Hier niet hoor.headhunternl schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:31:
Ik krijg alleen maar 404's...
nr 1 vind ik overigens het mooiste alleen was het niet mooier geweest als Eva meer naar rechts in de foto zat ?
[ Voor 28% gewijzigd door TwoR op 01-11-2005 13:35 ]
Keep up the good work.
Remy heeft z'n site verhuisd.. dus waarschijnlijk is je DNS nog niet geupdateheadhunternl schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:31:
Ik krijg alleen maar 404's...
Over de foto's: van mij mogen ze nog wel net iets meer contrast hebben. Tenminste, je hebt het over veel contrast, maar ik vind ze net wat aan de softe kant.
#1 vind ik raar. Ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt.
#2 komt in de richting. Een dergelijk shot heeft potentie, haar pose is alleen een beetje krampachtig.
#3 aardige crop, maar op zich doet het me niet veel. Alles rondom de ogen is weg.
#4 met #5 de beste foto's uit je serie.
#6 ze kijkt niet in de lens, en lijkt een beetje op haar lip te bijten oid
#7 op zich ook aardig, maar wel te nauw uitgesneden aan de onderkant. Die elleboog wil ik er of helemaal op hebben, of helemaal niet.
#8 ik mis eigenlijk een tweede been hier in beeld. Ik weet niet wat het is, maar het oogt een beetje vreemd zo, die ene knie die onderuit de foto naar boven komt.
#9 ook wel een aardig shot
#10 hier kan ik weer helemaal niks mee. Haar been is raar afgesneden, en haar broek zit raar bij haar onderrug.
Al met al best een aardige shoot, beter als die met Nahila vind ik, maar misschien dat je nog wel iets kritischer naar je eigen foto's moet gaan kijken. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om dingen weg te laten, maar probeer van een serie eens de absolute toppers eruit te halen. Dan hou je er misschien maar 4 of 5 over, maar dan is het als serie een stuk krachtiger dan wanneer er ook veel middelmatig materiaal tussen zit.
Met alleen #4, #5, een iets beter geframede #7 en #9 had je meer impact met deze serie denk ik. Nu delen ze een soort van mee in de middelmatigheid van de rest van de foto's, als je begrijpt wat ik bedoel
https://fgheysels.github.io/
Remy heeft net z'n site overgezet naar een nieuwe server, dus het kan zijn dat de DNS servers van je provider nog niet goed geupdate zijn. Keyword is: geduld. Motto is: melden in het topic is niet echt nuttig, dus niet meer doen a.u.b.
Al vind ik het z/w imho wel wat 'flets'.
Ik persoonlijk vind het beter als het wat meer naar deze richting gaat

https://fgheysels.github.io/
verder zie ik het thema niet helemaal. okay, de foto's zijn inderdaad zwart/wit, maar dat is je thema toch niet?
zeker wanneer je met woorden als 'thema' komt, denk ik dat je daar wat bewuster mee om moet gaan. zwart/wit is het thema niet en een ander thema zie ik in deze serie eerlijk gezegd niet.
ik denk dat het zeker niet slecht is om te proberen vanuit een thema te werken, maar werk dat veel duidelijker door. het kan een hele goede houvast voor een serie zijn. ik denk dat je daarmee veel beter een lijn in je foto's kunt maken, want nu zie ik die echt niet. ik zie erg weinig verband tussen de verschillende foto's, behalve dan dat ze erg vaak een vreemde positie aanneemt of net langs de lens kijkt. maar beide vind ik niet bepaald positieve eigenschappen.
maar ik denk dat deze serie voor jou wel heel leerzaam is geweest, of iig zou kunnen en moeten zijn, en dat dat je grootste winst is.
Verwijderd
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Ja, Eva was een beetje gespannen, ook al ging het het laatste half uurtje wat beter: doodnormaal. We hadden verschillende ideetjes en poses voor de foto's en die ook toegepast, maar de ene keer werkt het wel, de andere keer niet, of minder.
Ik ben er zelf wel over te spreken, doordat ik voor een deel mijn doel heb bereikt: een rustige subtiele serie foto's maken: vooral 1, 2 en 7 ben ik blij met het resultaat.
Ik zal de rest van de foto's ook gaan post-processen om te kijken wat er voor een 2e serie tussen zit
Wat erg jammer is aan 7 (en zo zijn er nog een paar) is dat de structuur van de achtergrond goed zichtbaar is. Dat had ik zelf opgelost door een (zo mogelijk) grotere afstand tussen het model en de muur of een kortere DOF. Verder denk ik dat nabewerking nog wel wat te wensen over laat.
Begrijp me verder goed: ik heb geen enkele illusie over de moeilijkheidsgraad van modelshoots en mensen die het doen verdienen dus altijd mijn respect.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het spel tussen het 'mannelijke' en 'vrouwelijke' van het model....
de 'poses' lijken haar veelal in een soort van opgedrongen 'vrouwelijke positie te dringen (zie foto's 6, 9 en een beetje 4)
Maar haar uitstraling is juist vooral spannend door haar meer mannelijke aspecten, haar gespierdheid, de strakke lijnen in het gezicht en sterke koele ogen....
Juist de foto waar die 'spanning' het duidelijkste is, door haar sterke, koele pose; nl. foto 2 is voor mij dan ook de interessantste ...
Juist in die foto komt het model het 'oprechtst' en 'duidelijkst' over, het meest 'zichzelf'.
Ik zou eigenlijk aanraden om, als er misschien ooit nog een volgende sessie zou komen, dan juist bewust eens toe te werken naar eerder mannelijke poses, omdat ze daarin veel 'zekerder' lijkt.. liefst waarin haar gespierdheid ook duidelijk getoond wordt
De eerder vrouwelijke gebaren als dat haar opsteken, dat hoeft wmb eigenlijk niet, lijkt minder bij d'r te passen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Ik was ook benieuwd waar je deze foto's hebt genomen? In de studio of thuis? En wat heb je met je belichting precies gedaan?
Lijkt me ook leuk namelijk dergelijke foto's te maken.
Verder netjes gedaan.
[ Voor 38% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2005 14:26 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun