Ik zit met de volgende uitdaging
Hier op locatie staat een Cisco 836 ADSL modem/router. Momenteel doet deze een router functie. Dit werkt trouwens perfect!
Nu is het de bedoeling dat dit modem gaat bridgen. (zodat het externe IP adres van het modem op de achterliggende PIX komt)
Een tekening zegt meer dan woorden:
De huidige situatie:
INTERNET ------(80.x.x.x)router-------LAN
Zo moet het worden:
INTERNET ------modem------(80.x.x.x)PIX-----lan
Het is dus de bedoeling dat de 836 router gaat bridgen. Nu ben ik op onderzoek uitgegaan en heb veel configuraties ed gevonden. Echter ik kom er niet uit. Momenteel (nu hij nog als router draait) is er een dialer interface waar de inloggegevens voor de provider in staan. Ik heb in geen enkele config gevonden hoe ik dat moet gaan oplossen. Waar laat ik die inloggegevens?
Voor zover mij bekend, is het niet mogelijk dergelijke gegevens in een PIX te zetten, dus het moet wel in de 836!
Hoe kan ik dit gaan oplossen?
(SVP geen vragen over de opstelling 836--PIX, hier is nu eenmaal voor gekozen...)
Hier een deel van zo'n voorbeeld config:
!
bridge irb
!
interface Ethernet0
ip address 10.10.10.1 255.255.255.0
ip access-group 100 in
ip nat inside
no cdp enable
hold-queue 100 out
!
interface ATM0
no ip address
no atm ilmi-keepalive
pvc 0/32
encapsulation aal5snap
!
dsl operating-mode auto
bridge-group 1
!
!
interface BVI1
mac-address 0011.92d6.9886
ip address dhcp
no ip redirects
no ip unreachables
ip nat outside
no ip split-horizon
Hier op locatie staat een Cisco 836 ADSL modem/router. Momenteel doet deze een router functie. Dit werkt trouwens perfect!
Nu is het de bedoeling dat dit modem gaat bridgen. (zodat het externe IP adres van het modem op de achterliggende PIX komt)
Een tekening zegt meer dan woorden:
De huidige situatie:
INTERNET ------(80.x.x.x)router-------LAN
Zo moet het worden:
INTERNET ------modem------(80.x.x.x)PIX-----lan
Het is dus de bedoeling dat de 836 router gaat bridgen. Nu ben ik op onderzoek uitgegaan en heb veel configuraties ed gevonden. Echter ik kom er niet uit. Momenteel (nu hij nog als router draait) is er een dialer interface waar de inloggegevens voor de provider in staan. Ik heb in geen enkele config gevonden hoe ik dat moet gaan oplossen. Waar laat ik die inloggegevens?
Voor zover mij bekend, is het niet mogelijk dergelijke gegevens in een PIX te zetten, dus het moet wel in de 836!
Hoe kan ik dit gaan oplossen?
(SVP geen vragen over de opstelling 836--PIX, hier is nu eenmaal voor gekozen...)
Hier een deel van zo'n voorbeeld config:
!
bridge irb
!
interface Ethernet0
ip address 10.10.10.1 255.255.255.0
ip access-group 100 in
ip nat inside
no cdp enable
hold-queue 100 out
!
interface ATM0