Toon posts:

[xp] Tyan tiger dual atlon parity error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tyan dual atlon (tiger)
2 x mp 1.8
1,5 gb ecc kingston
nividia fx5600 video kaart
xp pro

wie o wie heeft dit boardje ook en weet hoe ik van die parity errors af kom
google/got geven een hoop info maar door de bomen zie ik het bos niet meer, heb geen oplossing gevonden die werkt.

probleem zit hem in de agp + ecc + geforce kaart + amd 760 chipset
memtest geeft geen fouten

vooral bij spellen krijg ik continu bsd parity errors

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit plankje ook (gehad, inmiddels is de ATX connector doorgefikt :P) maar welke parity errors krijg je en waar? Ik heb er zelf nooit last van gehad, draaide dan ook gewoon met de chipsetdrivers die ik van tyan zelf afplukte.
Er zijn drivers voor je AGP (AMD AGP miniport drivers) ik merkte ook dat mijn plank niet goed liep als deze niet geinstalleerd was (dat was niet alleen bij deze, ook bij de Tyan MPX en Gigabyte MPX planken).

Verwijderd

Topicstarter
die amd drivers heb ik net opgehaald. vanavond maar eens proberen. (geen internet thuis dus alles via werk...) zal ook even de preciese error hier vermelden als hij weer langskomt.. :|

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 13:17 ]

Verwijderd

wie o wie heeft dit boardje ook en weet hoe ik van die parity errors af kom
google/got geven een hoop info maar door de bomen zie ik het bos niet meer
Parity Check uitzetten en je bent ervan af :p

In BIOS uiteraad

Verwijderd

Topicstarter
dat helpt dus niet...

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik vermoed dat het om de NVM/parity error gaat?

Dit probleem heb ik zelf ook gehad met een Tyan Thunder K7 i.c.m. een Geforce3 Ti200.
Mijn oplossing was een bios flash.

Kan je exact specificeren welk type Tiger je hebt? (MPX > S2466N / S2466N-4M, MP)

Er zijn wel diverse bios updates van de tiger's waar over display issues,
en oplossingen wordt gesproken.

Verwijderd

Topicstarter
ok, de bios is de laatste versie, amd drivers gebruikt en nog steeds vlieg ik er uit.
maar ook nog een ander probleem ontdekt.
mijn pc start niet op als er een dvd in mijn dvd speler zit.....krijg wel het windows opstartscherm maar daarna geeft de pc geen video signaal meer af. haal ik de dvd eruit, start de pc wel normaal op.
???

geloof wel dat het een conflict is met registered geheugen en een geforce kaart. zal het eens proberen met mijn pci voodoo 5 kaartje..

o-ja tis de s2460 tiger

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 09:31 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Misschien een beetje uit de route, maar kan het zo zijn dat de voeding die problemen veroorzaakt?

Meh ...

Verwijderd

t betekent dus dat ie overleden is , probeer maar een andere :)

Verwijderd

Topicstarter
400 watt zalman, redelijk nieuw, voltages allemaal ok.
blijft vreemd van die dvd in de speler. (en hij doet echt helemaal niets tijdens het booten, dvd gaat niet spinnen of zo)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 09:43 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Koppel al die meuk eens los muv mobo, vid kaart en 1 hdd?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
alleen het hoogst noodzakelijke...helpt ook niet...geloof dus niet dat het de voeding is.

Verwijderd

Topicstarter
oude drivers voor videokaart geinstalleerd. pc denkt nu dat het een gf3 is. geen bsod meer, geen parity errors, alleen start hij nog steeds niet op met een dvd in de speler...
maar ja, daar kan ik wel mee leven

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 13:21

Vizorium-5

Framerate = Life

Ik heb ook geheugen fouten gehad. Ik heb een Chaintec K7DD met MPX chipset. Ik gebruikte 512MB Kingston Reg ecc.

Ik kreeg in windows (2000) geregeld BSOD en geheugen foutmeldingen. Echter Memtest gaf aan dat het geheugen goed was.

Toen heb ander geheugen (infinion) erin gestopt -> opgelost. Daarna heb ik mn reepje kingston erbij geprikt -> geen problemen meer. Heel vaag, maar mn systeempje loop sindsdien als een zonnetje.

In die tijd heb ik een GF3 en GF4 TI4200 gebruikt. Nu zit er een GF6800 in.

Ik denk dat Kingston geheugen icm MPX (en misschien GF) niet helemaal lekker loopt

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 24-05 10:28
Nou vizje,

3 Maanden geleden kocht ik een nieuwe G-force 6800 kaart. Gewoon erin gezet en m'n oude Detonator 60.xx drivers laten staan: niets aan het handje.

Afgelopen week wilde ik die Half Life HDR meuk spelen (ben de exacte naam kwijt). Ding begon te zeuren over oude drivers, dus ik installeer de nieuwe 80.xx series (WHQL). Kom direct Windows niet meer in. Windows opnieuw geïnstalleerd en met iedere 70.xx en 80.xx driver kom ik windows niet in, veilige modus wel.
Zolang de nVidia driver niet geïnstalleerd is, start windows normaal op. Zodra ik de driver installeer en de PC opnieuw opstart, is de PC het spoor bijster en loopt hij in het Windows scherm ("Windows wordt opgestart [blauw balkje]") compleet vast.
Veilige modus gestart, oude 61.xx driver teruggezet: niets aan het handje.

De kaart eruit gehaald en getest met dezelfde drivers in een andere PC: Niets aan het handje.

Nu is mijn idee dat de nieuwe nVidia drivers lopen te klooien met de AGP drivers van AMD. Vreemd punt is echter wel, als ik m'n oude Ti4200 terug zet (ipv de 6800) en de 80.xx drivers laat staan, dan start m'n PC wel volledig door.

Ik denk dat het probleem zit tussen de "oude" AGP bus en drivers van AMD en de nieuwe drivers en kaarten van nVidia.

Overige hardware:
2x Athlon XP 1700+
Tyan Tiger MP (S2460)
2x 512MB Kingston ECC Reg

Software: Windows 2000, SP4

[ Voor 7% gewijzigd door Philip_Janssen op 07-11-2005 11:38 ]

• Philip_Janssen
Welke videokaart heb je trouwens? De 9600 klinkt als ATI, 6800 zou nVidia zijn.

Verwijderd

Topicstarter
sorry moet natuurlijk fx 5600 zijn..

• Philip_Janssen
btw. is je geheugen met ECC? Of is het Registered ECC geheugen?
Mocht je het eerste hebben, dan heb je normaal geheugen met foutcorrecte. Dat is dit niet officiëel ondersteund. Wat je dan kan proberen is de dimms dan in de 3e en 4e bank te stoppen. Dat schijnt te werken.

Voor dit bord heb je namelijk Registered geheugen nodig. ECC is niet zo belangrijk.

Mocht je goed geheugen hebben, dan verdenk ik je videokaart en je AGP bus. Probeer eens wat oudere nVidia drivers en de laatste AMD drivers.

Verwijderd

Je dvd speler is gewoon kapot ... Die kan je vast vervangen.

Dat probleem had ik 2 weken terug toevallig bij een lerares thuis O-)
Pagina: 1