[PHP] ODBC Query

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn script dat een select query moet uitvoeren op een ODBC koppeling. Deze koppeling zit aan een Access 2003 database. Het veld fDel is een ja/nee veld, en het veld Kerstkaart is een tekstveld met ja of nee erin.

Ik moet een query hebben die alle records uit de tabel Personen2 pakt, en dan moet kerstkaart ja zijn, en fDel moet uit zijn (dus 0 (false)).

Nu heb ik deze query:

PHP:
1
odbc_exec($cnx, "SELECT * FROM Personen2 WHERE Kerstkaart = 'ja' && fDel= 0");

Maar deze query werkt maar niet (geen results). Het rare is, dat als ik 1 statement gebruik, dus alleen kerstkaart=ja of alleen fDel=0, dan krijg ik wel results.

Let op! Het is niet zo dat mijn query simpelweg geen resultaten kan hebben, ik heb dezelfde query gemaakt in office en daar werkt ie wel (1000 resultaten ongeveer)!

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat ik fout doe?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Verwijderd

Tja, je zegt het zelf al hé. De combinatie werkt niet. Als ik van u was zou ik die && vervangen door AND. En lees eens een boek SQL

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:46:
Tja, je zegt het zelf al hé. De combinatie werkt niet. Als ik van u was zou ik die && vervangen door AND. En lees eens een boek SQL
Je kan ook iets vriendelijker antwoorden, @#$##$.

Ik ben gewend met php bezig te zijn, ik was een beetje in de war met de IF functie van php, die pakt wel &&.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dark Wanderer schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:34:
Je kan ook iets vriendelijker antwoorden, @#$##$.
Deed ie toch ook? :? Yellow_Snow antwoordt misschien wat beknopt, maar hij zegt wel precies wat je aan moet passen en bovendien heeft ie gewoon gelijk dat je, als je zo'n basale fout maakt, beter een boek erbij kan pakken en de stof nog eens goed door kan nemen. :)
Ik ben gewend met php bezig te zijn, ik was een beetje in de war met de IF functie van php, die pakt wel &&.
Enigszins een begrijpelijke fout, maar wel eentje die je met een beetje debuggen van jouw kant en wat meer kennis van zaken zelf op had kunnen lossen. Op slot dus. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.