Toon posts:

Er is iets kapot, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een pc staan met een erg vaag en irritand probleem, het zit namelijk zo..........
als ik de computer heb opgestart en ik ben er een poosje mee aan het werken slaat hij in 1 keer af, hij gaat niet echt uit en hij reboot ook niet...hij komt meer in een soort van stand-by stand waarbij er nog wel lampjes op mijn kast branden en ik de fan van mijn voeding en cpu nog hoor. De enige manier om uit deze stand te komen is de stekker eruit te halen :/

Nu heb ik al van alles gebprobeerd:
-memtest voor een aantal uren laten draaien>no problems.
-HD voor een aantal uren getest met een programmaatje van maxtor>no problems
-andere videokaart erin, ander ram geheugen erin, ook niet geholpen
-andere cpu erin (celeron 600 ipv pentiumIII 733) leek te helpen, maar hierdoor stelt hij het uitvallen alleen maar een paar minuten uit
-voltages voeding gechecked, temperaturen gechecked........ook geen problemen

Ik ben ten einde raad, waar zal het dan aan kunnen liggen....mobo? het is een jetway moederbord, 694tas, maar het lijkt mij dat als deze stuk is dat de pc al helemaal niet meer opstart, toch? |:(

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen, thanks in advance

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Probeer eens een ander mobo of voeding... grote kans dat je dan van het probleem af bent

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48
Ik zou dan denken (als je zeker weet dat de voeding goed is) dat het moederbord slecht is. Controleer of er bubbeltjes op de condensatoren zitten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je mobo kan best defect zijn terwijl je systeem nog gewoon opstart. Jouw Jetway is een van de vele jetways die te kampen had met dode condensatoren, dit kan resulteren in een erg brak draaiend systeem.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze ook eens door, daarmee kun je het probleem vast wel achterhalen.