nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
En laat dit topic nou ff open, want het vorige topic was ook specifiek genoeg, ik kreeg juist antwoord op mijn vragen.

Informatie:

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen. Het budget zal ongeveer 1500 euro zijn. De belangrijkste doelen voor de pc zijn: Internet, Photoshop (genoeg schijfruimte en werkgeheugen), Games (ik wil ook nieuwe games spelen en die moeten op hoge instellingen vloeiend draaien). In principe wil ik het liefst een AMD. Verder wil ik een zeer goede 3d-kaart, moederbord, genoeg werkgeheugen en genoeg harde schijfruimte. De pc moet een paar jaar goed mee kunnen, eventueel met een kleine upgrade.

Eigen Idee:

AMD Athlon 64 4000+
1 of 2 GB werkgeheugen
Asus A8N-SLI DDR400 PCI-E*2 LAN 1394 Moederbord
Geforce 6800GT of 7800 GT
160 GB harde schijfruimte
Andere specificaties zijn minder belangrijk en zoek ik er zelf wel bij uit.
Ik denk alleen dat dit niet helemaal binnen het budget gaat passen :)

Onderbouwing:

AMD omdat ik van iedereen hoor dat de prijs/kwaliteit verhouding beter is dan die van Intel.
Athlon 64 omdat dat goed aansluit bij mijn eis van gamespc.
4000+ om goed te kunnen gamen en zodat de pc een paar jaar mee kan.

Minimaal 1 GB werkgeheugen voor Games en andere programma's. Eventueel 2 GB omdat ik las dat er nu spellen uitkomen die meer dan 1 GB werkgeheugen vragen.

Asus A8N-SLI DDR400 PCI-E*2 LAN 1394 Moederbord omdat ik die op Paradigit.nl zag staan bij een pc die je zelf verder kon samenstellen en die over het algemeen wel voldeed aan mijn eisen. Ik las (op Paradigit.nl) dat dit moederbord erg goed voor games is en ik wil een goed merk en een moederbord met genoeg mogelijkheden. Van SLI maak ik eerst nog geen gebruik, maar dat wil ik toch op mijn moederbord hebben zetten om de mogelijkheid tot upgraden open te houden.

160 GB om genoeg schijfruimte te hebben. Ik heb nu 40 GB en die is constant bijna helemaal vol.

Vragen:

Ik gaf de videokaart Geforce 6800GT aan, maar kreeg van iemand de tip een X1800. Wil graag het verschil in prijs/kwaliteit verhouding weten. Het kan ook de 7800GT worden, alhoewel die wel erg duur is. Wil graag een kaart waarmee ik ook over 1 of 2 jaar nog topspellen op hoge instellingen vloeiend kan spelen.

Ik twijfel nog tussen 1 of 2 gb werkgeheugen en van welk merk en welke specificaties.

Ik twijfel nog tussen een AMD Athlon 64 4000+ of mss iets minder, 3800+ of 3500+.

Kan een dvd-speler/brander ook cd's en cd-rom's spelen en branden?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

averagegamer schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:40:
Ik gaf de videokaart Geforce 6800GT aan, maar kreeg van iemand de tip een X1800. Wil graag het verschil in prijs/kwaliteit verhouding weten. Het kan ook de 7800GT worden, alhoewel die wel erg duur is. Wil graag een kaart waarmee ik ook over 1 of 2 jaar nog topspellen op hoge instellingen vloeiend kan spelen.
Zoek zelf eens wat reviews van de kaarten. Kijk wat je zelf wilt en neem diegeen die je zelf wilt.
Ik twijfel nog tussen 1 of 2 gb werkgeheugen en van welk merk en welke specificaties.
Welk geheugen word ondersteund op het moederbord van keuze, neem er zo een.
Ik twijfel nog tussen een AMD Athlon 64 4000+ of mss iets minder, 3800+ of 3500+.
Twijvels mogen, maar jij moet de knoop doorhakken
Kan een dvd-speler/brander ook cd's en cd-rom's spelen en branden?
Kijk even naar de specificaties van de dvdbrander naar keuze. Als het erbij staat kan hij dat.

Weer een nieuw topic zonder enigsinds wat nazoek werk. Kijk eerst zelf rustig even wat je wilt hebben ipv elke keer dezelfde vragen neerplempen waar je binnen 2 seconden googlen of hier zoeken achter kan komen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08-2025
disjfa schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:43:
[...]

Zoek zelf eens wat reviews van de kaarten. Kijk wat je zelf wilt en neem diegeen die je zelf wilt.

[...]

Welk geheugen word ondersteund op het moederbord van keuze, neem er zo een.

[...]

Twijvels mogen, maar jij moet de knoop doorhakken

[...]

Kijk even naar de specificaties van de dvdbrander naar keuze. Als het erbij staat kan hij dat.

Weer een nieuw topic zonder enigsinds wat nazoek werk. Kijk eerst zelf rustig even wat je wilt hebben ipv elke keer dezelfde vragen neerplempen waar je binnen 2 seconden googlen of hier zoeken achter kan komen.
Je snapt er niks van, ik vraag om advies, duh.

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen een AMD Athlon 64 4000+ of mss iets minder, 3800+ of 3500+. -> ik zou voor de 4000+ gaan, als je er later nog eens een tweede videokaart bijprikt, kom je aan een 3500+ te kort

Kan een dvd-speler/brander ook cd's en cd-rom's spelen en branden? -> Ja

Ik zou voor de 7800GT gaan, goede prijs/kwaliteidsverhouding

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

averagegamer schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:44:
[...]

Je snapt er niks van, ik vraag om advies, duh.
en dit is niet de manier om op iemand te reageren in een topic :/

Zie bijvoorbeeld ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.