Toon posts:

[cisco soho 97] krijg geen internet verbinding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jow.. ik zit hier op mn werk en we hebben een nieuwe cisco soho 97 adsl router(vergelijkbaar aan de 800 serie)

ik heb dus niet alle verstand van cisco routers, maar toch wel wat..

we hebben nu een simpele SMC router staan die verbonden is aan internet, daar zitten 4 servers op aangesloten, we hebben statische ip adressen van xs4all adsl...(was eerst cistron).

ik heb dus op de site van xs4all had ik een pagina gevonden wat nog van cistron was, een configuratie voor deze types routers... nou ik mooi configureren die hap en klaar!... nee hoor... dit was eigenlijk de taak van een externe partij maar die kregen et ook nie veel meer voor mekaar dan mij.. pruts zooi dus.. maar et wilt dus echt niet lukken

de configuratie die ik ingevoerd had staat nie meer in de router maar hier is het voorbeeld op de cistron/xs4all website:
http://www.xs4all.nl/cist...hapter837135,138,139.html

hier staat de voorbeeld config op en wat uitleg erbij... ik heb et dus zo geconfigureerd, BEHALVE het dhcp gedeelte omdat wij statische ip adressen hebben... zou mischien daar aan kunne liggen maar ze hebben geen andere configuraties op de site staan....

wie kan me helpe???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom niet gewoon terugketsen :?

dit was eigenlijk de taak van een externe partij maar die kregen et ook nie veel meer voor mekaar

gewoon keihard die mensen erop wijzen dat zij het voor elkaar moeten maken, als zij het niet kunnen moeten zij maar een bedrijf inhuren die het wel kan (uiteraard zonder dat jullie moeten betalen)

scheelt jou weer een hoop tijd

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt helemaal wat je zegt, maar die retards zijn er al zovaak mee bezig geweest.. me baas zegt ook al ik denk dat ik die lui maar gewoon wegdoe en iemand anders inhuren(hij weet wel een goeie)

maar als ik dit voor mekaar krijg is wel een pluspuntje voor me stage ;)

Verwijderd

Topicstarter
kick... niemand? :S

Verwijderd

Post je config even, wellicht een regeltje wat ontbreekt. Doe ook even een 'sh ver' en 'sh ip int brief'. Ik heb zelf met deze config gewerkt onder zowel Cistron als andere bbned leveranciers zonder enige problemen. Wel met DHCP enabled.

Btw. op http://www.xs4all.nl/~hermanb staan nog wat meer voorbeelden.

Heb trouwens zelf een 8mbit xs4all account (bbned) waarbij je een dialer moet aanmaken en een user name en pass moet opgeven in tegenstelling tot de bridge die jij aanmaakt. Wellicht stapt xs over?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Idd, zoek eerst eens uit met welk protocol je je aan moet melden (of juist niet als het via DHCP gaat), dat bepaalt voor een groot deel de config van die Cisco.

Edit; die link die je plaatst gaat uit van NAT, dus 1 publiek IP adres delen met de rest van je netwerk, niet handig voor jouw situatie dus.

[ Voor 32% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 02-11-2005 22:21 ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
ja is idd gebaseerd op nat ja, maar ik zou ook niet weten hoe ik et anders moet doen....

de router config is nu default, maar ik zal em effe opnieuw configureren en posten..! bedankt alvast :p

Verwijderd

Topicstarter
dit is mn config.. zo staat er op de xs4all website dat ik et moet doen voor bbned(cistron)... maar is gebaseerd op nat en dhcp dat moet ik niet hebben.. ben ten einde raad :'( wie kan me hlpe..

