[2000] Roaming profiles worden niet meegenomen op 2003 TS

Pagina: 1
Acties:

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ik ben bezig met het implementeren van een W2K3 TS in een W2K single domain.
De TS draait in de application mode met 50 licenties.
De W2K server beheer de licenties.
De roaming profiles staan op de W2K DC op een share genaamd: profiles
Op de profiles map heeft iedereen alle rechten behalve volledig beheer.
Bij de instellingen van de users staat ingesteld dat de profielmap \\servernaam\profiles\pro_username moet zijn.
Bij de instellingen van de users onder TS instellingen staat ook ingesteld dat de profielmap
\\servernaam\profiles\pro_username moet zijn.
De profiles staan open, dwz ntuser.dat.

De users gebruiken allemaal hetzelfde menu start.
Deze staat ook op de W2K DC onder de share genaamd: menu start.

De home dir van de users staat ook op de W2K DC op een share genaamd: users
Op de users map heeft ook iedereen alle rechten behalve volledig beheer.
Op de usermappen hebben alleen de user en de administrator volledig beheer.
Bij de instellingen van de users staat ingesteld dat de home dir h: \\servernaam\users\%username% moet worden. Dit wordt correct afgehandeld.

In 1 van de policies staat vermeld dat de map mijn documenten verwezen moet worden naar :
\\servernaam\users\%username%
en dat de map menu start verwezen moet worden naar:
\\servernaam\menu start\all users

Wanneer een user aanlogt op het domain achter een W2K client, worden alle policies netjes uitgevoerd en wordt de roaming profile geladen.
De map mijn documenten verwijst mooi naar de share op de W2K DC.
De home dir is te benaderen via H:\
Menu start wordt goed geladen.
De mail instellingen zijn meegenomen, enz.

Als ik de user laat inloggen op de TS dan worden een paar dingen niet uitgevoerd.
Ten eerste wordt de map mijn documenten niet meer verwezen naar de share op de W2K DC.
Ten tweede wordt de map menu start niet verwezen naar de share op de W2K DC.
Ten derde wordt de roaming profile niet goed geladen.
Als ik de mappen probeer te benaderen kan ik er gewoon bij komen.

Ik heb al vanalles geprobeerd en ben erachter gekomen dat als ik de roaming profiles bij de TS instellingen van de gebruiker verander naar een apparte map, bijv \\servernaam\TS_profiles\TS_username alles wel goed geladen wordt.
Alleen wordt er dan voor de map mijn documenten niet meer gekeken naar de username maar wordt gewoon 1 vaste naam gebruikt.

Ik heb het internet afgezocht naar een oplossing maar ik kan nergens iets specifieks vinden voor dit probleem, hier op GoT staat ook niet zoiets vermeld. Wel vond ik op microsoft.com de tutorial voor de home dirs, deze heb ik doorlopen en alles staat goed ingesteld.

Ik heb het idee gekregen dat de ntuser.dat van een W2K Pro Client anders is dan die van WinXP/W2K3. En dat deze dus alle problemen veroorzaakt waardoor de policies ook niet goed geladen worden.

Is het mogelijk toch de bestaande roaming profiles van de users te gebruiken op de TS omdat ik anders met 2 verschillende profiles moet gaan werken en dat als het enigszins kan niet de bedoeling is, en weet iemand toevallig hoe ik de redirect naar de map mijn documenten op de TS kan gebruiken?

Excuses voor het lange verhaal maar ik ben echt ten einde raad.

Als iemand mij van advies kan voorzien zou hem/haar daar heel dankbaar voor zijn.

Xelior.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met te focussen op je 'grootste' probleem - het niet laden van een roaming profile, dan kan je - als die opgelost is - proberen je andere problemen te gaan tacklen :)

Om maar meteen te beginnen - wat staat er in je application log op het moment dat je aanlogt op die TS met het roaming profile zoals je die nu hebt? :)

• xelior
Wanneer ik mijn documenten laat omleiden krijg ik de volgende errors.

error id: 111
Kan het beleid voor het omleiden van mappen niet toepassen. De initialisatie is mislukt.

error id: 1085
De groepsbeleidsextensie van de client Folder Redirection kan niet worden uitgevoerd. Controleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Ik ben bezig met het implementeren van een W2K3 TS in een W2K single domain.
De TS draait in de application mode met 50 licenties.
De W2K server beheer de licenties.

daar ga je problemen mee krijgen een 2000 server kan geen ts licenties beheren voor een 2003 terminalserver :)

heeft niks met het probleem te maken maar ik dacht 'ik meld het even'

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 01-11-2005 16:01 ]

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

event 1085 op eventid.net
event 111 zou je zelf op moeten gaan zoeken op bv. www.microsoft.com/technet. Is je 2000 server wel uitgebreid met de policies van 2003?

offtopic:
* mutsje aait zwelgje

[ Voor 10% gewijzigd door mutsje op 01-11-2005 16:05 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

xelior schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:59:
Wanneer ik mijn documenten laat omleiden krijg ik de volgende errors.
Zoals ik al zei - begin even met het troubleshooten van enkel je roaming profiles - die werkte ook niet zei je toch? :)

Die GPO's is voor later zorg - als je al geen fatsoenlijk profiel geladen krijgt, is het toepassen van policies daar op niet echt handig :)

Verwijderd

Zou je in ieder geval aanraden om voor de roaming profiles en ts profiles een andere directory te
gebruiken. Dit levert namelijk altijd problemen op.

vb :

roaming profiles : \\server\lprofiles
ts profiles : \\server\tsprofiles

• xelior
Zoals ik hier lees zou ik dus waarschijnlijk al van mijn problemen af kunnen zijn als ik de W2K upgrade naar W2K3?

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat zie ik niemand zeggen?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
in je topicstart lees ik dat het profile probleem al is opgelost door een aparte profilepath in te stellen voor teminal sessies. (zoals het hoort).
je kunt nu kijken met gpresult op de 2003 terminal server welke policies worden uitgevoerd.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• xelior
Er werd hierboven vermeld dat de W2K DC zowiezo geen licenties voor de W2K3 TS kan beheren en er werd vermeld dat de W2K server uitgebreidt moet worden met de W2K3 policies.

Als ik dat zo bekijk lijkt het mij net zo makkelijk de W2K -> W2K3 te maken toch?

Dat bedoelde ik met :
Zoals ik hier lees zou ik dus waarschijnlijk al van mijn problemen af kunnen zijn als ik de W2K upgrade naar W2K3?
Ik zal eens de gpresult draaien op de W2K3.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
voor de policy's en voor het licensing gedeelte hoef je je DC niet te upgraden, TS licensing mag ook op een 2003 memberserver draaien namelijk. (in jouw geval op je TS zelf)

* Zwelgje snapt ook wel dat je in grote omgevingen niet op de TS zelf je licensing service gaat draaien, echter in dit geval omdat er maar 1 TS is moet het kunnnen

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1