[RIS] Restore van images

Pagina: 1
Acties:

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Beste mensen,

Ik had per ongeluk de images directory van d:\RIS\Setup\English\Images verwijderd.
Nu heb ik met BrightStor een restore uitgevoerd van deze map "images".

Nu heb ik de TFTP services restart gegeven + de BINLSVC service een herstart gegeven.

Nu als ik een computer probeer te rissen, dan krijg ik de volgende fout: Error 00004e44. The Remote Installation service cannot locate a flat image with a version that matches the version of the RIPREP image.

In de eventlog op de server staat het volgende gemeld:

Event Type: Error
Event Source: BINLSVC
Event Category: None
Event ID: 1042
Date: 11/1/2005
Time: 11:00:52 AM
User: N/A
Computer: xxx
Description:
An error was generated by OS Chooser. The error code is in the record data. User: xxx Domain: xxx Computer Name: PC710

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 44 4e 00 00 DN..

Komt dit omdat ik alleen de map "images" heb gerestored van afgelopen dag?

Heeft iemand anders ervaring met het restoren van RIS images?

Ik vind het raar dat RIS niet meer werkt, want de backup is succesvol verlopen en de restore ook zonder foutmeldingen verlopen.

Ik heb op internet gezocht naar de foutmelding error 00004e44 maar kon helaas niet zoveel vinden.

Iemand hier ook ervaring mee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan niet zomaar 'even restoren' op een sis volume... je moet een stappenplan doorlopen (waarvoor het nu te laat is :P )

raar dat ris niet meer werkt... nou ris draait je op een volume met 'sis' (single instance storage) dat is een speciaal volume welke ervoor zorgt dat er geen onnodige duplicaten van files op het volume blijven staan. na een restore kan je dus dikke problemen krijgen (omdat er dan zomaar files botweg worden teruggeplaatst...)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;263027

error: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;262801

[ Voor 73% gewijzigd door Zwelgje op 01-11-2005 12:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Mathadon
Grrrr.... :(

Dus ik mag helemaal opnieuw beginnen....
Wat een pech!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Mathadon schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:20:
Grrrr.... :(
Dus ik mag helemaal opnieuw beginnen....
Wat een pech!
Je kan je $oem$ en $1 map gewoon copieren inclusief je template file. Dan ben je toch zo klaar?

• Mathadon
Zwelgje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:03:
je kan niet zomaar 'even restoren' op een sis volume... je moet een stappenplan doorlopen (waarvoor het nu te laat is :P )

raar dat ris niet meer werkt... nou ris draait je op een volume met 'sis' (single instance storage) dat is een speciaal volume welke ervoor zorgt dat er geen onnodige duplicaten van files op het volume blijven staan. na een restore kan je dus dikke problemen krijgen (omdat er dan zomaar files botweg worden teruggeplaatst...)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;263027

error: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;262801
Maar hoe zit het dan als ik ook de SIS Common Store restore met Brighstor?
Want ik heb de complete D: schijf gebackupt.

Als ik een restore van alleen D:\SIS Common Store + de D:\RIS\Setup\English\Images uitvoer, dan moet het toch ook weer werken?

Ik snap trouwens niet wat SIS Groveler is, dat stond beschreven op die websites die je gaf... Kan iemand mij hiermee helpen? Want er staat dat dit aan moet staan, maar ik kan het nergens vinden? :S

Overigens draait RIS + SIS dus nog steeds op de server, maar als je dan die instructies volgt, staat er dat ik een nieuwe harddisk moet aanmaken, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Waarom kan ik gewoon niet de oorspronkelijke locaties gebruiken om te restoren?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
If your computer is running RIS, and you are restoring only the volume in which RIS images were stored, (due to disk drive failure, installation of a larger had drive, or similar circumstances), follow these steps:

jij hebt toch geen nieuwe hdd of een drive failure gehad :? nee dus... dan hoef je dat stappenplan niet te doorlopen

A wise man's life is based around fuck you

• Mathadon
Zwelgje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:56:
If your computer is running RIS, and you are restoring only the volume in which RIS images were stored, (due to disk drive failure, installation of a larger had drive, or similar circumstances), follow these steps:

jij hebt toch geen nieuwe hdd of een drive failure gehad :? nee dus... dan hoef je dat stappenplan niet te doorlopen
Ok, maar als ik nou de SIS Common Store + de D:\Ris restore, dan zou de gegevens weer benaderbaar moeten zijn?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Mathadon schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:21:Ik snap trouwens niet wat SIS Groveler is, dat stond beschreven op die websites die je gaf... Kan iemand mij hiermee helpen? Want er staat dat dit aan moet staan, maar ik kan het nergens vinden? :S
The Groveler service scans the hard-disk volumes on a Remote Installation Services (RIS) server for duplicate copies of files. If the service locates duplicate copies of files, one instance of the duplicate file is stored in a central folder, and the duplicates are replaced with a link (a reparse point) to the central copy to improve disk usage. If you stop this service, the files cannot be automatically linked, but the existing linked files can still be accessible.
http://support.microsoft.com/kb/299726/EN-US/

• Mathadon
Thanks, het is nu stuk helderder.

Maar het restoren van de images is dus wel mogelijk, wat ik eerst dacht klopt dus niet.
Ik had in het begin alleen de SIS links gerestored, maar waarschijnlijk moet je dus ook de SIS Common Folder restoren.

Daar ben ik nu mee bezig, hopelijk werkt het dan weer.....

• Mathadon
Mathadon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:43:
[...]

Thanks, het is nu stuk helderder.

Maar het restoren van de images is dus wel mogelijk, wat ik eerst dacht klopt dus niet.
Ik had in het begin alleen de SIS links gerestored, maar waarschijnlijk moet je dus ook de SIS Common Folder restoren.

Daar ben ik nu mee bezig, hopelijk werkt het dan weer.....
Zo te zien werkt alles weer.
Allemaal bedankt voor jullie tips.
Pagina: 1