Current configuration : 1473 bytes
!
version 12.3
no service pad
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
service password-encryption
!
hostname hmbv
!
no logging console
enable secret 5 $1$xMHq$XqLvCbhBZQTDwA9PdNpVf.
!
username hmbv password 7 1046041B13
username CRWS_Prem privilege 15 password 7 09081F4D2E5411334F0355251801383264734
554475A570F0B0D
ip subnet-zero
ip name-server 62.216.31.50
ip name-server 62.216.31.60
ip dhcp excluded-address 195.64.87.xxx(ip adres router)
!
ip dhcp pool CLIENT
default-router 195.64.87.xxx(ip adres router)
dns-server 62.216.31.50 62.216.31.60
lease 0 2
!
no aaa new-model
!
bridge irb
!
interface Ethernet0
ip address 195.64.87.xxx(ip adres router) 255.255.255.248
ip nat inside
no ip mroute-cache
!
interface ATM0
no ip address
no atm ilmi-keepalive
pvc 0/35
encapsulation aal5snap
!
dsl operating-mode auto
bridge-group 1
!
interface BVI1
mac-address 0004.e263.176f
ip address dhcp
ip nat outside
!
ip nat inside source list 1 interface BVI1 overload
ip classless
ip http server
no ip http secure-server
!
access-list 1 permit 195.64.87.0 0.0.0.255
access-list 23 permit 10.10.10.0 0.0.0.255
access-list 23 permit 195.64.87.136 0.0.0.7
access-list 102 permit ip 195.64.87.136 0.0.0.7 any/
bridge 1 protocol ieee
bridge 1 route ip
bridge 1 address 0011.20db.ae9e discard
!
line con 0
exec-timeout 120 0
no modem enable
stopbits 1
line aux 0
line vty 0 4
access-class 23 in
exec-timeout 120 0
login local
length 0
!
scheduler max-task-time 5000
!
end

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 11:10 ]

Verwijderd

Haal iig even je NAT, DHCP en je (fake) mac address er uit, die heb je niet nodig. Doe daarnaast even een

code:
1
sh ip int brief

ben wel benieuwd of je atm interface opkomt en of er een ip address aan je bvi wordt toegekend.

Daarnaast, kun je vertellen hoe de config op je SMC werkt? ie gebruik je bijv dhcp op de wan interface, gebruik je ppoe of ppoa?

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik er dan pcies uithale... :D weet et allemaal nie zo goed..

hmbv#show ip int brief
Interface IP-Address OK? Method Status Prot
ocol
ATM0 unassigned YES manual down down

BVI1 unassigned YES manual down down

Ethernet0 195.64.87.137 YES manual up up

die smc is gewoon met de webinterface geconfigureert, gewoon vaste IP adressen enzo.. gewoon heel simpel.. nix bijzonders, de 4 servers die op de router zitten aangesloten krijgen internet via de router... meer doet die router nie..

Verwijderd

Wat er uit kan :
  • ip dhcp excluded-address x.x.x.x
  • ip dhcp pool CLIENT
  • ip nat inside source list 1 int bvi1 over
  • ip nat inside
  • ip nat outside
  • mac-address 0004.e263.176f
  • bridge 1 address 0011.20db.ae9e discard
Daarnaast, zat je adsl verbinding er wel in en komt adsl binnen over een analoge of isdn verbinding? (sorry voor de 'lullige vragen')

Lijkt me dat via de web interface wel is te achterhalen hoe je SMC is geconfigureerd (iig of er van ppoe of ppoa gebruik wordt gemaakt). Krijgt de WAN kant van je SMC een ip address via dhcp?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon analoge verbinding...

ik zal die dingen eruit halen, maar ik moet mn 4 ip adressen toch ook ergens instellen dan.. waar??? en waarom hoef ik dan geen mac adressen in te stelle?? *noobheid :P*

ja kheb ook de smc router erbij gehad als vergelijking, maar zo veel is er niet ingesteld.. zijn maar simpele instellingen :P

ik dacht ppoe... en van de wan kant is het dhcp ja!

maar die 4 ip adressen plus het ip van de router hebben we ook gekregen van xs4all.. niet zelf bedacht

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 09:46 ]

Verwijderd

Wel een beetje late reactie, maar ach ....

Je ATM interface is niet up. Dat lijkt me al een probleem. Heb je er een splitter tussen zitten. Ik had bij het installeren stom genoeg de splitter vergeten, maar juist daardoor bleek die het te doen. Toen ik een splitter ertussen zette was het afgelopen.
Het is me onduidelijk of er wel of geen splitter nodig is.

Verder kijken of ATM werkt dmv

pint atm int atm 0 0 35 se

Daarna zal ip nog wel niet werken, maar dat is dan de volgende zorg.
Pagina: 1