tulp plug (wellicht geel).
In dat geval is de tulp aansluiting voor een composiet video signaal.

zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_video

Ik zal even op zoek gaan naar een kabel...

conrad Bestnr.: 350016 - 89

dit is de beste die ik kon vinden, icm een scart-blok is hij het mooist te gebruiken. het is alleen niet bepaald de goedkoopste oplossing..
http://www.monstercable.c...LastPage=Apple%20Products

[ Voor 29% gewijzigd door hans_lenze op 01-11-2005 16:17 ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

http://www.diskidee.nl/av/cursussen/index.htms/11

Er zijn genoeg tutorials te vinden op internet (google) hoe je jou pc aansluit op je tv. Linkje hierboven zitten wel duidelijke plaatjes bij. Hier wordt dus precies verteld hoe je geluid en beeld kunt krijgen.
Pagina: 1