Toon posts:

Fofograferen in EuroDisney, wat en hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend gaan we naar EuroDisney toe. We gaan voor het complete pakket: zowel de attracties als de shows en parades. Natuurlijk wil er wat kiekjes schieten. Ik vraag me echter af wat ik mee zal nemen. Ik heb een D70 (met de 18-70 kit lens, een 70-200 en een 50mm lens en de SB600 flitser) en een Powershot G3 van Canon. Voordeel van de Canon is natuurlijk dat deze veel compacter is, (handig voor bij attracties) maar bij weinig licht kun je met de Canon zo goed als niets.

Wat kunnen jullie me aan raden mee te nemen? Wat valt er zoal te fotograferen daar?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-01 14:50
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:54:
Dit weekend gaan we naar EuroDisney toe. We gaan voor het complete pakket: zowel de attracties als de shows en parades. Natuurlijk wil er wat kiekjes schieten. Ik vraag me echter af wat ik mee zal nemen. Ik heb een D70 (met de 18-70 kit lens, een 70-200 en een 50mm lens en de SB600 flitser) en een Powershot G3 van Canon. Voordeel van de Canon is natuurlijk dat deze veel compacter is, (handig voor bij attracties) maar bij weinig licht kun je met de Canon zo goed als niets.

Wat kunnen jullie me aan raden mee te nemen? Wat valt er zoal te fotograferen daar?
Voor in de attracties zou ik de Canon meenemen en voor daarbuiten de Nikon ;)... Is natuurlijk veel sleepwerk, maar een D70 is attracties lijkt me niet zo'n goed plan, veel kans op beschadigingen enzo...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

maar een D70 is attracties lijkt me niet zo'n goed plan, veel kans op beschadigingen enzo
Hoeveel kan zo'n body hebben volgens jou vergeleken bij een consumer G3? ;) dSLRs zijn best wel stevig hoor :) Daarnaast zal in een aantal attracties binnen niet zoveel licht zijn, dus komt het low ISO noise voordeel van de D70 (in verhouding tot de G3) best wel van pas lijkt me.

LinkedIn
Instagram

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-01 14:50
Remy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:10:
[...]
Hoeveel kan zo'n body hebben volgens jou vergeleken bij een consumer G3? ;) dSLRs zijn best wel stevig hoor :) Daarnaast zal in een aantal attracties binnen niet zoveel licht zijn, dus komt het low ISO noise voordeel van de D70 (in verhouding tot de G3) best wel van pas lijkt me.
Ok, je hebt wel gelijk wat betreft dat je waarschijnlijk mooiere plaatjes kan schieten met een D70, maar ik zou persoonlijk niet graag met 1000 euro in een EuroDisney attractie zitten ;) (ligt er ook weer aan welke attractie uiteraard ;))

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

Nouja, die attracties zijn erop gebouwd dat je er zonder kleerscheuren weer uit komt. Ik neem aan dat dat dan ook voor camera's en dergelijke geldt. Maar: in de Efteling mag je meestal geen tassen meenemen -in- de attracties (Python iig). Dan zou je je tas aan de zijkant moeten leggen en hopen dat niemand je tas tussendoor meeneemt. Dat lijkt me een veel groter probleem dan of je camera beschadigd raakt :-\.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:46

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:54:
Voordeel van de Canon is natuurlijk dat deze veel compacter is, (handig voor bij attracties) maar bij weinig licht kun je met de Canon zo goed als niets.
Euh, voor zover ik weet is je G3 lichtsterker dan 2 van de 3 lenzen die je opnoemt, en bijna even lichtsterk als de 50mm lens.

Dus het weinig licht aspect vind ik een beetje onzin. De stops die je eventueel in zou leveren door lagere ISO's, win je weer terug door een het grotere diafragma van de G3.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

ISO 200 vs. ISO 800 is 2 stops, f/2.8 vs. f/4 is 1 stop. Daarnaast is een dSLR beter stil te houden dankzij de bouw en makkelijker toe te passen kopstabilisatie. Ik denk dus dat je idd met een dSLR mooiere plaatjes krijgt. Maar de vraag is dus eigenlijk: hoe goed is je reisverzekering? ;)

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:38:
ISO 200 vs. ISO 800 is 2 stops, f/2.8 vs. f/4 is 1 stop. Daarnaast is een dSLR beter stil te houden dankzij de bouw en makkelijker toe te passen kopstabilisatie. Ik denk dus dat je idd met een dSLR mooiere plaatjes krijgt. Maar de vraag is dus eigenlijk: hoe goed is je reisverzekering? ;)
Oh mijn D70 is prima gedekt hoor, heb er een speciale kostbaarhedenverzekering voor. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik er als een gek mee om ga gaan, maar in case....

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, interesting stuff :)

mja, beide producten zijn natuurlijk gevoelig voor schokken enzo. De reden dat je in NL niet snel spullen in een atractie mag meenemen is dat het spul uit het karretje kan vallen en meer kan beschadigen/letsel kan veroorzaken dan je lief is... Heb het idee dat ze daar in France wat minder voorzichtig mee omspringen. Maar dat wat ik me nog kan herinneren van die attracties (8 banen vooral) is dat ze al een ramp zijn voor je hoofd dat gemixt word tussen die beugels in. Dus voor diegenen die me van meetingen kennen en me soms een tikkeltje gek vinden doen... 't Ligt o.a. daar aan :P.

'k heb zelf toendertijd (2-3 jaar geleden) de gehele dag gedaan met m'n Dimage 5. Weet alleen niet meer hoe ik die meegesleept heb. Vast wel in een foto tas die heb voldoende tegen schokken en stoten van buitenaf beschermde.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1