Powermoderatie in Juniper 'advertorial'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 19:49
Ik vind de kritische noten die bij het Juniper artikel geplaatst worden toch zeker wel terecht.
Zie http://tweakers.net/reviews/596
Een powermoderatie (zo snel al) lijkt me niet echt op zijn plaats omdat (als je het mij vraagt) wat discussie hierover wel op zijn plaats is. (Inhoudelijk moet dat dan misschie in FA.) Maar als ik de bedoeling van de powermod (zie TMF FAQ) goed begrepen heb klopt dit niet helemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 01-11-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beetje omstreden nieuwspost en ook een beetje omstreden PM.
[edit]
Omstreden in die zin dat er niet helemaal duidelijk is dat het wel of geen advertentie is. Echter, vergeet niet dat Tnet zelden commerciele paden van dit type bewandeld en er ook geen belang bij heeft. Tnet heeft wel belang bij een breed publiek waar dit uiteraard ook een aandeel voor is. Zodoende is een product zoals een fabrikant het uitbrengt ook voor Tnet interessant.... delicaat punt blijft hoe je nieuwe info van een leverancier moet vertalen in een objectief onafhankelijke beschrijving........ en soms is dat moeilijker dan normaal.

Echter, ik praat 'm goed want een review van vele bladzijden laat zich slecht interpreteren door als Fipo een 'he, dit is een advertentie'. Want daarmee ontdoe je in feite de hele review van inhoudelijke lading.

Echter, de volgende posten vinden idd hetzelfde (alleen brengen die het een stuk constructiever) en idd geeft Daniel aan dat er wellicht nog iets over te bepraten valt, dus zo gek is 'ie niet.......

Ik stel dus voor dat we dit even aankijken en afwachten. For the record, een vroege PM heeft als voordeel dat de normale users hun oordeel eroverheen kunnen gooien. Zodoende kan je vroeg ontsporende replies weer 'resetten' en dan opnieuw ergens heen laten drijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 01-11-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die PowerModeratie is van mijn hand en die heb ik gezet simnpelweg omdat het een vlot gezette reactie is die op een behoorlijke +2 stond. De overige reacties stonden ook op een hoge score, en daarbij nam ik in acht dat die eerste reactie nog veel hoger zou eindigen. Vandaar dat ik heb ingegrepen en alleen die reactie omlaag heb gezet. De overige reactie, zoals * Robin al opmerkte, waren veel constructiever van aard en heb ik via de gewone weg gemodereerd. Hoewel die overige reacties ook discutabel van aard zijn en in mijn ogen naar de offtopic gemodereerd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Waarom is het offtopic om een slecht artikel te bekritiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53

botoo

💀 too old to die young

Opmerkingen in verband met met actualiteit, stijl, niveau en dergelijke van een nieuwspost kan je beter kwijt in Frontpage Algemeen Forum

Reacties onder een nieuwsitem met een dergelijke inhoud worden als offtopic en ongewenst beschouwd omdat ze inhoudelijk niets toevoegen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 19:49
Dat is waar botoo, maar dan is een powermod wel enigszins overdreven.

Robin's uitleg voor deze moderatie vind ik dan aannemelijker, hoewel ik nu de indruk heb, maar dat is naderhand gepraat, dat ook de gewone moderaties de reactie al wel naar een voor een offtopic reactie correct niveau zouden brengen.

Edit @botoo hieronder: Okee, dat had ik verkeerd begrepen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Jesse op 01-11-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53

botoo

💀 too old to die young

@Jesse: Mijn opmerking is alleen als antwoord op makreels vraag, niet als commentaar op Robins uitleg :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ligt het aan mij of staat die advertorial weer onder embargo ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1