van .doc naar .pdf = printverschillen

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb een word document van zo'n 100 pagina's. Mijn afstudeerscriptie. Nu wil ik dit document graag naar PDF omzetten, on hem op deze manier digitaal aan te bieden en ook te laten afdrukken bij een copyshop of iets dergelijks.

De software die ik gebruik is, word 2003 en adobe acrobat professional 7. Het enige probleem wat ik heb is dat in PDF mijn normale tekst veel vetter is dan wanneer ik mijn word document bekijk. Ik gebruik lettertype verdana. Vooral bij het printen zijn de verschillen erg groot. Het word document heeft dan strakke slanke letters, terwijl een printje vanuit de PDF in mijn ogen "bold" print. In de PDF settings kan ik hierover nergens iets terug vinden en ik heb het al getest op verschillende printers, maar allemaal geven ze hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand misschien een oplossing?

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Trax_Digitizer schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:32:Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand misschien een oplossing?
Ik heb een tijdje geleden voor m'n werk een stuk of 8 pdf printers getest, daar merkte ik het zelfde. Bij sommige pdf printers leek het wel op alles bold was, ligt dus niet aan het gebruikte lettertype in je document maar aan de pdf software zelf.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Staat Anti-Aliasing ("Smooth Text and Monochrome Images") soms aan in de Reader?

[ Voor 71% gewijzigd door Daos op 02-11-2005 11:11 ]

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb eens gezocht in de settings van adobe acrobat op het moment dat ik het document open.
Ik ben het volgende tegen gekomen:

bewerken -> voorkeuren -> paginaweergave ->

- gladde tekst
- gladde lijnen
- gladde afbeeldingen

Als ik gladde tekst uitzet dan zijn de letters net zo slank als ik word :) dus het zal wel een vorm van anti-aliasing zijn. Nu moet ik het alleen nog testen met printen. Want op het scherm wordt de letter er iig niet mooier op!