Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Passief SPDIF naar toslink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht op internet en GoT maar ik kan het antwoord niet zo 1-2-3 vinden.

Ik heb net een HTiB van Samsung aangesloten en erg happy. Nu wil ik graag mijn X-box op de toslink input aansluiten, probleem is dat de X-box spdif op coax uitgaat.

Ik weet dat er convertors zijn waar je dit meer op kan lossen maar het zou mijn voorkeur hebben dit voor weinig op te lossen. Er komt namelijk een RGB switcher aan die toslink naar spdif conversie doet en andersom en dan is het dus al opgelost.

Nu heb ik hier voor mij een PC output interface met daarop een toslink interface uitgang liggen. Kan ik deze eenvoudig op de spdif uitgang aansluiten evt. met wat passieve componenten om de afsluiting goed te verzorgen of is dit echt onmogelijk, en waarom dan?

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-11 20:13

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik snap het niet helemaal. Je hebt het over een uitgang aan een uitgang verbinden. Dit kan nooit of je bedoelt dat een een ingang is maar ik weet niet welke.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

S/P-DIF naar TosLink-conversie is iets wat je met een goedkoop TTL-buffertje oplost. De TOTX-module kost ongeveer drie keer zoveel als de rest van de onderdelen samen kosten. :)
Als jij die slotplaat zo kan bedraden dat je die logica ertussen weet te frutten ben je inderdaad snel klaar.

Verwijderd

Topicstarter
@crabthabam: ik wil de toslink "transceiver" gebruiken, ik doe dus niets anders als het uitgangssignaal converteren van electrisch naar optisch...

@kaj: Jammer, ik zal die TTL buffer waarschijnlijk moeten voeden, is het niet?

Als ik wat verder zoek vind ik dit schema: http://www.minidisc.org/cdrom_opticalout.htm. Gaat dit werken? Ah... maar daar gebruikt 'ie een led. Effe wat anders als die toslink op mijn printje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of wat ook kan: Advanced AV pack voor de Xbox kopen, 20 euries inclusief optisch kabeltje: klaar.

Out of the box denken heet dat geloof ik... ;-)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Kopen? Kopen? Daar doen we niet aan! :P

*Klikkerdeklikkerdeklik*

;)
Pagina: 1