Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel aan LG 17M monitor

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb hier een 17" monitor staan die ik gekregen heb, de kabel is er echter afgeknipt (diefstal van pc's, de inbrekers hadden geen zin om de kabels eruit te halen dus hebben ze die doorgeknipt).
Nu probeer ik hier een nieuwe kabel aan te maken maar ik krijg geen beeld.

De kabel uit de monitor heeft naast de RGB (wat wel duidelijk is) nog 4 aders, ik neem aan dat deze voor Hsync, Vsync, Syncground en gewoon ground zijn (kleuren zijn geel, oranje, wit en zwart).
Als ik die kabels doormeet zit er echter geen enkele aan de ground, zijn er dan 2 voor de synchronisatie en 2 voor DDC data&clock en gebruiken ze de algemene ground?

Welke ader heb ik nodig voor beeld, alleen de Vsync toch (al rolt het beeld dan wel)?

P.S. bij het testen heb ik m'n m'n resolutie teruggeschroeft naar 1024x786 met een refreshrate van 60Hz, hij is dus niet gewoon out-of-range.

edit:

Het is een 77M i.p.v. een 17M |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezus op 01-11-2005 14:06 ]

Verwijderd

kun je niet beter voor een paar euro een nieuwe kabel kopen?
lijkt me beter dan zelf weer wat vast solderen...
euro of 10 heb je dr wel een denk ik...

• Cheezus
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:05:
kun je niet beter voor een paar euro een nieuwe kabel kopen?
lijkt me beter dan zelf weer wat vast solderen...
euro of 10 heb je dr wel een denk ik...
Een nieuwe kabel van LG? reken maar dat die wat duurder is. Als die uberhaupt nog leverbaar is.

Een universele kabel heb je niet want je zit met de connectoren op de printplaat die bij elke monitor weer anders is. Verder is de kabel die eraan zit wel goed, alleen mist de VGA connector dus, ik kan ook wel alle combinaties zelf bij langs gaan maar dat is nogal veel werk en ik weet niet zeker of m'n videokaart het wel leuk vind als je dingen door elkaar aan gaat sluiten.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik denk dat hij het blauwe uiteinde niet meer heeft en bij de LG 17M zit naar mijn weet de kabel vast aan de monitor dus een nieuwe kabel kopen heeft geen zin.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Cheezus
  • Nu online
Ik zat niet goed te kijken naar de kabel uit de monitor (degene voor me had er ook mee geknutseld en heeft raar gestript). De kabel is als volgt: 4 keer een coax gedeelte en 4 losse aders.
3 coax-kabels zijn duidelijk RGB en dan is er nog een grijze over, zal dit de Hsync zijn (hoogste frequentie en dus extra afscherming?).
En de 4 losse aders dan voor vsync en DDC power, clock en data? Dan klopt het ook dat er geen van de 4 losse aders met de ground verbonden is.

De monitor zou toch ook gewoon moeten werken zonder DDC?

* Cheezus probeert het met grijs @ Hsync en de Vsync 1 voor 1 op de 4 andere aders aan te sluiten

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Op 1-2-3 zitten RGB (in deze volgorde). De aarde van de RGB aders kun je verbinden en aan pinnetje 6-7-8 solderen van je d-sub connector

op pinnetje 13 en 14 zitten je Hsync en Vsync (normaal wit en zwart (of zwart en wit))

Normaal gesproken zou dit moeten werken. Als wij VGA kabels maken voor LCD of Plasma monitoren, dan gebruiken wij niet meer dan deze aders. De rest is bijzaak...

(oke, je PnP zal dan niet meer goed werken, maar dat is een tweede..)

edit:

als je een D-sub naar RGBHV kabel heb (die met vijf BNC connectoren, gebruik je ook niet meer dan deze 5 aders..)

[ Voor 13% gewijzigd door surfpunk op 01-11-2005 14:32 . Reden: toevoeging RGBHV ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• Cheezus
  • Nu online
De pin-out van de vga connector was me al duidelijk. Ik zal alleen de zwarte en de witte ader eens proberen op de H/Vsync dan.

Verwijderd

primusz schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:39:
De pin-out van de vga connector was me al duidelijk. Ik zal alleen de zwarte en de witte ader eens proberen op de H/Vsync dan.
Kijk eens op de print in de monitor, daar staat meestal wel wat-wat is.

• Cheezus
  • Nu online
Zwart/wit op Hsync en Vsync (of andersom) werkte iig niet. Op de ene manier bleef hij trouwens 'no signal' weergeven en op de andere manier ging hij op standby.
Op de print staan trouwens geen aanduidingen helaas.
Ik ga straks nog even proberen die grijze coax kabel op Hsync te zetten en de Vsync op een van de overige aders, maar nu eerst even naar de subway :P

• Cheezus
  • Nu online
Ok ik ben eruit: de grijze coax-kabel was idd Hsync en ground. Oranje is de Vsync, de monitor werkt nu gewoon, de rest heb ik maar gelaten voor wat het was (de kabel die ik heb heeft de DDS aansluitingen toch niet).

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1