Ik ben bezig met het implementeren van een W2K3 TS in een W2K single domain.
De TS draait in de application mode met 50 licenties.
De W2K server beheer de licenties.
De roaming profiles staan op de W2K DC op een share genaamd: profiles
Op de profiles map heeft iedereen alle rechten behalve volledig beheer.
Bij de instellingen van de users staat ingesteld dat de profielmap \\servernaam\profiles\pro_username moet zijn.
Bij de instellingen van de users onder TS instellingen staat ook ingesteld dat de profielmap
\\servernaam\profiles\pro_username moet zijn.
De profiles staan open, dwz ntuser.dat.
De users gebruiken allemaal hetzelfde menu start.
Deze staat ook op de W2K DC onder de share genaamd: menu start.
De home dir van de users staat ook op de W2K DC op een share genaamd: users
Op de users map heeft ook iedereen alle rechten behalve volledig beheer.
Op de usermappen hebben alleen de user en de administrator volledig beheer.
Bij de instellingen van de users staat ingesteld dat de home dir h: \\servernaam\users\%username% moet worden. Dit wordt correct afgehandeld.
In 1 van de policies staat vermeld dat de map mijn documenten verwezen moet worden naar :
\\servernaam\users\%username%
en dat de map menu start verwezen moet worden naar:
\\servernaam\menu start\all users
Wanneer een user aanlogt op het domain achter een W2K client, worden alle policies netjes uitgevoerd en wordt de roaming profile geladen.
De map mijn documenten verwijst mooi naar de share op de W2K DC.
De home dir is te benaderen via H:\
Menu start wordt goed geladen.
De mail instellingen zijn meegenomen, enz.
Als ik de user laat inloggen op de TS dan worden een paar dingen niet uitgevoerd.
Ten eerste wordt de map mijn documenten niet meer verwezen naar de share op de W2K DC.
Ten tweede wordt de map menu start niet verwezen naar de share op de W2K DC.
Ten derde wordt de roaming profile niet goed geladen.
Als ik de mappen probeer te benaderen kan ik er gewoon bij komen.
Ik heb al vanalles geprobeerd en ben erachter gekomen dat als ik de roaming profiles bij de TS instellingen van de gebruiker verander naar een apparte map, bijv \\servernaam\TS_profiles\TS_username alles wel goed geladen wordt.
Alleen wordt er dan voor de map mijn documenten niet meer gekeken naar de username maar wordt gewoon 1 vaste naam gebruikt.
Ik heb het internet afgezocht naar een oplossing maar ik kan nergens iets specifieks vinden voor dit probleem, hier op GoT staat ook niet zoiets vermeld. Wel vond ik op microsoft.com de tutorial voor de home dirs, deze heb ik doorlopen en alles staat goed ingesteld.
Ik heb het idee gekregen dat de ntuser.dat van een W2K Pro Client anders is dan die van WinXP/W2K3. En dat deze dus alle problemen veroorzaakt waardoor de policies ook niet goed geladen worden.
Is het mogelijk toch de bestaande roaming profiles van de users te gebruiken op de TS omdat ik anders met 2 verschillende profiles moet gaan werken en dat als het enigszins kan niet de bedoeling is, en weet iemand toevallig hoe ik de redirect naar de map mijn documenten op de TS kan gebruiken?
Excuses voor het lange verhaal maar ik ben echt ten einde raad.
Als iemand mij van advies kan voorzien zou hem/haar daar heel dankbaar voor zijn.
Xelior.
De TS draait in de application mode met 50 licenties.
De W2K server beheer de licenties.
De roaming profiles staan op de W2K DC op een share genaamd: profiles
Op de profiles map heeft iedereen alle rechten behalve volledig beheer.
Bij de instellingen van de users staat ingesteld dat de profielmap \\servernaam\profiles\pro_username moet zijn.
Bij de instellingen van de users onder TS instellingen staat ook ingesteld dat de profielmap
\\servernaam\profiles\pro_username moet zijn.
De profiles staan open, dwz ntuser.dat.
De users gebruiken allemaal hetzelfde menu start.
Deze staat ook op de W2K DC onder de share genaamd: menu start.
De home dir van de users staat ook op de W2K DC op een share genaamd: users
Op de users map heeft ook iedereen alle rechten behalve volledig beheer.
Op de usermappen hebben alleen de user en de administrator volledig beheer.
Bij de instellingen van de users staat ingesteld dat de home dir h: \\servernaam\users\%username% moet worden. Dit wordt correct afgehandeld.
In 1 van de policies staat vermeld dat de map mijn documenten verwezen moet worden naar :
\\servernaam\users\%username%
en dat de map menu start verwezen moet worden naar:
\\servernaam\menu start\all users
Wanneer een user aanlogt op het domain achter een W2K client, worden alle policies netjes uitgevoerd en wordt de roaming profile geladen.
De map mijn documenten verwijst mooi naar de share op de W2K DC.
De home dir is te benaderen via H:\
Menu start wordt goed geladen.
De mail instellingen zijn meegenomen, enz.
Als ik de user laat inloggen op de TS dan worden een paar dingen niet uitgevoerd.
Ten eerste wordt de map mijn documenten niet meer verwezen naar de share op de W2K DC.
Ten tweede wordt de map menu start niet verwezen naar de share op de W2K DC.
Ten derde wordt de roaming profile niet goed geladen.
Als ik de mappen probeer te benaderen kan ik er gewoon bij komen.
Ik heb al vanalles geprobeerd en ben erachter gekomen dat als ik de roaming profiles bij de TS instellingen van de gebruiker verander naar een apparte map, bijv \\servernaam\TS_profiles\TS_username alles wel goed geladen wordt.
Alleen wordt er dan voor de map mijn documenten niet meer gekeken naar de username maar wordt gewoon 1 vaste naam gebruikt.
Ik heb het internet afgezocht naar een oplossing maar ik kan nergens iets specifieks vinden voor dit probleem, hier op GoT staat ook niet zoiets vermeld. Wel vond ik op microsoft.com de tutorial voor de home dirs, deze heb ik doorlopen en alles staat goed ingesteld.
Ik heb het idee gekregen dat de ntuser.dat van een W2K Pro Client anders is dan die van WinXP/W2K3. En dat deze dus alle problemen veroorzaakt waardoor de policies ook niet goed geladen worden.
Is het mogelijk toch de bestaande roaming profiles van de users te gebruiken op de TS omdat ik anders met 2 verschillende profiles moet gaan werken en dat als het enigszins kan niet de bedoeling is, en weet iemand toevallig hoe ik de redirect naar de map mijn documenten op de TS kan gebruiken?
Excuses voor het lange verhaal maar ik ben echt ten einde raad.
Als iemand mij van advies kan voorzien zou hem/haar daar heel dankbaar voor zijn.
Xelior.