[Raid 0] WinXP flipt tijdens installatie!

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nu ik mijn twee raptors binnen heb probeer ik deze in Raid 0 op mijn Asus A8n-e mobo te installeren met WinXP.

Ik heb hiervoor een Raid-diskette aangemaakt met de volgende bestanden, zoals beschreven op de volgende pagina:

http://nvidia.custhelp.co...XJhaWQ*&p_li=&p_topview=1
Problem
To install NVIDIA® RAID technology on a new Windows XP operating system, a
floppy disk with the NVIDIA IDE drivers must be created to enable installation of
NVIDIA RAID.

Solution
To create the NVIDIA IDE drivers floppy disk, you must:
1. Copy these files from the NVIDIA nForce™ driver directory (IDE/WinXP or Win2K) onto a formatted floppy disk:
􀂙 Disk1
􀂙 Txtsetup.oem
􀂙 Nvraid.sys
􀂙 NvAtaBus.sys
Daarna uiteraard in Bios Raid ingesteld en met F10 Raid menu ingesteld op Raid striping met 128 Striping Block Size.

Vervolgens in installatie van XP F6 gedrukt en twee drivers geladen (weet de exacte naam even niet meer maar) er stond achter (REQUIRED).
Alles goed en ok.
Toen WinXP laten installeren op nieuwe schijf en geformateerd/gecheckt alles nog goed maar nu komt het:

Als hij dan bestanden gaat kopiëren dan vraagt hij om de drivers die ik dus zojuist geladen heb! Hij kan ze opeens niet meer vinden! Overigens kan je ESC drukken en doorgaan wat met kopiëren wel lukt maar booten NO WAY!

Ik heb eerst geprobeerd de hele directory op flop te zetten maar geeft zelfde probleem.

Iemand een oplossing? Of oorzaak?

[ Voor 4% gewijzigd door Soldaatje op 01-11-2005 14:09 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Floppy maybe kapot? Wat btw ook kan helpen is andere (IDE) schijven los te koppelen. Koppel ze er weer aan als je windows erop hebt zitten.

GL!

Instagram / YouTube

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ok, probleem opgelost! Drivers geslipstreamed op XP-CD.