toegang tot harde schijf bij opstarten WIN XP

Pagina: 1
Acties:

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:39
Ik heb het volgende probleem:

Als ik met diskeeper een boot-time defragmentatie doe krijgt bij het opstarten Diskeeper geen toegang tot de harde schijf. Het zelfdeprobleem doet zich voor bij Partition Magic als ik daar een bewerking doe en er is een herstart nodig kan deze niet gedaan worden tijdens het herstarten omdat het geen toegang krijgt tot de hardeschijf.

Mijn situatie:

Windows XP Prof Sp2
2 maxtor (SATA) diamond max 10 schijven (250 gig) met een dynamische RAID opstelling met NTFS filesystem en gewoon admin rechten.

Ik heb het probleem sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd. Aan de dynamische schijven heb ik niets veranderd. En hiervoor had ik hier nooit last van.

Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door r1lub op 01-11-2005 14:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

RAID
Ik kan me goed voorstellen dat je probleem daar zit (de software (?) RAID). Daarnaast: weet je zeker dat de apps de juiste drivers aan boord hebben?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

aah Raid ook zoon mooi verhaal is dat ik Heb mijn raidtool gewoon uitgeschakeld nooit meer ergens problemen mee :)

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:39
Wat de drivers betreft.. ik heb een Asus A8N SLI deluxe MB met recente drivers, en in de vorige situatie(toen het nog wel werkte) werkten de programma's nog prima. Hardware matig en driver matig is er niets veranderd behalve een format c-tje.

Ik zat zelf te denken aan rechten verankerd in de NTFS/Systeem. Maar is er een manier mogelijk dat ik een lof file kan produceren zodat ik kan kijken waarin het opstartproces het fout gaat?

BTW de schijven zijn op de normale poort aangesloten(geen RAID poort) maar heb via XP dynamische schijven aangemaakt.

Is het ook mogelijk om de schijven weer om te zetten naar 2 gewone harde schijven zonder dat ik de data verlies?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

r1lub schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:23:
...
Is het ook mogelijk om de schijven weer om te zetten naar 2 gewone harde schijven zonder dat ik de data verlies?
Nope... is niet mogelijk.
How to Revert from a Dynamic Disk to a Basic Disk
To make a dynamic disk locally accessible by an operating system other than Windows
XP Professional (for example, to allow a computer running Windows 98 to access the hard disk when you install the hard disk in that computer), you must convert the
dynamic disk back to a basic disk. Data is not preserved when reverting to a basic disk;
the downgrade process requires that all data be removed from the disk.
uit de boeken van Microsoft

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm