Toon posts:

Interbase database connection werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb al veel op google gekeken maar geen nuttige info gevonden. Wanneer ik met mijn website naar een interbase database connect krijg ik de volgede error:

Error occured! General error.database connection X.X.X.X:d:\database\testlog.gdb

(ik denk dat deze error uit het web script komt maar hier kan ik niet bij (.exe bestand) )

Als ik in de error log van de interbase database kijk dan zie ik het volgende (interbase manager)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFRADB1 (Server) Tue Nov 01 09:32:13 2005
INET/inet_error: read errno = 10054

INFRADB1 (Server) Tue Nov 01 09:32:13 2005

INFRADB1 (Server) Tue Nov 01 09:32:14 2005

INFRADB1 (Server) Tue Nov 01 09:32:14 2005

INFRADB1 (Server) Tue Nov 01 09:32:15 2005
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De database heet testlog.gdb en ik zo'n 18 GB. Ik heb nog nooit met interbase gewerkt en heb er ook geen verstand van. Moet alleen zorgen dat de web applicatie weer gaat werken.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen. Al vast bedankt :D

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Op de server zelf de interbase services even restarten misschien :?

Kijk ook eens hier.

[ Voor 46% gewijzigd door DeMoN op 01-11-2005 11:00 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:00:
Op de server zelf de interbase services even restarten misschien :?

Kijk ook eens hier.
Jha zo ver was ik al een restart van interbase en server restart is meestal het eerste wat je probeer :S

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:02:
[...]

Jha zo ver was ik al een restart van interbase en server restart is meestal het eerste wat je probeer :S
Volgens mij heb je anders niet echt goed met google gezocht verder. Zeer waarschijnlijk ligt het niet aan je Interbase maar aan je netwerk zelf. Je winsock die rot is of gewoon je NIC zelf.

Check die link maar eens goed die ik in mijn eerste post gaf. Je komt dingen zoals dit vaak tegen:
http://groups.google.com/...93993796#6770b10a93993796

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:11:
[...]

Volgens mij heb je anders niet echt goed met google gezocht verder. Zeer waarschijnlijk ligt het niet aan je Interbase maar aan je netwerk zelf. Je winsock die rot is of gewoon je NIC zelf.

Check die link maar eens goed die ik in mijn eerste post gaf. Je komt dingen zoals dit vaak tegen:
http://groups.google.com/...93993796#6770b10a93993796
Ik heb het gelezen maar het netwerk lijkt gewoon goed te werken. ...... er zitten 2 netwerk kaarten in.

Maar denk niet dat het daar aan ligt ... alles gaat via 1 netwerk kaart en daar mee werkt remote control gewoon (w2k3)

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-01 10:07
Toch is deze error vaak het gevolg van hardware issues en niet een database probleem.
Gebruik je behalve TCP/IP andere protocollen?
Heb je al een andere NIC geprobeerd?

Mocht het toch een database probleem zijn, dan is IB gecrasht maar zal IBguardian de server zelf starten, dat moet je dan kunnen zien in de log van IB.

sneep

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tweakers,

Het is me gelukt. Het was een netwerk / server probleem. Maar het was de webserver die verbinding maakte met de interbase server.

Na wat uitzoek werk kwam ik er achter dat interbase dus gewoon werkte en het probleem daar niet lag

Thanks
Pagina: 1