Toon posts:

[winxp sp2] Extern Bureaublad opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik hoor van mijn collega's en mede scholieren, dat ze als ze op stage zijn of op werk dat ze dan via extern bureaublad op hun eigen pc bezig zijn. Ik wil dat ook graag doen. Ik weet alleen dat je via eigenschappen van deze computer het vinkje van extern bureaublad moet aanzetten, en je ip nummer moet onthouden, maar ik heb diverse malen geprobeerd vanaf stage op mijn pc te komen, maar dat wil niet. Kan iemand mij helpen waar dat aan kan liggen?

Groeten,

Prutser1983

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:44:
maar ik heb diverse malen geprobeerd vanaf stage op mijn pc te komen, maar dat wil niet. Kan iemand mij helpen waar dat aan kan liggen?
Dat komt doordat je search-knopje kapot is. (net zoals mijn glazen bol)

[ Voor 36% gewijzigd door StevenK op 01-11-2005 10:51 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 07:04

GVR

Router..... poorten.....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Port forwarden in je router naar je pc. :) Succes, zo moeilijk is het niet. Anders staat het ook in de FAQ van NT.

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:01:
Port forwarden in je router naar je pc. :) Succes, zo moeilijk is het niet. Anders staat het ook in de FAQ van NT.
Ik zal het thuis eens proberen.
Bedankt alvast

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bij mij op school hebben ze dat allemaal dichtgespijkerd. Geen FTP/RDP mogelijk. Alleen poort 80 is bruikbaar.

Met een WEBFTP-client kan ik nu mooi FTP-en over poortje 80 maar RDP is gewoon niet mogelijk, daar baal ik wel van.
Ze eisen van iedereen dat ze een usbstick kopen van minimaal 256MB, ik had zoiets "waarom nou geld uitgeven daaraan als ik thuis een server @ 10mbit heb staan met ftp:s"

Jaloerszzz dat er mensen zijn die dat wel kunnen

Verwijderd

Laat je RDP toch op poort 80 draaien op je PC...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:21:
Laat je RDP toch op poort 80 draaien op je PC...
Dan hoeft het nog steeds niet mogelijk te zijn. HTTP Proxy, of een firewall die HTTP verkeer inspecteerd. Dan ga je er nooit mee door komen.....
Ze eisen van iedereen dat ze een usbstick kopen van minimaal 256MB, ik had zoiets "waarom nou geld uitgeven daaraan als ik thuis een server @ 10mbit heb staan met ftp:s"
Op zich geen slecht iets, immers jij wilt RDP gebruiken, ik wil SSH gebruiken, Pietje wil VNC gebruiken, Jantje wil product X weer gebruiken. Dat is niet te beheren en ook niet veilig te krijgen. Als je een goede beveiliging wilt hebben, dan moet je toegang tot het Internet via een Proxy laten gaan. Hierdoor kan je nagaan wie wat gedaan heeft, en je kan er nog rechten op los laten ook. Daarbij kan je het HTTP laten inspecteren en ook nog eens beheren :Y) .

Ik vraag me dus af of je er wel door kan komen....

[ Voor 54% gewijzigd door Rolfie op 01-11-2005 11:48 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 07:04

GVR

Zelfde probleem hier op mn werk. Ook vanalles dichtgespijkerd, en poort 80 gaat zowieso al niet omdat daar mn webserver op draait

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Misschien is dit wat voor je?

[ Voor 49% gewijzigd door newpegasus op 01-11-2005 11:47 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Hoeft niet hoewel poort 80 en 443 (https) meestal wel heel veel doorlaten. Ik merk dat bij veel van mijn klanten deze poorten bruikbaar zijn voor alle verkeer. Ik heb zelf mijn ssh port op 443 zitten en dat heeft tot nu toe nog overal gewerkt :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
jvdb1975 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:47:
Hoeft niet hoewel poort 80 en 443 (https) meestal wel heel veel doorlaten. Ik merk dat bij veel van mijn klanten deze poorten bruikbaar zijn voor alle verkeer. Ik heb zelf mijn ssh port op 443 zitten en dat heeft tot nu toe nog overal gewerkt :)
443 is inderdaad een leuke, dit verkeer is niet te monitoren. Maar als je via een proxy moet gaan is het toch net weer wat lastiger. Bij mij werk bij de ene klant RDP over 443 wel en bij de andere niet. Afhankelijk ot er een proxy tussen zit of niet. Ik ken ook klanten waar https verkeer gewoon niet wordt toegelaten. Immers je kan het verkeer niet screenen...

Verwijderd

Mja, duidelijk dus. Neem voortaan voor het posten graag even de FAQ/policy door over welke eisen er gesteld worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.