Waar koop ik VGA BOARD Acer Aspire 1350

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb onlangs een acer aspire 1353LC gekocht met een teleurstellende S3G Unichrome videokaart. Na lang zeuren en praten heb ik eindelijk van acer losgekregen dat het heel simpel is om een nieuw videoboard (Ati Mobility 9700) in de laptop te clicken en dat ze ook gewoon te koop zijn.

Alleen nu moet ik nog even weten waar ik ze kan kopen want als ik het door acer laat doen vragen ze rond de 500 euro zeiden ze. En volgens hun kon het veel goedkoper als ik een goeie retailer kan vinden. Ze hebben mij de site www.imd.nl gegeven maar dat is een zakelijk gericht bedrijf.

Dus als iemand een goede en goedkope dealer weet voor dit soort spullen dan zou ik het graag horen. Misschien iemand die het ook gedaan heeft want een paar installatie ervaringen zouden ook niet mis zijn het schijn namelijk nog best lastig te zijn.

Gr.
GWD

Never really found a place that I call home...

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
wacht even hoor. Kan je daar gewoon een VGA kaart insteken ? Naar mijn weten is die unichrome onboard en ontbreekt het daarom aan een locatie voor de VGA kaart.

* Korvaag doet wel even een bookmark

Ik wil dit ook. Fijne laptop verder.. maar die unichrome.. *walg*

UNOX: The worst operating system

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik heb zelf de 1356lmi. ALs dit mogelijk is, zou ik het ook willen doen. Kun je niet aan pc zaken vragen die zelf laptops assembleren, sallandautomatisering of computerland bijvoorbeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door karakedi op 01-11-2005 12:37 ]

• GWD
Hier hebi k dus het mailtje van de technische dienst van acer:

---------------------------

U kan hiervoor een VGA board aanschaffen. Volgens een van onze techniekers is dit enkel een kwestie van het VGA board bijprikken en klaar. U moet er echter wel opletten dat u het koelblok ook de plek van het VGA board koelt, anders wordt de videokaart niet gekoeld.
Volgens hem moet het notebook echter wel ver uit elkaar.

U kan voor de aanschaf van het VGA board terecht bij de firma IMD, te bereiken via parts@imd.nl

Het art. nr. is 55.A10V7.007 voor de videokaart, voor wat betreft de koeler kan u evt. zelf kijken als u deze zelf wil plaatsen of deze reeds aanwezig is.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nederland

Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Phone: +31(0)73-645 96 45
Telefax: +31(0)73-645 96 93
E-Mail: Benelux@acer-euro.com
http://www.acer.nl/www.acer.be

• GWD
Gewenst sparepart: 1
Gegevens van het part
Merk: Acer
Artikelnummer: 55.A10V7.007
Omschrijving: VGA BD.64MB.MRAD9700+.ATi
Gewenst aantal: 1
Opmerkingen:
01-11-2005 leverancier: voor welke machine is dit?

Adviesverkoopprijs per stuk in euro's, incl. BTW:
Nieuw: 187,67 Levertijd: 2 weken

iemand een goedkoper adres??

• karakedi
De prijs is wat aan de hoge kant. Vraag of we korting kunnen krijgen, als we meerdere bestellen. Er is een topic over acer 135x. Daar zullen ook mensen zijn, die hun videokaart willen upgraden

• GWD
Kun je even een linkie naar dat forum neergooien dan quote ik de mail ff.

thanks

• karakedi
Ik heb gisteren paar webwinkels gemailed. Salland automatisering deed het niet. Bij jewell computers wisten ze niet zeker of het kon, maar ik heb een indicatie van de prijs gevraagd. Verder heb ik ook de winkel gemailed in Belgie, waar je support krijgt na je garantie is verlopen. Die zouden de prijs zo snel mogelijk doorgeven.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

En weet je al iets? Ben benieuwd! Videokaarten zitten toch altijd aan het moederbord vast? Behalve die van tegenwoordig die op PCI express gebasseerd zijn... (?)

• karakedi
Van salland automatisering en jewelcomputers kreeg ik een negatief antwoord. Van Apem (support bedrijf na garantie in belgie) zou ik nog antwoord over de prijzen, maar heb het nog steeds niet gekregen.

Verder ben ik ook op de site van acer.de geweest. Daar kwam ik de volgende interessante site tegen https://www.mk-electronic.de/. Op deze site staat een pdf hoe je je laptop uit elkaar moet halen. Het klopt dat er een plek is op je MB waar je je een mobile vga card kan zetten. Verder staan er ook andere interessante onderdelen in, zoals een bleutooth module en een fdd. Zou iemand die redelijk duits kan, hoeveel een vga card kost en welk vga kaard het is. Wat de nummer komen niet overeen met de nummer die is gegeven in deze topic.

[ Voor 68% gewijzigd door karakedi op 10-11-2005 16:36 ]

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

Aaaaahhh baal baal!!!! Ik heb ook zo'n document gevonden voor mijn laptop (1500 serie) maar hierbij kan dit niet :(

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
Zo te zien hebben die geen VGA boards voor deze laptop.

UNOX: The worst operating system

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

http://www.serco.se/prislist/pri/a/acer-r-aspire1.htm

hier kan je zoeken welk artikelnummer het is.

ze zijn wel niet happig dit op te sturen (en hierbij bedoel ik niet op die link).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1