Toon posts:

[2003] Events 4004,4015 en 6702. Problemen roaming profiles*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel een test netwerk klaarstaan met 5 pc's

1 dc server met ad, dns en dhcp onderw windows 2003
1 lan router die mijn netwerkverkeer regelt over 3 subnetten
1 client
2 ad aditional dc's
de bovenste 3 pc's staan in subnet de 2 additional dc's alebei in een appart subnet
since deze week zijn er ineens een aantal problemen ontstaan:

1)server can not locate your roaming profile
2) vor de rest kan ik op de 2 apparte subnetten de active directory niet kan benaderen dan krijg ik de error: Naming information cannot be located because the target pricipal name is incorect contact bla bla bla

in mijn dns server krijg ik de error 4004 en 4015 en 6702
vorige week werkte hij wel en nu in eens niet meer er zijn geen instllingen veranderd die mij deze errors zouden kunnen verklaren

gaarne zou ik hierbij hulp/ ideeen willen hebben.
vg remco

p.s. ik heb dcdiag gedraait en als er behoefte is aan de uitkomst zal ik die posten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 12:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al geprobeerd met de foutmeldingen die je kreeg, en wat lukt er nou concreet niet, anders dan dat je dns niet op orde is? Die foutmeldingen kan je veel over vinden op internet.
Eigen inzet vinden we hier erg belangrijk. Check daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even. Ik pas de topictitel ietsje aan zodat deze voldoet aan de eisen in Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

1)server can not locate your roaming profile
Dat is duidelijk geval van netwerk probleem.

2) vor de rest kan ik op de 2 apparte subnetten de active directory niet kan benaderen dan krijg ik de error: Naming information cannot be located because the target pricipal name is incorect contact bla bla bla
Dat is ook duidelijk geval van netwerkproblem.

Ga eens met NSlookup op een client aan de slag en probeer namen te resolven...

Verwijderd

Topicstarter
tijdens een ping naar host name lukt het resolven gewoon. ook heb ik de instellingen nagekeken voor de dns server en op de clients (de 2 additional domain controllers) lijken alle instellingen ook goed te staan.
op hetsubnet waarin de client primary dc en de lanrouter staan werkt het ad wel goed

p.s. heb ook de lan router al onieuw geinstalleerd dmv een full backup die gewoon werkte terug te zetten en een nieuwe installatie.

Verwijderd

Topicstarter
dns werkt gewoon.
(gecontroleerd door intellingen te bekijken en a record te verweideren om te zien of ze weer aan gemaakt worden.)
dit gaat gewoon goed.
ook geprobeerd om door de dns server te verweideren en opnieuw te installeren.

tevens ook geprobeerd om service pack 1 te verweideren
dit heeft niet gewerkt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens eventjes met 'ping servername' vanuit een client en kijk eens wat dat teruggeeft, doe daarna eens 'net view \\servername' en kijk eens wat daar uit komt :)

Verwijderd

Topicstarter
net view gaf system error 53

ping op servernaam gaf ttl=128 (dus goed)

ping op ipadress gaf request time out.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:19:

Lijkt me dat je dns niet helemaal lekker is of je netwerk niet. Ik zou op dat vlak gaan troubleshooten in ieder geval. Als je op de client NSlookup opent krijg je dan server= of unknown server terug?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:19:

Ehm? Als je op servernaam pingt krijg je dus een ander ip address terug dan als je op ipaddress pingt? :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de dc herstart en nu doet hij het helemaal niet meer.:(
maar kreeg wel het juiste ip terug.

deed een ping req naar 192.168.10.34 (10pmbusv01) en kreeg time out
deed een ping req naar 10pmbusv01 (192.168.10.34) en kreeg!!! rsponce

Ik denk dat ik mijn dc maar opnieuw installeer op een stabieler systeem (er is laatst ook al een hdd uitgevallen uit mijn raid 5 (het is een 400mHz servertje (top of the line ten tijde van aanschaf).

tenzij iemand nog een wonder middel heeft.

Verwijderd

Topicstarter
p.s. bekabeling en switch getest deze werken.

het enige wat het zou kunnen zijn wat ik niet direct kan vervangen is de lan router die is wat ingewikkelder.
denk wel dat ik als ik opnieuw ga intalleen ik die al eerst ga vervangen want die heeft al een keer zijn instellingen verloren toen hij verplaats werd (een meter naar rechts schuivend en uitgeschakeld).

ik ga vandaag nog proberen om dit probleem op te lossen anders ga ik morgen beginnen met opnieuw installeren.

heeft niet geholpen

heb mijn lan router onnieuw geinstalleerd en allen instellingen opnieuw onderzocht

krijg de meldingen 4004 4015 en 6702

krijg tijdens pingen wel een name resolve van mijn dns maar tijdens inloggen kan hij ineens deze niet meer vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 11:21 ]

Pagina: 1