Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
wat staat er in het script dan? Waarschijnlijk maakt hij een .pid-file aan die niet wordt weggegooid, ook als het opstarten niet (goed) lukt.
was het maar zo simpel. De .pid-file wordt wel aangemaakt, maar als het programma niet gestart is, is deze niet aanwezig, en zowel dat verwijder ik hem.
Dit is het gebruikte script, welke overgenomen is van LCDd dat wel werkt:
Ik vermoed dat dit script wel werkt, maar kan het dus alleen testen als ik herstart. Dat is opzich niet zo'n probleem, maar ik zou toch moeten kunnen zorgen dat herstarten niet nodig is?
Dit is het gebruikte script, welke overgenomen is van LCDd dat wel werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| #!/sbin/runscript
# Copyright 1999-2004 Gentoo Foundation
# Distributed under the terms of the GNU General Public License v2
depend() {
use lircd LCDd alsasound
}
start() {
ebegin "Starting IRMP3"
start-stop-daemon --start -m --pidfile /var/run/irmp3.pid --exec /usr/local/bin/irmp3 -- -l /var/log/irmp3.log
sleep 1
eend $?
}
stop() {
ebegin "Stopping IRMP3"
start-stop-daemon --stop --pidfile /var/run/irmp3.pid
eend $?
} |
Ik vermoed dat dit script wel werkt, maar kan het dus alleen testen als ik herstart. Dat is opzich niet zo'n probleem, maar ik zou toch moeten kunnen zorgen dat herstarten niet nodig is?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
`/etc/init.d/programma zap` en je init-script wordt "gereset" tot gestopde staat 
Staat op hoofdstuk 4. Initscripts van het Gentoo handbook
Staat op hoofdstuk 4. Initscripts van het Gentoo handbook
[ Voor 54% gewijzigd door Osiris op 01-11-2005 14:34 ]
tnx, dat is wat ik moest hebben. Dat was niet te vinden in de man-page van start-stop-daemon
Komt omdat het in principe niets te maken heeft met start-stop-daemondeepbass909 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:34:
tnx, dat is wat ik moest hebben. Dat was niet te vinden in de man-page van start-stop-daemon
Is irmp3 een daemon? Zo niet dan moet je een extra optie aan start-stop-daemon meegeven, zodat die irmp3 in de achtergrond zet. Als dat niet gebeurd, wacht je systeem met verder gaan (bijv. .pid files aanmaken) irmp3 afsluit. Ik kan me voorstellen dat dat problemen geeft zoals jij nu beschrijft.
De optie voor start-stop-daemon is trouwens --background of -b
De optie voor start-stop-daemon is trouwens --background of -b
Pagina: 1