Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met de Creative Audigy Zs samen met een Asus A8n-e moederbord. Ik heb dit probleem al een tijdje en kon er niet meer uitkomen dus heb ik de geluidskaart een tijdje in de kast laten liggen en verder gegaan met de onboard sound.
Maar nu wil ik hem toch weer gaan gebruiken om een logische reden, het klinkt gewoon veel beter en heb hem niet voor niks aangeschaft.
Wat er gebeurd: Paar keer per dag, maakt niet niet uit wat ik doe krijg ik ineens een blauw scherm met de stopfout:
Stop: 0x00000004 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
En dit krijg ik alleen te zien als de geluidskaart van Creative erin zit.
Wat ik heb geprobeerd:
- Bios versies 1005 t/m 1010.003 Beta bios erin geflashed.
- windows opnieuw geinstalleerd, zelfs meerdere malen.
- Alle drivers van creative geprobeerd, ook de nieuwste beta driver.
- Elk onderdeel uit mijn kast gehaald en enkelt de geluidskaart erin.
- Geluidskaart heeft 3 maanden op een ander mobo gedraait, met geen enkele problemen.
- De forums van Asus,GoT en ook google gezocht naar mensen met dezelfde probleem, maar tevergeefs..
- Verschillende bios instellingen geprobeerd, ook IRQ's uitgeschakeld of veranderd. Overclocken doe ik niet.
En dit alles heeft nog niks geholpen tot nu toe en begin een beetje de moed te verliezen.
Mijn Specs:
- Asus A8N-E Mobo
- Asus Geforce 7800 GTX Videokaart
- Amd Athlon 64 3800+ X2 Dual core cpu
- Creative Audigy 2 ZS
- Geil Dual channel 2 x 512 mb ddr value ram
- 2 x Maxtor Diamondmax 9 80gb sata 8mb cache
- 1 x Maxtor Diamondmax 9 160gb ata 8mb cache
- 1 x Maxtor Diamondmax 10 250gb sata 16mb cache
Hier staat de uitleg van stopfouten van Microsoft, maar kan er niet veel wijzer uit worden:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314063
Hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Ik heb een probleem met de Creative Audigy Zs samen met een Asus A8n-e moederbord. Ik heb dit probleem al een tijdje en kon er niet meer uitkomen dus heb ik de geluidskaart een tijdje in de kast laten liggen en verder gegaan met de onboard sound.
Maar nu wil ik hem toch weer gaan gebruiken om een logische reden, het klinkt gewoon veel beter en heb hem niet voor niks aangeschaft.
Wat er gebeurd: Paar keer per dag, maakt niet niet uit wat ik doe krijg ik ineens een blauw scherm met de stopfout:
Stop: 0x00000004 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
En dit krijg ik alleen te zien als de geluidskaart van Creative erin zit.
Wat ik heb geprobeerd:
- Bios versies 1005 t/m 1010.003 Beta bios erin geflashed.
- windows opnieuw geinstalleerd, zelfs meerdere malen.
- Alle drivers van creative geprobeerd, ook de nieuwste beta driver.
- Elk onderdeel uit mijn kast gehaald en enkelt de geluidskaart erin.
- Geluidskaart heeft 3 maanden op een ander mobo gedraait, met geen enkele problemen.
- De forums van Asus,GoT en ook google gezocht naar mensen met dezelfde probleem, maar tevergeefs..
- Verschillende bios instellingen geprobeerd, ook IRQ's uitgeschakeld of veranderd. Overclocken doe ik niet.
En dit alles heeft nog niks geholpen tot nu toe en begin een beetje de moed te verliezen.
Mijn Specs:
- Asus A8N-E Mobo
- Asus Geforce 7800 GTX Videokaart
- Amd Athlon 64 3800+ X2 Dual core cpu
- Creative Audigy 2 ZS
- Geil Dual channel 2 x 512 mb ddr value ram
- 2 x Maxtor Diamondmax 9 80gb sata 8mb cache
- 1 x Maxtor Diamondmax 9 160gb ata 8mb cache
- 1 x Maxtor Diamondmax 10 250gb sata 16mb cache
Hier staat de uitleg van stopfouten van Microsoft, maar kan er niet veel wijzer uit worden:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314063
Hoop dat iemand hier mij kan helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 16:13 ]