Toon posts:

AGP-oppervlakte versnelling

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van ati gedownload voor me ati radeon 9800 pro, en heb in de bios agp8x aan gezet , fastwrite , agp aperture op 256M. Maar als ik na dxdiag ga staat er bij AGP-oppervlakte versnelling : niet beschikbaar... betekent dat agp gedeactiveerd is??? Kan iemand helpen om t aan te zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

klik Genoeg links waar het staat uitgelegd en ook hoe het mogelijk is deze aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
oke, waarschijnlijk is zijn het de drivers voor moederbord ff proberen, trouwens weet iemand hoeveel inlvoed dit heeft op de performance??

nope het zijn niet de drivers..:(
misschien heb je hier iets aan bij ati tray staat bij smartgart options
fastwrites off
agp write off
agp read off
als ik dat aanzet en herstart staat alles gewoon weer off:(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 15:46 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:06

Piggen

Lekker bakkie

Installeer de drivers van je moederbord dan eens opnieuw. Want dat kan nogal wat uitmaken.
En AGP read en write moeten inderdaad gewoon aanstaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Piggen op 01-11-2005 18:38 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
watvoor mobo heb je?
indien het een is met KT400 chipset of nieuwer, dan moet je soms de AGP driver handmatig installen, nadat je de pack hebt geïnstalleerd... dan werkt het bij mij wel perfect...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb t aangekregen maar heb nu omega drivers geinstalld en die adviseren fast write uit te zetten, dus ik heb dat gedaan. Maar verlies je hierdoor snelheid?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:48
Dat kan, bij sommige mensen wordt het er sneller door (anders gaat het enorm stotteren enz.), maar als je er geen problemen mee hebt/had, gaat het sneller. Het gaat alleen ten koste van de stabiliteit, dus je moet het gewoon even proberen. Aangezien je al een hele tijd fastwrites aan had staan, kun je het nu ook gewoon weer aanzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 01-11-2005 20:01 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:06

Piggen

Lekker bakkie

De prestatieverbetering door fastwrites is echt nihil. Ten behoeve van de stabiliteit zou ik het gewoon uit laten.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

MPmad schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:16:
De prestatieverbetering door fastwrites is echt nihil. Ten behoeve van de stabiliteit zou ik het gewoon uit laten.
doe ik vanwege die rede ook. merk er vrijwel niets van.

@TS;

http://www.ati.com/products/catalyst/SmartGart-FAQ.pdf

Aunt bunny is coming to get me!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Wat zou kunnen verklaren dat als ik AGP fastwrite uit zet alle games binnen een seconde vastzitten/lock ups? Ligt dat aan de videokaart of moederbord?
Het zou toch moeten kunnen dacht ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 01-11-2005 20:47 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Lees eerst bovenstaande link door over topicstarts, het is hier de bedoeling dat je eerst even zelf op zoek gaat voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.