Toon posts:

[NWN Linux Server] Port forwarding 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die een NWN (Never Winter Nights) server heeft draaien achter een Speedtouch 510i in NAT mode?

NWN gebruikt de UDP poorten 5120-5300,6500,27900,28900

De eeste is dus een range van 180 poorten. Zoveel poorten kun je jammer genoeg niet
in de Speedtoch pleuren (is trouwens ook erg veel werk dan).

Vanwege technische redenen kan ik de modem niet in DMZ zetten of de DefaultServer inschakelen (begin hier dan liever ook niet over).

Mijn vraag is eigenlijk een beetje, kun je het niet met minder poorten doen? is die complete UDP range nodig?

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Of die complete UDP range nodig is ligt aan NWN zelf natuurlijk, misschien gebruikt ie random poorten uit die range of misschien gebruikt ie er bij normaal gebruik maar 20 van de 180.

Ik weet wel dat sinds ik mijn Speedtouch 510i heb geupdate naar de laatste firmware, je heel makkelijk Games & Applications kunt instellen voor interne pc's dmv entries waar je zulke ranges kunt opgeven. Die firmware is trouwens nooit vrijgegeven door KPN, maar je kunt 'm wel vinden op buitenlandse sites voor de Speedtouch.

edit: mocht je die firmware proberen, lees dan goed de topics hier op tweakers erover en de instructies die erbij worden geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door JeRa op 01-11-2005 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik kan is via SSH connecten naar mijn Linux server en via daar alleen via telnet mijn modem configureren.

Als ik de nieuwe firmware toepas, behoud ik dan mijn huidige forwards? Anders kan ik niet meer op mijn server komen.

En is het mogelijk de firmware up te loaden vanaf een console?

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:37:
Het enige wat ik kan is via SSH connecten naar mijn Linux server en via daar alleen via telnet mijn modem configureren.

Als ik de nieuwe firmware toepas, behoud ik dan mijn huidige forwards? Anders kan ik niet meer op mijn server komen.

En is het mogelijk de firmware up te loaden vanaf een console?
Wil je het veilig doen, dan ben je het best af met die Speedtouch direct aangesloten op één pc die de firmware upload. Als je het extern gaat doen, heb je een zeer grote kans dat je je forwards kwijt bent (de oude configuratie is voor zover ik weet niet compatibel met de nieuwe firmware).