Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spaarlamp(en) Roze spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 10:25
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb de pc van mijn vriendin helemaal roze gespoten, nou wilde ik eigenlijk achterop de pc nog een aantal spaarlampen monteren en ik had toevallig van de Ikea nog een aantal lampjes met kleine fitting over. Nu wil ik die lampen eigenlijk het liefst roos licht laten schijnen.

Alleen ik heb geen flauw idee of ik uberhaupt verf op een lamp c.q. spaarlamp kan doen. Die lampjes van ikea hebben al een soort wit plastic omhulsel maar ze worden wel goed warm, ik moet dus eigenlijk verf hebben die ten eerste licht doorlaat (transparant) en ook nog een keer tegen hitte kan.

Iemand enig idee?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 22:05
volgens mij hebben ze bij de conrad speciale verf voor op lampen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hoe warm word het? nog aan te raken of heter?

autolak kan wel denk ik. motorkap word ook knap warm enzo

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

dat gaat volgens mij goed zwart worden na een tijdje
kan je niks doen met kleurenfilters?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Spaarlampen worden toch niet zo bijzonder heet?

Je hebt ook speciale lampenverf, verkrijgbaar bij auto-style zaken. Of dat ook in roze bestaat durf ik niet te zeggen.
Als het niet te heet wordt is het misschien ook een optie er een conboom (of ander rozig rubber O-) ) overheen te trekken

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
FireWurX schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:30:
autolak kan wel denk ik. motorkap word ook knap warm enzo
Ik heb alleen niet het idee dat autolak veel licht doorlaat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

XanderH schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:34:
[...]

Ik heb alleen niet het idee dat autolak veel licht doorlaat.
gewoon niet te dik er op spuiten, dan komt het wel goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anders een stukje rood/roze plexiglas ervoor plaatsen. Dan krijg je wel de juiste kleur en mocht er ooit eens een lampje kapot gaan hoef je ook niet opnieuw te gaan schilderen.

Verwijderd

gewoon een filter achter je lamp zou ik zeggen... :?

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:30:
volgens mij hebben ze bij de conrad speciale verf voor op lampen...
Mijn ervaring is ook dat lampen toch altijd te heet worden. (veiligheid voor alles?) ik zou ook voor echte lampen lac gaan. Het nadeel van het verven van glas vindik dat het afbladerd zodra je er een krasje op hebt zitten.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Het zijn SPAAR lampen, met hoogrendement en dus weinig warmte.

Gewone lak erop dus. Mocht het nou na een tijdje eraf gaan, nou, dan haal je nieuwe (kosten toch geen drol).

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 15:06
Er bestaat ook "ruiten-verf". Spul (soort lak) die je op vensters kan smeren en daarmee een leuke transparante tekening kan maken.
Volgens mij gebruiken ze dat ook wel eens bij kinderdagverblijven (nijntje en zo).
Spul is gemaakt om door te schijnen en op gewone vensterruiten is het erg leuk. Weet er alles van, een paar jaar geleden smeerde mn vrouw het overal op (ruiten dan weleenswaar).
Zelf altijd (toen al) gedacht dat het leuk was om er lampen mee in te smeren, maar gewone lampen worden veel te heet.
Nou heb ik vorige week wat spaarlampen gehaald, bij ikea. Kleine fitting. Om de spaar-lamp-tubes heen hadden ze een glazen bol gemaakt en daaromheen een rubber laagje. Leek wel een ondoorzichtige condoom O-).
Dat heb ik erafgehaald (lampen zijn niet zichtbaar en de condoom hield een hoop licht tegen). Maar dat glas wat er omheen zit is alleen een soort van bescherming. Wordt niet erg heet & prima geschikt om te 'schilderen'.
Ojaa, we hebben (kerst) geruime tijd een kaars naast een geschilderd raam gehad, Maar ja...
Veel plezier.
Sorry van het roze :*)
Pagina: 1