Toon posts:

Bureaustoel - tips & advies

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dringend toe aan een nieuwe bureaustoel.

Aangezien ik deze toch wel een groot aantal uren van de dag gebruik heb ik voor mezelf volgende voorwaarden vooropgesteld (in order of importance):
- Zitcomfort: goede steun in de rug en lenden
- Armsteunen zijn vereiste
- Leder of Leder/Stof combo
- Design (liefst iets stijvol/jong/sportief)
- Prijs (kwaliteit kost geld - dus het mag iets meer zijn)

Nu heb ik zelf al verschillende sites zitten afschuimen naar stoelen die aan bovenstaande lijstje voldoen maar tot nog toe heb ik nog niet op de geschikte kandidaat gekomen.

- De Recaro office line is tot nu toe een mogelijke kandidaat - maar daar komt prijs en beschikbaarheid moeilijk doen vrees ik (niet beschikbaar in België vrees ik).
- Daarnaast had ik ook deze van TopDeq nog gezien (1395 USD - geen idee qua beschikbaarheid)

Aangezien hier ook veel gamers/developers/engineers en andere "bureaustoel-frequent-users" aanwezig zijn vroeg ik me af welke stoelen jullie gekozen hebben voor optimaal comfort? Graag jullie tips, advies en indien mogelijk product-links. ;)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja het is wel leuk een stoel voor ± 1400 USD maar ik besteed dat toch liever aan de hardware van m'n PC!

Ik zit verder gewoon op een bureaustoel die 4 jaar geleden bij Leen Bakker ofzo gekocht is en die zit prima, zitten geen armsteunen aan (gebruik ik gewoon m'n bureau voor :P), alleen merk ik de laatste tijd dat ie een klein beetje piept als ik draai, dus misschien ff een beetje olieën ofzo :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:02
Sjonge wat een geld heb jij voor een bureaustoel over..ik ben het wel eens met webfreakz.nl, je kan betere dingen doen met dat geld! Ik zou zeggen ga een keer langs de IKEA ;)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je zoveel geld uit wilt geven aan een stoel: ga in GODSNAAM naar een kantoormeubulair winkel en ga op 30 verschillende stoelen zitten en laat je adviseren. Ik heb dit zelf ook gedaan en de perfecte stoel _voor mij_ gevonden. Mijn vader vind die stoel echter totaal niet lekker zitten. Ik zou dus echt nooit zoiets kopen via internet zonder eerst zelf te kunnen proberen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb ooit hier: http://www.cieba.nl/ eens een bureaustoel besteld, stoel zelf was van het merk Dauphin http://www.dauphin.nl/dutch/index.html en zit nog steeds lekker. En het is een goede stoel, want na vele jaren zitten is er nog niets vanaf gedonderd, en dat was bij m'n voorgaande goedkope stoeltjes wel telkens 't geval :).

[ Voor 30% gewijzigd door _XipHiaS_ op 01-11-2005 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
@NVidiot: Heb de meest courante zaken reeds afgelopen (zoals bvb Ikea, Weba, OfficeCenter, etc) maar tot nog toe heb ik niet echt "mijn ding" kunnen vinden. Ik bezoek nog regelmatig zaken om stoelen te proberen - maar ik denk toch dat ik meer een "merkproduct" ga kopen bij een bepaalde verdeler. Vandaar dat ik liever eerst het product online zoek en dan een winkel waar ik een 'proefzitje' kan doen. :D

@XipHias: Thanks voor de tip omtrent Dauphin. Staan wel een paar leuke modellen tussen - heb alvast een productcataloog besteld voor meer info. Binnenkort op naar het adres van de dealer in Antwerpen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Kijk eens op http://www.stokke.com die mensen zijn experts op het gebied van speciale stoelen e.d. Zij kunnen je sowieso erg goed advies geven. Daarnaast zitten die stoelen vaak ook nog erg prettig.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

djluc schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:44:
Kijk eens op http://www.stokke.com die mensen zijn experts op het gebied van speciale stoelen e.d. Zij kunnen je sowieso erg goed advies geven. Daarnaast zitten die stoelen vaak ook nog erg prettig.
offtopic:
Tsja ik wens je veel suc6 bij dat bedrijf, ik zou het zelf niet zo gauw doen.
Kijk voor de gein eens naar deze stoel:
http://www.stokke.com/Images/Functionality/Flash/Gravity.swf
Is een stoel die niet als bureaustoel is bedoeld, maar gewoon even als voorbeeld.
Ik ken iemand die uit zo'n stoel is gevallen door achterover te klappen, en na 6 jaar procederen de rechtzaak bij meerdere "stages" van de rechtsgang gewonnen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Gelukkig nooit meegemaakt. Ik ken vooral veel mensen die stokke stoelen hebben zodat ze bij lang zitten minder last van hun rug hebben e.d. Dat er iemand van z'n stoel gevallen is is helaas niet zo mooi.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik kan mij goed voorstellen dat je veel geld voor een bureaustoel over hebt, maar wat is veel? Ik heb mijn bureaustoel bij de ikea weg voor 250-325 euro(was iets rond de 300 geloof ik), maar in mijn beleving vond ik dit al veel geld. Ik kan van alles afstellen, echt van alles. Ik heb 4 pedalen waarmee ik de zithoogte, graden zitvlakte, hoogte rugleuning en twee waarvan ik uit mijn hoofd niet weet waar ze voor zijn.

Het is voor het oog een simpele stoel, maar zit voortreffelijk ook voor echt langere tijden.

1 tip van mij: Koop geen managersstoel, maar daar was je volgens mij zelf ook al wel achter. Managersstoelen zijn achterover leunstoelen.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

wildow schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:54:
1 tip van mij: Koop geen managersstoel, maar daar was je volgens mij zelf ook al wel achter. Managersstoelen zijn achterover leunstoelen.
Maar het werkt wel perfect. Ik heb, met 2 rughernia's en een actuele nekhernia, nu ruim 10 jaar zo'n lederen stoel van IKEA (ca. € 600,=) en de zit is, voor mij, uitstekend. Heb er indertijd 8 maanden overgedaan voordat ik dé stoel had gevonden. (kwam nooit bij IKEA)

Ik meen trouwens de stoel uit de TS maanden terug bij OC te hebben gezien.

Ik zie zelfs dat hij deze week in de aanbieding is. Tenminste hij lijkt erop. € 399,= excl.
Oh, leeftijd etc vermelden (zie hieronder) 178cm 92,5 kg 55 jaar. Ik zit denk ik 5 uur per dag op die stoel. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2005 14:33 ]

ARME AOW’er

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

wildow schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:54:
Onzin!
Als ik thuis werk (plm. 2-3x per week) dan zit ik gemiddeld 9-12 uren onafgebroken achter m'n PC 8)7 in een lederen managersstoel van de Leen Bakker :X en die kostte 8 jaar geleden slechts 169,-- Hollandsche Florijnen.

Vermeldenswaardig; ik ben 36 jaar, 1meter75, heb géén conditie maar verder geen rugproblemen.

Correctie; het was niet helemáál onzin, managersstoelen leunen inderdaad ook héérlijk achterover :z maar beschikken altijd over een achteroverleun-stop.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregel

- "welk ... moet ik kopen?"-topics horen niet op GoT, zoeken kun je zelf, als er ervaringen zijn, vind je ze met de search...
- is een stoel Overige (computer!)Hardware?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.