[XP] Afbeelding als mappictogram probleem*

Pagina: 1
Acties:

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb in mijn muziek map ca. 200 albums staan. Ik heb de albums in mappen zitten en die mappen heb ik windows XP op miniatuurweergave staan. Ik heb in die miniatuurweergave de cd cover gezet zodat ik alle cd hoesjes meteen in beeld heb.

Dit werkt mooi, maar nu zet ik mijn comp. aan en om de duistere reden zijn alle afbeeldingen kleiner geworden, 1/4de van de map. Nu kan ik ze allemaal handmatig vergroten via: eigenschappen/aanpassen/afbeeldingkiezen en de afbeelding selecteren, maar dit is een tergend lang werkje omdat voor 200 mappen te doen. Kan ik dit ook automatisch doen dat deze wijziging automatisch op alle mappen wordt doorgevoerd?

Mvg.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:58
als je de albumhoes in de map 'folder.gif of jpg' noemt zet windows die automatisch als standaard, nuja moet je wel wss 200 keer die naam gaan veranderen niet?

• dzzls
De album hoezen zijn allemaal .jpg bestanden, en ze bevinden zich ook in de map. Windows pakt ze ook wel automatisch, dat is het probleem ook niet, maar windows geeft ze alleen maar weer in 1/4 van de grootte in de linkerbovenhoek van het pictogram....Ik wil ze graag pictogramvullend hebben.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je doet wat shello zegt, dan neemt Windows ze automatisch pictogram vullend. Probeer maar :)

Dus gewoon de jpg's hernoemen naar folder.jpg. That's all :)

[ Voor 25% gewijzigd door the_shadow op 01-11-2005 13:41 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• dzzls
Wel een hels karwei om alle afbeeldingsnamen te veranderen ;( , maar het werkt wel! nu maar hopen dat windows niet weer uit zichzelf besluit om de afbeeldingen te verkleinen...Thanx!

Maar ik ben eigenlijk opzoek naar een oplossing die alle mappen in een keer kan voorzien van grote afbeeldingen....iemand een idee?

[ Voor 29% gewijzigd door dzzls op 01-11-2005 15:48 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Via Google kan je erg veel van dit soort tools vinden :)

[google=mass rename]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1